pátek 5. února 2021

P028

.


.

Technická data:

.

Foto: Praha, Smích off; Erpet centrum, TlusŤjochůff archiff ÚÚ (=úložiště útržků).

Tahák: viz Tahák

Jiří Wolker "Pohádka o listonošovi": Viz

Cup Team: It´s not my cup of tea. 

Pacifistická varianta: Místo "do války" nechť čtenář dosadí si "do dálky".

.

.

TlusŤjochovy koláže "de Fekt přední pnojmatiky":

.


Foto: Praha; TlusŤjochůff archiff ÚÚ; výřez; zvětšení roztažením.

.

.

Zebry přechodové:

.


.

Foto: Praha; TlusŤjochůff archiff ÚÚ; ztmavěno.

.

.

TlusŤjochovy kurzy uwologické "Mávání ala jednohubky":

.


.

Foto: Praha; Výstaviště; únor 2021.

.

.

Vzpomínka na BLOG.CZ:

.



.

Divize rébusů:

.


.

.

Recepty v roce brambory:

.


(Z Desatera dobré hospodyně; sbírka osvědčených kuchařských předpisů, sestavil sbor zkušených hospodyň při Státních výzkumných ústavech bramborářských v Německém Brodě; 1938; "SOLAMYL").

.

.

SpQ - Kronika 1903 (navazuje na SpQ v minulém článku):

.


.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Máte rádi jitrnice? Jaký je rozdíl mezi českou a moravskou jitrnicí?

2) Myslíte si, že obsah poklesslosti z blog.cz je stále aktuální? Debatujte.

3) Porovnejte přístup novinářů k ožehavým tématům v roce 1903 a dnes. Vyjmenujte alespoň tři rozdíly.

4) Řešte rébus nebo si usmažte bramborové mrkvičky.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrodušnosti neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjevena býti má A) Kolombína z minula či B) Za českou samostatnost.

TlusŤjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest D.n. (za vzpomínku na ty koktejly v Koruně v komentáři v minulém článku).

.

.

Pro Fredyho:

.

"Komu vypadla ta růžová obálka?" halasil na celý lokál fotograf Tamchyně.

.

.

Domalovávanka od Quickové:

.



.

.

Bonus:

.



(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).
.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Jak se se ochranáři postaví k těm přibitým orlům? Debatujte.

B)  Který Sucharda je zmíněn na pohlednici? Co oněm víte?

C)  O čem pojednává sbírka "Tristium Vindobona"? 

D) Kde by měly kvést růže?

.



.

44 komentářů:

  1. Tentokrát se mi nejvíce líbí tvoje koláž :) A zebra se mi dnes zdá jakási moc tečkovaná...

    OdpovědětVymazat
  2. 1) Já raději špekbuřt.
    2) Jakobí(ý)nů je stále dostatek.
    3) Dnes máme také novinářky. Tím přístupů přibylo.
    4) Gabo, Roman i Míra jsou kamarádi.
    B)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadalo to sice původně na plané neštovice, ale byl to planý poplach.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, šlo o kopřivku po požití kyselých pláňat.

      Vymazat
  4. KAMERUN ESER OMÁN OVIN (A) ŠMÍRA
    KAMERU NESE ROMANOVI NÁŠ MÍRA

    Bramborové mrkvičky dělat nebudu, ale vařit jdu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Fredy Kruger

    Na WC ,,U Váhy,, spláchnul kdos vodu.....

    ... to Tamchyně vylezl ze záchodu,
    hned obořil se na Nepivodu :

    " Koukejme na něj, jak alkohol lemtá !
    ... kdo by se nezlobil na studenta,
    jak smrad jeden pije rum, kořalku !!

    Ten kluk by měl píti jen NEALKO !!"

    ... hoch vzdorně pohodil zrzavou kšticí :
    " Z ,,nealka,, mají jen šaratici !!
    z toho bych musel se posrati asi !!"

    " Drzoune ! chytnu tě za tvoje vlasy !!"
    tak na celý lokál muž zahalasil ....
    a jak hocha v pačesy zakrákal,

    z něj... vypadla ČERVENÁ obálka !!
    ( kohopak jiného může být asi ???? )

    " Otevři obálku !!" slyšet jsou hlasy

    Hoch brání tu obálku ! nadává !

    ... i kuchařka přiběhla zvědavá ...
    ( inu, - je zvědavá jak každá žena )

    Obálka Okrouhlou roztržena !

    řka : " Krucinalfagott ! toť pro mne jest dopis !!!"

    ... v něm oplzlý obrázek,... nemravný popis
    šipky tam směřují na části těla !!

    Však Okrouhlá - Jírů se nezachvěla !

    ... a čte : " Když zírám na ňadra tvé bujné,
    tak ve mně to vzbuzuje pocity rujné !!
    Jak tělo, i duše mne od toho bolí !!!"

    " Pojď se mnou do sklepa pro brambory !
    ... něco ti ukážu ! uvěř mi !"

    Tu strašný řev zní z sklepa za dveřmi !!
    chlapec ven vyběh´! tvář jeho jest bílá !!

    řve kuchařka : " Když jsem ho ku sobě vila,
    v něm... žádné jsem reakce nezjistila !!"

    Zmačkla mne !! málem mě udusila !!
    Kašlám !!
    ... mně plíce jdou krkem !!"

    " Nelži !" ( dí Jech )

    " Tak mrkej !!"
    ... hoch vyplivl krvavý chrchel !
    ... " Tuším, že zakrátko budu mít pohřeb !!"

    " To bude dobré ! to bude dobré !"
    ( dí hostinský )

    Student - ni nepípnul .....

