pátek 6. listopadu 2020

C002

.


.


.

Děrný štítek: Punch card; česká zkratka DŠ.

Význam zkratky PC v čase: Post card -> Punch card -> Personal computer.

Druhý štítek: Je věnován Lojzovi z LJCafé za propagaci viz LJC článek

Nejstarší DŠ poesie: Budu věrný jako štítek děrný.

.

Cedullka současná:

.



.

Dodatek Mika Nellida:

Než doběhnou zkoušky
vezeme i roušky.

.

.

Modré pozadí - koláž:

.


.

Foto: Praha - Vinohrady; říjen 2020.

Doporučení: Škrtněte první "E".

.

.

TlusŤjochovy kurzy uwologické - Mávání přes roh:

.


.

Foto: Praha - Vinohrady; říjen 2020.

.

.

TlusŤjochůff mrakozpyt:

.


.

Foto: Praha, Vinohrady; říjen 2020.

.

.

TlusŤjochovy domalovávanky - domalujte dryádu:

.


.

Foto: Praha, Modřany, říjen 2020.

.

.

Divize rébusů:

.



.

.

Sádlo (masť) od Plzeňského pro JV KR(NnŽV) jakož i pro všechny milovníky škvarků:

.


.

.

.

Domalovávanka od Quickové:

.


.

.

Domalovávanka od Růži z Moravy:

.


.

.

Koláž od Jaga:

.



.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Opakování: Říká vám ještě něco pojem uwologie?

2) Co by chtěl z Číny přivézt Cyberštamgast? A vy? Mohl by být terakotový válečník použit jako květináč?

3) Řešte rébus nebo se zabývejte domalovávankou.

.

.

Bonusy a jiné lákačky:

.

PT ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobrodušnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Blas Orchester či B) Universität Prag.

TlusŤjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Lojzovi za propagaci DŠ poesie.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Sádlo? Sádlo jest i dobrý prostředek léčebný," poučoval štamgasty hostince "U Váhy" starý myslivec Jech.

.

.

Bonus:

.


(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic)

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Charakterizujte rektora.

B) Který z děkanů je vám nejsympatičtější a proč?

.

76 komentářů:

  1. Koukám, že máš ještě devadesátisloupcový děrný štítek. Já už mám jen osmdesátisloupcové.
    ad 1) Říká.
    ad 2) CŠ? Hada v kořale! Válečník je pro použití jako květináč zcela nevhodný, ale mohl by být adaptován na úl. Pokud je ovšem dutý.
    ad 3) A bude studená večeře. :)
    Než zase nějaké to dechové těleso, to raději Bééé.

    OdpovědětVymazat
  2. Na devadesátisloupcovém je víc místa na text.
    Ad C) Gratuluji.

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím:
    Jeli tovaryši pro salámy.

    OdpovědětVymazat
  4. 1. Neříká, místo toho mi tam stále skáče urologie.
    2. Pravá terakota je hodně ceněná, takže válečník by si svou cestu do našich zahrad mohl vyšlapat, mohl by stát například u vchodu.
    Nějak nemám na paměti, co čínského bych si přála, ovšem pokud by byl dotaz japonského rázu, tam bych seznam přání vyhotovila.
    3. Přeji příjemný a slunný víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. 1) Jasné, to sa nezabúda!
    2) Válečník terakotový dekapitovaný sa za kvetináč priam ponúka.

    Podporím kolegu Jaga - tre votes pro universitas pragensis!

    OdpovědětVymazat
  6. Cyberštamgast by chtěl možná přivézt Číňanku, já asi kuchaře...

    Květináč z válečníka - Za mě ne, jedině pro tchynin jazyk.

    Prosím B.

    OdpovědětVymazat
  7. PC - nazapomínat na Political Correctness 😐

    OdpovědětVymazat
  8. 1) Ne, ale urologii, tu jako zralý muž znám.

    2) Možná by si přivezl terakotovou sovu pálenou.

