čtvrtek 3. března 2022

P055

.


.

Technická data:

.

Kouzelník Bosco: K jeho známým trikům patřily „skořápky“, chycení vystřelené kulky či zaměňování hlav živých holubů blíže vizte Wikipedii.

Eso: Stíhací.

Anděl: Dopravní křižovatka v Praze, ráj kapsářů.

.

.

.

Sluneční okna:

.


.

Foto: Praha, Letná; březen 2022; foceno mobilem.

.

.

.

Svatý Václave oroduj za nás:

.


.

Foto: Praha, Václavské nám.; výlez z podzemnice; foceno mobilem; březen 2022.

.

.

.

Dělení hejna:

.


Foto: Praha, Václavák; únor 2022.

.

.

.

Poslové jara:

.


.

Foto: Praha, Spořilov; foceno mobilem do čtverce; únor 2022.

.

.

.

Strom a mrak:

.


.

Foto: Praha, Hl. nádraží; únor 2022.

.

.

.

Ouloffky antikvární - "Zlatá domácí kniha" z níž vyjeven jest výňatek:

.

pro zahradnictvo:

.


.

pro labužnictvo:

.


.

a pro P.T. obec fotografickou:

.



.

.

.

Divize rébusů:

.


.

Pokračování první varianty <AFRICKÉ MĚSTO> +<KLÍH> (čímž vznikne řešení nové, lehce básnické /se záporkou/ )

.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Kdo má to červené eso?

2) Řešte rébus nebo se věnujte výrobě sýru.

3) Jaký je váš postoj k cirkusovým klaunům (augustům)?

.

.

.

Bonusy a jiné lákačky:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrotě neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Srážka s cyklistou či B) Oblek z Hüblovy látky. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest eN.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Jen kouzelník Bosco a já, dokážeme lapat vystřelené kulky," kasal se starý myslivec Jech.

.

.

.

Bonus:

.



.


(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic)

Anton Hübl: Blíže vizte

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Kdo je muž sedící v křesílku? Dedukujte. Učiňte další písemné poznámky.

B) Reprodukujte rozhovor muže a jeho krejčího.

.

63 komentářů:

  1. Cirkusové klauny, augusty jakožto celý cirkus nemusím a už ani jako dítě nemusela.
    Asi jsem byla v cirkusu jen jednou a už nikdy víc, zvířátek mi bylo líto, o artisty jsem se bála, u metání kuželek jsem trnula kdy ji druhý nechytí nebo ten jistý sám a byla tam zima a smrad... Augusti to nemohli zachránit neb jsem vůbec nevěděla o co se jedná a proč se jim lidi smějí, i když jedním časem by mě bavilo kvůli hezkým kostýmům být jezdkyní na koni...

    Prosím ten oblek, dost by mě zajímal

    Jo a fotky jsou obzvláště vyvedené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mne to proběhlo obdobně, jako dítě jsem byl v cirkuse jenom jednou - nebavilo mne to.

      Vymazat
  2. Jo a to červené eso má ten co má rukáv 😄

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi pěkná ohňookna! Po požití chloridu rtuťnatého se původní úkol oživit pobledlé fotky proměnil ve snahu oživit aspoň fotografa :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Fredy Kruger

    " K lapání kulek ??
    to JÁ jsem !!"
    Jech ( myslivec ) ,,U Váhy,, kasá se ....

    řve Pastucha : " U O tom já pochybuji !
    věz : ,,kulky se rychle pohybují,, !!
    jenom ty ?? vsaďme se !... o co ??"

    " Tak dobrá ! ... též kouzelník BOSCO !!
    chytnem je oba, ač rychle letí !!"

    Pastucha huláká : " Tak já jsem třetí !!
    v mládí mi říkali ,,Mistře,,
    vem flintu a klidně vystřel !

    .... kulky jááá... chytám nohama !!
    máš patrony ??"

    Křičí Jech : " Boha ! mám !!"

    .... Pastucha udělal ,,stojku,,

    Jech popadnul flintu ,,dvojku,,
    ( však slepé má náboje ve svojí hrsti )

    Pastucha boty zul, roztáhnul prsty
    ( protistojné má na nohou palce )

    ... Jech pušku vzal... " Střílím !!" ( řve ) :
    " Pastucho ! braň se !!!"

