pátek 6. května 2022

D012

.

Co se nedostalo do kříkadel:


.

Technická data:

.

Bohouš: Postava z Bratrstva Kočičí pracky, nepřítel Rychlých šípů.

Kápě: Medardova.

.

.

.

Vzpomínka na pana Al_Mana a potažmo na blog.cz:

.


.

.

.

Kde dobré jídlo - tam domov můj (parafráze ubi bene ibi patria):

.


.

Foto: Praha, Václavské náměstí; foceno mobilem; květen 2022.

.

.

.

TlusŤjochovy koláže - Windows MMXXII:

.


.

Foto: Praha, nová budova Národního muzea (dříve Parlament); duben 2022.

.

.

.

Windows MMXXII (žižkovské verze):

.



.

.

.

Modré pozadí:

.



.

Foto: Praha, Karlín; duben 2022.

.

.

.

TlusŤjochůff mrakozpyt:

.


.

Foto: Praha, Kačer off; duben 2022-

.

.

.

Z TlusŤjochova kalendária:

.


.

Foto: Praha; velká zasedačka; květen 2022; foceno mobilem.

Koflík: Dutá míra ze čtrnáctého století.

.

.

.

Divize rébusů:

.



.

.

.

Menežerské nezbytnosti:

.


(Z Tlustťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Jarní recepty zeleninové - speciál pro Krizu (k článku):

.


.

.

.

Editace 19:06:05 - Oulovek antikvární (prošlé r. 1889):

.


.

(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Určete předmět z menežerských nezbytností, co leží na doutnících vpravo.

2) Řešte rébus. Nebo udělejte špenátové chlebíčky.

3) Jak oslavíte koflíkový den? Kolik litrů je jeden koflík?

4) Z jakých  ingrediencí  se skládá cereální nápoj Melta?

.

.

.

Bonusy a jiné lákačky:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrotě neskonalé rozhodnouti ráčí zda vyjeveno býti má A) Jděte baby, jděte domů či B) Třesu, třesu bez. TlusŤjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Quickové a D.n. a Miriam za veršování v komentářích.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Kapucín, kapucín," pochechtával se ruský malíř Podpolickij v hostinci U Váhy.

.

.

Bonus:

.


.

A taky ty baby (speciál pro 1R - jde o malíře Oldřicha Cihelku - blíže vizte zde ), jak jsem slíbil:

.


(Obé z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).

Poznámka: Podle známky byla tato pohlednice odeslána ještě za Rakouska-Uherska.

.

.

.

Dodatečné otázky u úkoly:

.

1) Ozval se pes? Co by zvěstoval pes baskervillský? Která žena třese bezem lépe?

2) Co baby pijí? Reprodukujte jejich dialog.

3) Kdo baby odposlouchá a proč?

69 komentářů:

  1. Prosím A)
    Fotky úžasný!

    OdpovědětVymazat
  2. ad 1) Z mana žerských nezbytností mě právě onen předmět vpravo zaujal a po nasazení brýlí tipuji, že by to mohl být tvarovač knírů.

    Hlasuji za A)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že máš pravdu.

      Vymazat
    2. Vida, co se po nasazení brýlí upřesní!
      Já předměty, polo-zakryté tvarovačem kníru, původně vnímal jako čípky.
      (Nevím proč, naposledy jsem k nim přišel, když mě bylo asi 7 let.) :-)

      Vymazat
  3. V pivnici, - v hostinci ,,U Váhy,,
    takové panují úvahy :
    " Prší venku ?
    či neprší ?"

    ( když vešly dvě postavy v kapucích )
    Ilja je uviděl, ze židle vstává,
    a ukazujíc, - se pochechtává :

    "Kapucín !" křičí .... " Dvá ! kapucín !!
    ty váše špínavé kapucí,
    dájtě ! z ních omotám onucí !!!
    Oní sou vóžralý !
    už mají , v bedně !!"

    Hovoří mužové : Tak to jsi vedle !!
    ... jsem Wasil !"
    ... "Ja Sérgěj !"
    " Sme z eN Ká Vé Dé !!!!

    Pojděš teď s námi !
    Šup !!! sbal se !!!!"

    Podpolickij, hned posral se !
    . . . vyschlo mu v ústech,
    rád by se napil ...

    Tu... oba dva mužové zařvali : "APRÍL !!"
    a oba dva ze šišek strhli si kápi !!
    Jak sprostý žert ! čí je to hnusný čin ??

    Byli to Třebenský, Maraskin !
    Ilja řve : " Dájtě teď kálhotý jiný,
    týdle mi nůžno dáť do čistýrny !!"

