sobota 19. srpna 2023

DD044

.

Kocůrova obrazárna - Lezec a jeho břemeno:

.


Foto: Praha, Podskalí; chodník; foceno mobilem.

.

.

.

TlusŤjochovy koláže - Týpí pro bílého muže:

.


Foto: Praha, Albertov;  srpen 2023; foceno mobilem.

.

.

.

Pražské domy:

.


Foto: Praha, Lublaňská; srpen 2024; foceno mobilem.

Poznámka: V domě je restaurace "U Možných" a ve vedlejším baráku zde bar "U Nemožných".

Lublaňská:

.



.

.

.

Pražské domy - záhadný nápis:

.


Foto: Praha, Spálená ulice; srpen 2023; foceno mobilem; výřez.

Na takové nápisy lze v Praze mnohdy naraziti, koukáte-li při chůzi výše (pak však samozřejmě nevidíte pod nohy na chodník a je tedy dobré si najmouti průvodce - lejnosleda, který vás upozorní na psí exkrementy). O jednom psal např. Čerf v článku zde.

.

.

.

Nepravidelná zpráva o šnečí  počtě (snail mail):

.


.

.

.

Jak jsem chtěl založit rubriku "BERTO ŠEJDREM":

.

Někdy se mi při focení rozbíhají linie staveb, tak hrozně, že mne to nebaví narovnávat, a tak jdu raději do šejdru; neboť když už to má padat, tak ať je to řízené. Při dnešní fotoprocházce po Vinohradech, jsem na Flóře jsem neopomněl navštívit antikvariát Dana Kurovce a ejhle, název "Šejdrem" byl už použit pro název prvorepublikového satirického časopisu:

.


+ tady je jeden vtip, v něm otištěný,  který mi přijde i docela aktuální:

.



.

.

.

Vzpomínka na blog.cz:

.


.

.

.

Divize rébusů:

.


.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Kde začínala filosofické cesta? Co víte o Krejcarovém spolku pro podporování osiřelých izraelitských děvčat?

2) Řešte rébus nebo zkuste vyřešit záhadný nápis (mám dojem, že jsou to dva nápisy přes sebe).

3) Vymyslete alternativní název snímku z Kocůrovy obrazárny.

.

.

.

Bonusy a jiné lákačky:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své spanilomysslnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeveno býti má A) Bier-Reise-Wagen či B) Weltpostkarte Gambrinus. Tlusťjochův dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest eN.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Filosofickou cestou špacírovával jsem rád," zasnil se Schweska-Mdřanský v hostinci U Váhy.

.

.

.

Bonus:

.


.

A výřez:

.


.

(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Kdo byl Karl Tannen?

B) Přeložte text písně.

C) Debatujte o užitečnosti nočních čepců (takových jakou má muž s dýmkou).

.

47 komentářů:

  1. Reb: Malé ryby kuchá čipera.
    A)

    OdpovědětVymazat
  2. ad 2)
    Nejsou to dva nápisy přes sebe, ale jeden omšelý německý: "UM SILBERNEN". Google překladač to překládá jako "NA STŘÍBRO". Tipla bych si třeba "U Stříbrných".
    Jinak se zdá, že jsi při své toulce Prahou navštívil restauraci "U Kotvy" ve Spálené ulici, blízko tramvajové stanice Lazarská.
    Dle recenzí hodnocení jídla a pití příznivé, obsluha údajně na zabití.
    A já mám neodbytný pocit, že právě tam mne můj dobrotivý táta vzal na oběd při čekání na výsledky přijímacích zkoušek na akademické gymnásium Štěpánská v roce 1972... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděl bych tam spíš "ZUM SILBERNEN", což lépe souhlasí s překladem "U Stříbrných". Německé názvy hospod prostě začínají na Zum..., případně Zur...

      Vymazat
    2. Tomu by odpovídalo i to proporcionálně rozšířené "U". Pod tím asi dříve byla písmena "ZU".