    ... však Hron se postavil za Jecha
    ( měl prak ) nabil kámen a nečekal ...
    když Jech střelil z ,,dvouhlavně,, dvojhlasně
    Hron vystřelil ze praku současně !!!

    ... marně muž sevřel na nohou pěstě !
    neb kámen ten, z praku, prolítnul těsně
    hluchému mezi stehnama !!
    on nechytil ničeho nohama !

    " Zdali" ( řvou štamhasti ) " HO tam má ????"

    Pastucha ... celý roztřesen....
    hmatá ....
    " Mám!"
    je z toho potěšen !

    " Mám štěstí" řve : " Co já jsem za wola !!"

    Muž láhev rumu dal kolovat !!

    OdpovědětVymazat
  5. V tom domě snad vypukl požár, není to záběr z Ukrajiny?

    3) Ke klaunům mám postoj veskrze kladný, a to nejen k cirkusovým.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parlamentní klauni ale nemají červené nosy.
      /No, někteří možná od pití, ale to jsou výjimky/

      Vymazat
  6. Kolik je afrických zemí?
    Kolik je českých měst?
    Kolik brazilských fotbalistů?
    Tolik je k řešení cest!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedna věc je nyní jistá
      tohle je ten fotbalista:
      celým jménem Anderson Luiz de Carvalho

      Vymazat
    2. Vhodně upotřebitelný v nějakém příštím rébusu by mohl být i Ricardo Izecson dos Santos Leite zkráceně KAKÁ (* 22. dubna 1982 Brasília, Brazílie), je bývalý brazilský fotbalový záložník a reprezentant Brazílie. Fotbalově vyrůstal v klubu São Paulo FC.

      Vymazat
    3. Nechtěla to zmiňovat, ale prošla jsem etapou, kdy jsem zvažovala náznak:
      KAKÁ MALI CETKA LOUNY
      :-)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. 3) odpoviem až v auguste
    2) syr s vyrába sám, napr, medzi prstami
    1) červené eso majú tí zelení

    4. března 2022 6:28

    výborné fotky a ešte lepšia vstupná báseň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 🤡🤡🤡
      proč na hřbetě langustě
      sedává klaun v auguste?

      Vymazat
    2. Poradí mu, blbovi, ať dotaz klade daňkovi...

      Vymazat
    3. Krizo, já čekal, že se spíš vyjádříš (vzhledem k zaměření tvého blogu) ku kapustě.🙄

      Vymazat
  9. Tentokrát mi přišel rébus těžší než jindy. Propermutovávala jsem desítky jmen brazilských fotbalistů se "slovotvornými" africkými státy (JAR, Mali, Súdán, Togo). A nebylo mi to nic platné, dokud TlusŤjoch nedal nápovědu. "Nene" v těch seznamech nebyl. Takže:

    NENE SÚDÁN DÝM UPAS
    NENESU DANDÝMU PAS

    NENE SÚDÁN CETKA LOUNY
    NENESU DÁNCE TKALOUNY

    Pěkné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji.
      Ještě zkus tu rozšířenou verzi.

      Vymazat
    2. NENE SÚDÁN DÝM UPAS TUNIS ...
      NENESU DANDYMU PASTU NI S...

      Zkusila jsem.
      Ale dotáhnout to musí někdo jiný :-)

      Vymazat
    3. zbytek je :
      je tradiční horký nápoj z Blízkého východu, konzistencí připomínající řídkou krupicovou kaši.

      Vymazat
    4. Díky. Takže po 2 nápovědách:

      NENE SÚDÁN DÝM UPAS TUNIS (A) LEP
      NENESU DANDYMU PASTU NI SALEP

      S pojmem "salep" jsem se potkala poprvé v životě.

      Vymazat
  10. quick

    1. Falešný hráč.
    2. Po přečtení receptu se k výrobě hlásí i ti, kteří dosud sýr nepovažovali za něco, co se dá jíst. Jen některé dávky prý je potřeba upravit.
    3. Nemusím je. Asi proto, že nemám ráda masky na obličeji.

    Hlas veršům a B.
    Svatý Václav aby s orodovánímv v současné době přešel na čtyři směny.
    Jarní pozdrav vypadá na lýkovec?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 2) Ano, všechno je to o poměrech.
      Jestli je to lýkovec, to opravdu nevím.
      Nejsem v tom moc zběhlý.