    Potom se rozhodnul rychle :
    .... muž z Nepivody strh´ rifle !
    co student ? Ten ohromen zůstal stát,
    před ním jsou posraná kaťata !

    a ruský malíř ?
    Je ta tam !
    Bleskově oblečen, - utekl !
    Studentovi je do breku !
    Když táta mu na večer kalhoty půjčil
    hovořil : "Wšiváku ! za ty mi ručíš !
    ... jsou po dědku, který je koupil kdys´ v KOTcích !"

    ... " A nyní" ( nahý hoch po cestě vyje )
    ztracena rodinná relikvie !!"

    OdpovědětVymazat
  4. Jeden koflík má tři hlty.
    U rébusu jsem došel k pastorovi a tak jdu na chlebíček.

    B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem došla k PAST ORTEL.
      Český filosof by mohl být PATOČKA. Má takové šikovné jméno, vhodné na konec rébusu

      Vymazat
    2. A Kohák to má na háku.

      Vymazat
    3. To je možné. Já ale tenhle rébus na háku nemám. Věnovala jsem mu příliš mnoho času. Vzdávám to.

      Vymazat
    4. Ta dřevina: Květy jsou malé, růžové až bělavé, 4–5četné, se 4–5 volnými tyčinkami, které vyrůstají ze žláznatého terče a pestíkem srostlým ze 3 (až 5) plodolistů. Semeník je svrchní se 3 (-5) bliznami na stylodiích. Květy vyrůstají v postranních klasovitých hroznech na loňských větvích nebo v koncových hroznech až latách klasovitých hroznů na letorostech. Kališních lístků je 4-5, na bázi jsou srostlé nebo výjimečně volné. Korunní lístky jsou volné.

      Vymazat
    5. K poslednímu náznaku: onen muž byl polemicky originální vitalistický filosof a též bilolog.

      Vymazat
    6. Ad D.n. "Jeden koflík má tři hlty." - záleží off šem o jaký hlt jde; např. hlt plzeňský je mnohem větší než hlt dolnorakouský.

      Vymazat
  5. 1 koflík je údajně míra ze 14. století a představuje objem 1,45 litru.
    Nejmenší koflík (jako nádobka na pití horkých nápojů) mívá objem 60 ml (na moka kávu). Větší nádobky se označují spíše jako šálky nebo hrnečky. Největší hrnky (na polévku) mívají objem 400 - 500 ml.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mne zarazilo, že to tolik. Přitom takový žejdlík nemá ani půl litru.

      Vymazat
  6. quick

    Taky stojím u pastora, počítám, že ostatní postoupí dál.
    Špenátové chlebíčky jsou příliš, až nezdravě zdravé, jdu najít vajíčko nebo dvě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od tohoto pastora raději dál. V rébusu jde o zloducha.

      Vymazat
  7. quick

    1R sice nehlasuje, ale veršoval, zasloužil by si aspoň drobný osobní bonus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já mu k bonusu pro tento článek přihodím něco dalšího.
      Stav hlasování zatím 2 : 3.

      Vymazat
  8. Krásný koflíkový den, dostala jsem chuť na pořádné kafe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Preferuješ arabicu nebo robustu? S cukrem nebo bez?
      Já včera zkoušel kafe z Arménie v džezvě.

      Vymazat
  9. Tak dobře, no. Ale nápověda, za níž co nejsilněji děkuji, přišla na poslední chvíli :-)
    PAST ORTEL (A) TAMARYŠEK RÁDL
    PASTOR TELATA MARYŠE KRADL

    OdpovědětVymazat
  10. Hlas pro A)
    Ono na těch babách asi něco bude.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak už píši po třetí, protože se mi neukazuje, že jsem odeslala komentář
    A protože se mi nechce znovu psát, co jsem zjistila, jen vych chtěla vyjevitu Bé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, vždycky se těším na to, co moji milí čtenáři objeví.

      Vymazat
  12. Přála bych si, aby baby šly domů.

    Na chlebíčky nemám trpělivost. Dělám místo nich špenátový quiche s houbami.

    Já slavit nebudu. Nemám koflík míru, ani kalíšek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo koflíku si můžeš vydlabat z tykve kalabasu jako Indiáni.

      Vymazat
    2. quick

      Dobrý nápad. Jdu si dát změřit IQ.

      Vymazat
  13. quick

    4. Tak si představuji, jak dědeček místo: Babičko, hoď na sporák ohřát hrnek melty, říká:
    Babičko, připrav dva koflíky cereálního nápoje Melta.