      Vymazat
    3. Ano, restauraci U Kotvy jsem vskutku asi po deseti letech navštívil. Ale ta zahrádka ve vnitrobloku už není co bývávala.

      Vymazat
    4. Ten název jste zřejmě rozluštili správně, zkoušel jsem gůglit, jestli takový dům ve Spálence existoval, ale zatím marně.

      Vymazat
  3. quick

    1) Filosofická cesta (obrazně řečeno) nemá začátek ani konec.
    -----------------------------------------
    Jen v Praze bylo víc než sto židovských spolků, od náboženských až po umělecké.
    Krejcarový patřil samozřejmě mezi dobročinné, vyzdvihuje se jeho dlouholeté působení.
    „Kreuzverein zur Unterstützung armer israelitischer Waisenmädchen in Prag, od roku 1923 pod českým názvem Krejcarový spolek pro podporování chudých osiřelých židovských dívek v Čechách, od roku 1929 pod názvem Sirotčinec pro židovské dívky, Královské Vinohrady, působnost 1877–1940.“
    3) Jákobův žebřík, Cesta do nenávratna.

    Prosím třeba B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AD 3) A k tomu bychom si mohli pustit i stejnojmennou píseň (vygůglehno :)V roce 2021 vyšla na albu Tinitus od pražské hudební skupiny Původní Bureš píseň „Jákobův žebřík“)

      Vymazat
  4. Ten vtip je jedinečný…nadčasový..a trpce komický
    Prosím vyjeviti B

    OdpovědětVymazat
  5. Tipoval jsem, co je na druhém obrázku a pak jsem seznal, že jsem měl spíš týpovat.

    OdpovědětVymazat
  6. 3) Vymyslete alternativní název snímku z Kocůrovy obrazárny.
    a) Lezec a pavouk
    b) Zteč s vojákem se dvěma kulomety na zádech

    Prosím A)

    OdpovědětVymazat
  7. Fredy Kruger

    Když Schwestka je zchlastán, ví ,,U Váhy" každý,
    že blábolí nesmysly, zůstává vážný !

    " Filosofickou cestou
    jsem špacíroval rád,
    i když jsem zmýlil se kolikrát,
    že už to bylo na facky !"

    .... zasnil se Schwestka-Modřanský:
    Ty facky jsem dostal od otce,
    neb fotrandu uvěřit nemoh´jsem,
    že země naše jest kulatá !

    Zmlátil mi držku můj táta,
    když tvrdil jsem : ZEMĚ JEST PLOCHÁ !!!"
    .... filosof nyní se kochá
    jak mnozí v hostinci ,,U Váhy"
    s otevřenými tlamami
    poslouchaj´ ( kromě Jimesche )

    Vyskočil Jimesch ! ... řve : " To je vše ??"
    muž popadnul za prdel filisofa .

    " Já ti dám wole, že země je plochá !"
    .... opilec popaden za zadnici
    vyhozen mrzákem na ulici !

    ....a Jimesch rozčilen za Schwestkou křičí :
    " Idiote, jsi na palici !
    Co chápou jini, ty nechápeš,
    přijď až se z opice vychrápeš !!"

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za trojhlas, propůjčím ho béčku, jsou vedra, jdeme na pivo...

    Skvělé fotky a postřehy, odpovědi na otázky jsou pro mě v tom vedru neurovnané a neschopné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano vedro je úmorné, proto jsou v nabídce bonu dvě pivní témata (jak ostatně podotýká i Lojzo níže).

      Vymazat
  9. "Na takové nápisy lze v Praze mnohdy naraziti, koukáte-li při chůzi výše (pak však samozřejmě nevidíte pod nohy na chodník a je tedy dobré si najmouti průvodce - lejnosleda, který vás upozorní na psí exkrementy). O jednom psal např. Čerf ..."

    Těšila jsem se, jak si u Čerfa počtu o lejnosledovi a on je pod odkazem článek o jiném německém nápisu na fasádě pražského domu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lejnosledi nejsou rádi, když se o nich píše, ač to z kontextu mé poznámky není zřejmé. Tož nedržme se při zemi, ale povznesme raději svůj zrak vzhůru na nápisy.