    B)

    OdpovědětVymazat
  9. 1) Říká, ale teď zrovna si nemůžu vzpomenout co.
    2) Možná by chtěl taky dovézt ty slony nebo klony. A terakotový váleční jde samozřejmě použít jako květináč, ale až po rozporcování.

    Terasy, Mávání i Mrakozpyt jsou moc krásné a to modré nebe mi zvedlo náladu i když dnes o ně není taková nouze jako v minulých dnech. Co bude vyjeveno nechám na ostatních, oboje se mi zdá stejně lákavé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ne? Ale je pravda, že to zní trošku divně, připomnělo mi to jablka v županu.

      Vymazat
  10. Ne, že bych byla stará, ale já si ty děrné štítky ještě pamatuju. 🤣😂🤣

    OdpovědětVymazat
  11. Škvarky bych si dal.
    Zavařovaný podbradek ne.

    OdpovědětVymazat
  12. Uwologie? To jsem kdysi věděl už zapomněl, ale zdá se mně, že tam byl nějaký vztah k UFO.
    Děrné štítky jsem zažil a pamatuji si, jak důležité byly gumičky, kterými se balíčky štítky svázaly :).

    OdpovědětVymazat
  13. Neidentifikovatelný mávající objekt (podle MCHSzAC).

    OdpovědětVymazat
  14. quick

    1. Miloš mě předešel - unidentifiable waving object – UWO (podle Malého chlupatého stvoření z Alfa Centauri). Kam se vůbec podělo Malé stvoření?
    2. CŠ by si přál čínského křečíka. Já oželím terakotového válečníka s hlavou i bez hlavy, brala bych čínský porcelán nebo keramiku. Netrvám přímo na misce z dynastie Ming.
    3. Gratulace. Alternativa podle možnosti a času. Snad.

    Děrné štítky nemají chybu, i když jejich použití přesahuje moje chápání.
    Prosím A.

    Škoda, že škvarky jsou jen virtuální. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem svého času velel třídičům děrných štítků a tabelátorům a od těch dob mám doma krabici, z níž postupně ubírám. Píši na ně řešení na řešitelských přeborech. :-)

      Vymazat
    2. quick

      V tom případě by sis místo stužky Řádu čestné legie mohl vetknout na sako stužku Řádu děrného štítku...

      Vymazat
  15. Fredy Kruger

    ,,U Váhy,, celičká pivnice
    filosofovi diví se :

    " Modřanský břicho má obrovské !!"

    " Možná, mi ještě víc naroste!!"
    ( hovoří Schwestka ) " Jsem úplně zničen!
    Já tři týdny nesral ! já nekadil jsem !
    ... nešlo to předvčírem, včera, - ni dneska !"

    " Nesere Schwestka ! nesere Schwestka !"
    ... křičejí opilci ve sále :
    " Brzo už bude mít namále !
    KOLAPS !!.... dřív, než se rozední !!!!"

    " SÁDLO JEST PROSTŘEDEK LÉČEBNÝ !
    .... negativum se vylučuje !"

    ( takto Jech štamgasty poučuje ):
    " Na mnohé neduhy , sádlo jen platí !!
    .... sádla jest nutno se nalokati !

    .... sádlo, - když podivný virus mne sklátil,
    mne vytáhlo hrobníku ze lopaty !"


    " Mám hrnec tu sádla ! mohu vám dáti !"
    ( řve Okrouhlá - Jírů ) : " Však nesmí jej zvrátit !
    chcete se léčit ???"...... řve filosof : " PLATÍ !"

    " Tak otevřte ústa ! .... Vy mi jej držte !!"

    .... již žena mu sádla.... cpe do držky hrstě !

    V brzku se výsledek dostavil :
    ... Modřanský - Schwestka se postavil,
    než stačil muž udělat k záchodu krok,
    vše z břicha mu zajelo do kalhot !!

    Křičí : " Teď nohy mám oteklý !!!"