      Vymazat
  11. quick

    Sluneční okna jsou krásná.
    Připomněla mi jednu cestu na hřbitov – je to do kopce, slunce bylo už hodně nízko a odráželo se na pomnících, vánoční výzdobě, prostě na všem, co se lesklo. Hřbitov plný světlušek a světýlek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nízké slunce umí čarovat.

      Vymazat
    2. A také znepříjemnit řidičům cestu.
      Navíc se stromořadím a větvovím dovede vyvolat pěkný stroboskopický efekt.

      Vymazat
  12. Záhada červeného esa i rébusy objasněny, jdu se tedy věnovat pojídání už vyrobeného sýra a volím k tomu A).

    Cirkusové klauny ne, i když určitě není žádná sranda to jejich jakože tajtrlíkování. Brala bych Spejbla a Hurvínka. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Sluneční okna jako kdyby hořela...

    OdpovědětVymazat
  14. Podobně vyráběl dédeček sýr, když mu zbylo mléko. S chlebem, cibulí nebo česnekem, byla to mňamka, co na tom, že z nás poté šel odér ....stejně býval víkend.

    OdpovědětVymazat
  15. Ano oblek jen z Hüblovy látky, však je vidět jak hezky padne

    muž sedící v křesílku je bratr zkoušejícího muže oblek, v obleku ušitem též z Hüblovy látky, jsou to slavní bratři Hynkovy.
    Jsou právě fotografováni do časopisu pro paní a dívky i pro pány.

    Krejčí je součástí reklamního snímku.

    Obleky z látky Hüblovy
    I pro gentlemany Hynkovy.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starší z Hynků měl i křestní jméno Hynek, aby rod Hynků nikdy nezHynul.

      Vymazat
  16. A) Kdo je muž sedící v křesílku? Dedukujte. Učiňte další písemné poznámky.

    Sedící muž je zákazník, který poprvé zavítal do daného krejčovství. Sleduje hovor mezi majitelem a mladým mužem a sílí v něm přesvědčení, že mladík je najatý manekýn, který má svou přítomností a chováním pozvednout lesk krejčovství a který jen předstírá, že je také zákazník.

    OdpovědětVymazat
  17. quick

    Zákazník: Něco tu létá kol a kol
    vypadá dočista jak mol.
    Krejčí: To pouze potvrzuje pánovi
    kvalitu vlněné látky Hüblovy.

    OdpovědětVymazat
  18. Muž sedící v křesílku je Dr Arnošt R Flex, neurolog. Kopem do kolenní oblasti zákazníka odhaduje jeho reakci na šok, který nastane, až se oznámí cena.

    Krejčí zkušeným hmatem odhaduje naditost kunšoftovy šrajtofle.

    OdpovědětVymazat
  19. Poslové jara jsou opravdu krásní :)

    OdpovědětVymazat
  20. Krajčír tam nie je, je to agent, ktorý chce nahovoriť klienta, aby si kúpil akcie firmy. Vysvetluje mu, že firma Hübl bude existovať pod meno "Hubble" a bude vyrábať vzácne ďalekohlady. Sediaci v kresle je predchodca agenta 007 a odpočúva tie tajné tipy pseudokrajčíra...

    OdpovědětVymazat
  21. Sedící muž: **Tak tady čtu, že největší černá díra je v centru galaxie M87, která leží v blízké kupě galaxií v souhvězdí Panny. Je od Země vzdálena 55 milionů světelných let a má hmotnost 6,5 miliard Sluncí.**

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krejčí:"Takže to nejsou Prachatice?"

      (Nechci urážet. Jen za mého mládí se říkalo: Něco?, Něco?, Prachatice = tři p.dele v republice.)

      Vymazat
    2. Ještě něco nelichotivého se deklamovávalo o Horní Plané, myslím.

      Vymazat
  22. V detstvi mne zaujalo delfinrevue, ktere k nam zavitalo,což byl vlastně 🐬 cirkus..a kousky delfinu ktere předváděli..dnes bych na takové cviceni inteligentních zvířat koukal spíše s rozpaky, i když to úplně nezavrhuji ...Klaun Ferdinand mne vvdetstvi vvTV celkem bavil..

    OdpovědětVymazat
  23. sluneční okna nemají chybu a sv. Václav by měl orodovat za všechny....pokud by to bylo možné

    OdpovědětVymazat
  24. slovem "article" míníš zboží, článek, nebo paragraf?

    OdpovědětVymazat