      Vymazat
  10. Tá mobilovka z Albertova je ako od Kandinského, paráda!
    Dnes sa hlasovania o bonuse vzdám, pre mňa pivo ako pivo. ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Lezec a jeho břemeno dost upomíná na robotické psy či podobné samohybné konstrukce. Alt název: Robalík

    OdpovědětVymazat
  12. Odpovědi
    1. Zatím však za béčkem (neplést s bečkou) zaostává🙃

      Vymazat
  13. ***** Hlasování o bonu ukončeno ******

    OdpovědětVymazat
  14. Užitečnosti mužského nočního čepce:
    1) Muži netáhne na lysou hlavu.
    2) Muž může ignorovat řeči choti a vymluvit se na utlumení sluchu.
    3) Noční čepec je tak antierotická záležitost, že se po muži nebude chtít, aby plnil manželské povinnosti.

    OdpovědětVymazat
  15. Z neznámých důvodů spadl můj poslední komentář 2x do spamu. Prosím 1 vylovit. Byla jsem zdvořilá, ostatně jako vždy :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Noční čepičky přijdou znovu do módy, protože v nevytopených ložnicích bude mrznout mozek. Již dnes na tom pracují módní návrháři, neboť bude zadáno více modelů nejen tento bambulkový.

    OdpovědětVymazat
  17. B - dovolil som si to (trochu voľne) prebásniť:

    Ak chceš v krčme nasávať
    pevné nohy musíš mať!
    Kto sa toho nedrží
    smiech mládeže utŕži.
    Tak zásadu vždy dodržuj
    nech nevyzeráš ako chuj.

    Keď svoj krígeľ dopiješ
    a zábavy si užiješ,
    dávaj pozor na opice
    čo sa tlačia do palice!
    Vráť sa domov v slušnom stave
    v zdraví, bez rany na hlave.

    Treba si to osvojiť:
    V krčme vždy len s mierou piť,
    pri stole sa slušne správať
    a nočný kľud dodržiavať.
    Pamätaj tú trojčlenku,
    bez nej nechoď do šenku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překlad zní nádherně!
      Též se mi líbí paroloď se čtyřmi komíny brázdící rozvlněnou vodní či pivní plochu. Na tu bych si koupil lístek.

      Vymazat
    2. Vážně? Silně připomíná Titanic.

      Vymazat
  18. A - Karl Tannen bol významný nemecký spisovateľ, preslávený svojimi poviedkami s vianočnou (a vianočkovou - viď "Zopf" v bonusovej pesničke) tematikou. Na jeho počesť Nemci dodnes na Vianoce zdobia Tannenbaum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem si dovolil na něj nenápadně upozornit skrze otázku.

      Vymazat
    2. No vida. Já zas jednou myslela, že se jedná o recesi...
      Německou koledu "O Tannenbaum" znám od dětství. Tannen baum je pro mne jedlička. A ten pán taky.

      Vymazat
    3. "Já zas jednou myslela, že se jedná o recesi..."
      A správne ste si myslela. Pán Tannen bol veľký recesista. ;-)

      Vymazat
  19. quick

    B) Lojzo :-)
    C) Barva střapce u nočního čepce slouží jako signalizace: modrá – muž chce být sám se svou dýmkou, zelená - naděje, že vyhledá později společnost, bílá kapitulace při pozdním nočním návratu domů. Když se střapce (aj bambule) v pračce pohádají, je z toho duhový chaos a muž neví, čí je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pračce může dojít i k odtržení střapce/bambulí...

      Vymazat
  20. Tak noční čepičku by si můj choť nevzal, potila by se mu hlava - tedy prý ☺ navíc při "převracení" v posteli by na hlavě nevydržela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se noční čepičce vyhýbám.
      Ale prý bývala atributem domovníků.

      Vymazat
  21. Noční čepičkou někdy nepohrdnul ani král:
    https://www.youtube.com/watch?v=M1G_a2c6LB0

    OdpovědětVymazat