    " Stůj klidně, hlavně se nevztekli !"
    ( křik´ hostinský ): " Klidně stůj tak, jak ti říkám !!"
    .... pak zavolal Mrťaffu, - pikolíka :

    " Přiběhni s kýblama.... wemeno !!

    .... vy... ohněte nohy v kolenou,
    zujte si boty ! na to teď dbejte ....
    pak nohama ve kýblu zatřepejte !!!"

    Pět kýblů vyklepal humusu !
    ... šest mužů omdlelo ze hnusu !

    ... další pak křičejí : " Jsem z toho jelen !!"

    Filosof Schwestka je rozveselen !
    atmosféra jest kol muže hustá ......

    " Víte, co pravil Zarathustra ???"

    Nevědí !... křičí jen : " SMRAD TU !!"

    ... hned na muže hodili plachtu !

    ... řve pod plachtou : " Nemusím ku lékaři !!"
    Kdos domů jej odvezl na trakaři .....

    OdpovědětVymazat
  16. Mně by se víc líbila zkratka DěŠ. Neb děrování byl DěŠ a HrůŽa :-).

    OdpovědětVymazat
  17. V chladírně brzy skončíme všichni. Až zmutuje vir!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cyberštamgast ji mí narvanou lahváči tak, že se tam už nic jiného nevejde.

      Vymazat
  18. Skôr sa znovu zavlaži suchá Ada než aby mala Dryada možnosť nájsť na mrazivom západe niečo tak exotické, ako sú škvarky.

    Už kolega Richard vrieskal: Kráľovstvo za škvarky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna včera jsme s milostivou škvařili...

      Vymazat
    2. Je aj taký nepremašťujúci papier na balíky! Veľmi dobre to viem!

      Vymazat
  19. 1/ Pamatuji si.
    2/ Přemýšlím.... Květináč se dá udělat z ledasčeho.
    3/ Tento bod vynechám.
    Zrovna nedávno jsem vyzkoušela jeden recept na mňam jídlo ze škvarků. Možná, že ho někdy dám na svůj blog.
    Volím A

    OdpovědětVymazat
  20. Hezká uwologie a mrakozpyt.
    1) Uwologie? Nauka o Ústředním výboru ... 😀
    2) Chtěla bych z Číny přivézt draka. Mohl by být terakotový válečník použit jako květináč? Pokud terakotový válečník hází květináči, proč ne? 😁
    Prosím B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čínští draci jsou plnokrevní. Většinou lidem pomáhají.

      Vymazat
  21. Ad 1) Uwologie nič moc, o to viac UROLOGIE...
    Ad 2) rodenú čiňanku, ale prirodzenú, nezafarbenú blondýnu
    Ad 3) dnes nie - je Veľka októbrová a komunisti nastupujú v Pensylvánii- horí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 3) A většinou to začíná tak poeticky - naposledy střelbou z Jitřenky.
      /starý vtip - Slovníček cizích slov: Aurora - výkřik Moraváky, když mu na nohu spadne trubka/

      Vymazat
  22. Som za B, bo akademický svet ma dodnes vyrušuje-vzrušuje.

    Podotázka: Na uwologickom mávané je na druhom najvyššom balkóne vidieť čertovu hlavu?

    OdpovědětVymazat
  23. ==== hlasování o bonu ukončeno - bonus vyjeven ====

    OdpovědětVymazat
  24. Domalovávanku poslala Quicková. Děkuji mnohokráte.

    OdpovědětVymazat
  25. Nemohu si pomoci, ale rektor na mne působí jako profesionální podvodník.

    Nejsympatičtější je: https://cs.wikipedia.org/wiki/August_Sauer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná kvůli shodnému jménu se žižkovským bouřlivákem Frantou (viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Franta_Sauer)

      Vymazat
  26. Vždycky se kochám tvou modrou oblohou a tetelím nad starými pohlednicemi, ale jsem špatná manažer svého času, asi tě zahrnu do svého pracovního programu, abych měla čas a klid odpovídat na otázky :)
    Teď už tě zase musím opustit, smažím květák...:)

    OdpovědětVymazat
  27. Rektor sa práve prebral potom, čo mu padol pytel ns hlavu?