    " Aby mi tu ještě nechcípnul !!"

    ... hned láhev koňaku přines´ mu bar-mann :
    " Pij wole !
    toť pozornost podniku ! ZDARMA !
    ... jinak ten koňak... ten cenu má tři sta !!"

    Hoch loknul !! pak plivl !... ( tak pět metrů z místa )

    " Sláva !!! ta slina jest úplně čistá !!"
    pikolík zařval a sklínku mu dolil....

    Nepivoda se rozveselil !

    OdpovědětVymazat
  6. Dr. Kramář bojoval za české univerzity jako (správný český) lev :).

    2) Pavle, myslím, že všechny články, které jsi na Blog.cz měl a nepřenesl je sem, si zaslouží "reedici".

    OdpovědětVymazat
  7. Koloběžky a dekly. Takovou knížku napíše nejmodernější duch!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto také president Havel drandil na kolobrndě chodbami Hradu.

      Vymazat
  8. quick

    1. Moravské jsou lepší.
    2. Mění se kulisy, aktuálnost poklesslosti zůstává.
    3. Asi měli dříve novináři ostřejší lokty a lepší pravopis i zásobu slov, dnes mají rychlejší myš.
    4. Gratulace luštitelům,, koblížky bych si usmažila i bez čerstvého loje, až někdo uvaří, oloupe a nastrouhá brambory.

    Hlas veršům, fotkám a A.
    Jednohubky zas někdo snědl.

    OdpovědětVymazat
  9. Domalovánku (ač to v úkolech nebylo) poslala Quicková. Děkuji vřele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé. Dodnes jsem netušila, že kočky mohou chytit plané neštovice, ale psi ne.
      Já zas chvíli uvažovala dokreslit obrázek u výroku dubové palice. Vidím tam surikatu :-)

      Vymazat
    2. Možná to vypadá jako surikaka, ale je to lesní duch Dubrák, patron houbařů a sběratelů kůr.

      Vymazat
  10. Opět zajímavé. Ale snad promineš, že u mě vedou koblížky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prominu. Ač se mi jako dítěti vůbec nelíbila pohádka:
      "Já koblížek, koblížek na másle smažený, na okénku chlazený, já od babičky a dědečka jsem utekl..."

      Vymazat
  11. 1) Máte rádi jitrnice? Ano.

    2) Myslíte si, že obsah poklesslosti z blog.cz je stále aktuální? Ano.

    3) Porovnejte přístup novinářů k ožehavým tématům v roce 1903 a dnes. a) Novináři současní jsou podpichovači; b) soustředěni na negativa; c) nejsou oporou ve vytváření názorů; d)nejsou nestranní; e) někteří málo kompetentní.

    4) Rébus vyluštěn.

    Prosím B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oceňuji odpověď 3)
      Velmi výstižné.

      Vymazat
    2. Ad 3) Hlavně nevím, jestli dnešní novináři umí česky.

      Vymazat
    3. Při čtení TlusŤjochovy odpovědi, jsem se zamyslela, zda je správně česky. Oni umí nebo oni umějí? Vezmu to od konce: Zjistila jsem, že obojí je správně!
      Našla jsem při té příležitosti velice užitečný blog:
      http://mluvtecesky.blogspot.com/
      Autor je poněkud tajemný, blogoval jen rok, ale - kvalita!
      Doufám, že jsem všechno napsala správně česky :-)

      Vymazat
    4. Na to byl kdysi takový košilatý vtípek.
      Sedí ve sborovně o přestávce matematik, drží se za hlavu a zaúpí:
      "Mne dneska pekelně bolí koule."
      A češtinářka, aniž by zvedla oči od opravované písemky, káravě řekne:
      "Snad bolejí, pane kolego, bolejí..."

      Vymazat
  12. U mě vede nakažený a pak vzpomínka na blog.cz s tou přísně se tvářící hlavičkou, co tam kouká. Je to jako rozčilený chlapík v baloňáku s rukama v kapsách. Docela nepříjemný chlapík, asi agent, že má černé brýle. A moc se mi líbí i domalovánka, přesně tak jsem si neštovičáka představovala.
    Hlasuji pro A.

    OdpovědětVymazat
  13. ***** Hlasování o bonu ukončeno, bonus vyjeven ******

    OdpovědětVymazat
  14. Zase pozdě, ale ať-já bych brala B)
    Jitrnice české s kroupami bývají, moravské se žemlí dělané- nebo je to naopak? Jinak chutnají mi i jitrnice maďarské, na Slovensku dělané s rýží a pak pěkně upečené a s kyselou okurkou či zelovým salátem a chlebem podávané Nerozpadají- nerozpečou se tak.
    Jo novináři- sdílím ten bod 3 Mirijam- z blog.cz-tvého- by bylo docela dobré něco uvést, však ty něco vybereš, že?☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně je to jedno, já rád jitrnice na jakýkoliv způsob.

      Vymazat
  15. A) Orli prý zase přibyli.
    B) Znám jen toho co stvořil památník Palackého.
    D) Zde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, orly, které ztratil Varus, se podařilo získat zpět.

      Vymazat
  16. 3) Ospevuje túžbu po vláde von der Leyen pre celú Europu, už vtedy!!!

    OdpovědětVymazat
  17. já mám ty Tvé poetistické básně rád...hravé, jiskřivé, vtipné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Jsem rád, že se ti mé poklesslosti líbí.

      Vymazat
  18. Mezi Českou a moravskou jitrni i nevím, ale někde, třeba i na Slovensku, se do jitrni dává rýže...

    OdpovědětVymazat