    Čekanka rostla dřív na každé mezi, dnes je k vidění málokdy.
    Hlas fotkám a B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě by mohl vyjmenovat "éčka"....
      Stav hlasování 4 : 7.

      Vymazat
    2. Čekanku jsme někdy jako děti dávali na mraveniště a podráždění mravenečkové do ní kousali a květ měnil barvu. Trochu jako lakmus (litmus) papírek.

      Vymazat
  14. Poklona fotkám. Melta je cikorka obohacena pražinami z bulvy červené řepy, obilek žita a ječmene. Ke snídani, když si do ní nadrobila kousky suchého chleba ji zbožňovala kmotřenka.
    Prosím B.
    Prý
    v životě je to ošklivě zařízeno,
    růže má i trní,
    dříve než bude opice zničena,
    je vidět obří kocour, vrní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje babi si do melty suchý chléb úhledně na kostičky krájela.
      Alespoň tak si to, po těch mnoha letech, vybavuji.

      Vymazat
    2. Zajímalo by mne, komu připadne ta ryba...

      Vymazat
  15. ¨Budova bývalého "federálu" je novou budovou Muzea? Podaly se ruce přes propast času.

    OdpovědětVymazat
  16. Vtipné fotky, baby by som poslal domv!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byť baby prohrávají, myslím, že si zaslouží, aby byly vymeteny i tím bezem.

      Vymazat
    2. Máš cit pro potřeby svých čtenářů :-) Spočítala jsem si, že 4 lidé byli pro bonus A a 4 lidé byli pro bonus B. Čili vyrovnané preference. Ovšem díky zvýhodnění básníků bylo skóre 4:10. Baby teoreticky neměly šanci!

      Vymazat
  17. **** Hlasování o bonu ukončeno - bonus +1 navíc vymeten ***

    OdpovědětVymazat
  18. Třesu třesu bez
    Ozvi se mi dnes
    Včera ses mi neozval
    K sobě jsi mě nepozval
    Jestli se mi neozveš
    Víckrát se mě nedotkneš
    Chceš to takto hrotit?
    Náš vztah pošramotit?

    eN

    OdpovědětVymazat
  19. Pes se neozval chrněl u krbu. Baskervilskej pes by se s tím moc nepáral, vzkázal by, aby neotravovaly.
    Žena která třese během lépe je ta která říká moje výše uvedenou říkanku.

    2


    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná měly ženy spíš než bezem třásti jitrnicí. Na tu psi reagují rychleji.
      "Třesu,třesu jitrnicí
      ozvěte se milí psíci!"

      Vymazat
  20. Z ceho se skládá cereslni napoj Melts..Radeji nevědět..Budme radi, že je to dobre semletoo...

    OdpovědětVymazat
  21. quick

    1. Síly jsou vyrovnané. První třese oběma rukama, druhá přidala na decibelech.
    Pes baskervillský letos nezvěstuje nic. Před pár dny spadl do velkého Grimpenského močálu, má hlasový klid a kapky proti chrapotu.
    2. Pijí samozřejmě višňovku. Pod pavlačí drbou v nouzovém stavu, už třetí den nejde internet.

    OdpovědětVymazat
  22. Koflíkový den se mi moc líbí, zítra ho řádně oslavím!

    OdpovědětVymazat
  23. ta blankytná pozadí jsou parádní....a koflíkový den.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blankyt jako pozadí mám nejraději. Děkuji za pochvalu a hlavně za návštěvu.

      Vymazat
  24. Děkuji za zeleninu, čuju klasické postupy - uvař do mrtva a přidej slaninu nebo aspoň holandskou omáčku, pak se sní cokoliv :)
    Psaní hymny s chybami by mělo být trestné.
    Koflíkový den vítám, včera jsem zahájila mátovou sezónu, po litrech...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mátu moc nemusím. Evokuje mi zubný pastu. 😏

      Vymazat
    2. Souhlas. Bylo by sTkvělé pachatele najít visícího za citlivou partii v průvanu.

      Vymazat
  25. Pod vlivem sladkých iluzí
    třesou bába haluzí.

    OdpovědětVymazat
  26. Pod vlivem sladkých iluzí
    třesou báby haluzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. quick

      :-)

      Až ztratí sladké iluze
      naberou do nůší haluze.

      Vymazat
    2. Zazpívaj dvojhlasně vysoké Cé
      Pod vlivem haluzinace.

      Vymazat
    3. Pějí dívky luzné
      zpěvy dvojhaluzné.

      Vymazat
    4. Pak vlezou na Luzný.

      Vymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  28. Ta Windows jsou vtipná, pěkně utříděné dlaždice :).

    OdpovědětVymazat