    Skutočne je ten "naj" Sauer, nerobí totiž vôbec kyslý (sauer) ksicht...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sauerové jsou tím pověstní. Viz výše v odpovědi u D.n.

      Vymazat
  28. A) rektor je velký narcis a není s ním k vydržení.

    B) první zleva, nemá fousy

    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemá fousy a je to theolog.

      Vymazat
    2. Vzpomněl jsem si na mou oblíbeného Theo Kojaka. Te neměl ani vlasy.

      Vymazat
  29. Opět jdu pozdě. Posílám omluvenku, že jsem byla unavená a zaneprádněná víkendovými specialitami, například lenošením. :-)

    Na rektora si netroufám, to by špatně dopadlo.
    Z děkanů je mi nejsympatičtější Sauer, úplně napravo, tuším se tam píše filosofická fakulta. Přípomíná mi herce J. Plachtu. :-)

    OdpovědětVymazat
  30. quick

    A. Rektor se tváří rezignovaně, asi to s děkany nemá lehké.
    B. https://cs.wikipedia.org/wiki/Paul_Dittrich
    - neveselé leč potřebné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, soudní lékař.
      Nicméně, jeho jméno mi připomnělo knížku "Vzpoura na lodi Primátor Dittrich".

      Vymazat
  31. B) I mně je nejsympatičtější ten úplně vlevo, protože nemá fousy.

    OdpovědětVymazat
  32. ==== Domalovávanku poslala i Růža z Moravy - děkuji mnohokráte. =====

    OdpovědětVymazat
  33. Tak, vše vymeteno, chtěla jsem volit A, no nic. Domalovala jsem cosi, ale ne tak vtipného jak zde uvedeno. Škvarkové pagáčky pekla maminka -tchyně a měla je moc dobré. Také jsem je pekla- tedy jen jednou-muž má raději kynuté buchytky sladké, slané moc nemusí. Takže jsem pečení vzdala.

    OdpovědětVymazat
  34. Mně z Číny dorazily akorát roušky... :D
    Domalovánku nestíhám, ta od Quickové nemá chybu! :)

    OdpovědětVymazat
  35. Hm, bonus mě poněkud zklamal. Zjišťuji, že jsem absolventem nejstarší německé univerzity. Vlastně ne, protože Univerzita Karlova existovala v době výročí také a tohle je útvar vytvořený z oddělivší se německé části Univerzity Karlo-Ferdinandovy. Ostatně německá byla jen do vydání dekretu kutnohorského.
    ad A) Rektor je postava nesympatická, protože nehodlal předat původní insignie Univerzitě Karlově.
    ad B) Dtto.

    OdpovědětVymazat
  36. A) Rektor - přemýšlivý vědec.

    B) Děkan Sauer je nejsympatičtější, protože má velký knír, jako správný kanonýr.

    Hezké domalovánky. Nápadité. My, co nevíme, jak vypreparovat podklad z PC, jsme z aktivity vyřazeni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klikneš na obrázek pravou myší a dáš "uložit jako"...

      Vymazat
  37. Dryádu jsem si domalovala v hlavě, neb rukama malovat neumím. Z mraku na mě vyskočil emzák, no a uwologie mi evokuje akorát urologii. Jako vždy jsem úplně mimo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uwologie - kopírují komentář Quick (viz výše) unidentifiable waving object – UWO (podle Malého chlupatého stvoření z Alfa Centauri). Kam se vůbec podělo Malé stvoření?

      Vymazat
  38. Domalovávanku poslal Jago. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  39. Na střední jsme z dernych štítku udělali karty a ty pak hráli když nám klasické byly zsbaveny.. Několikrát nám byly zsbaveny i tyto (ač jsme hráli o přestávkách)

    OdpovědětVymazat