neděle 3. září 2023

VBS010

.

Výsledky bodování:

.

VBS 010 bodování

místo

bodů

autor

návrh č.

text návrhu

1.

16

Mrs jednoR

3

M: Drahoušku, nejsi trochu příliš optimistická ohledně velikosti košíku na houby?

2.

15

D.n.

9

M: Promiňte, co to má vaše služka v té krabici?
D: Ale nosí kočky mému sousedovi. Nějaký Schrödinger.

3.

9

Axina

17

Ž (si myslí): Ta krabice tiká. To jsou nápady brát si s sebou budík ...

M: Drahá, přeji ti, aby ses tam měla jako v ráji!

4.

8

Fredy Kruger

15

Ž: Na dlažbě louže! Z ní nebo z něho?

Tu děje se něco nekalého!

D: Co mě tam tlačíš, ty jeden zmetku?

M: Šup tam! ... Ať porodíš beze svědků!

5.-6. 

7

quick

19

Ž (si myslí): A hele, Schrödinger má už zase novou kočku.

5.-6.

7

jednoR

22

M: Maminko, mazat si koleno Opodeldokem taky mohlo počkat, až budete vevnitř.

7.

6

Axina

11

M: Tak šťastnou cestu, drahá! Titanic čeká.

8.

5

lojzo

2

M: Drahá, nemusíte sa hneď urážať, verte mi, je to len zásterka!

9.-10.

4

Tlustjoch

8

M: A v Linci nezapomeňte koupit linecká kolečka pro pana Al_Mana.

9.-10.

4

D.n.

23

M: Co zase nese služka v té krabici?

D: Ale, oblíbila si Schrödingerovu kočku a nosí jí Shannonovy myši.

11.-14.

2

Fredy Kruger

7

D: Co do mne strkáte? Vlezu tam sama!

M: Jsem chtivý! Toužím, už abych byl s váma!
Ž: Tam otevři výfuk, Emane! Až omámíš ji svým metanem, počkej. Až omdlelá podklesne, vyskoč. Tu na rohu sejdem‘ se!

11.-14.

2

Axina

10

M: Maminko, tomu fotografovi se zřejmě líbíte ...

11.-14.

2

Oby

20

D: Netlačte se, pane, zlomíte mi paraple!

11.-14.

2

Oby

21

D: Spěchali jsme zbytečně. Fiakrista povídá, že tu má hodinu pauzu na oběd!

15.

1

Tlustjoch

16

M: Už levitujete docela obstojně ...

.
.
a vítězná bublina:
.



.
.
.
.

.

(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic)

.

.

OO = Označení osob:


ŽvBZ: Žena v bílé zástěře (lze použít Ž)

MsC: Muž s cylindrem (lze použít M)

DsD: Dáma s deštníkem (lze použít D).

.

.

.

Příspěvky P.T. ctihodné obce čtenářské přijímají se do 17.09.2023.

.

.

.

Tabulka pro hlasování (vytvořila Axina, děkuji mnohokráte):

.

VBS 010 návrhy

č. návrhu

autor(ka)

text návrhu

1

jednoR

Ž: Sire, našemu kočárku někdo ukrad’ kola!
M: To už jsme v Liverpoolu?

2

lojzo

M: Drahá, nemusíte sa hneď urážať, verte mi, je to len zásterka!

3

Mrs jednoR

M: Drahoušku, nejsi trochu příliš optimistická ohledně velikosti košíku na houby?

4

jednoR

M: Zas to chcíplo? Našlápni to!
D: Brrrrm, brrrrrrrrm!!

5

jednoR

D: Na dáreček k mým narozeninám jsi, hoffentlich, nezapomněl.
M: To si piš! Dvě niněry, citera a foukací harmonika!

6

eN

Ž (si myslí): Konečně se té báby milospán zbaví, už je tak zesláblej ...
Konečně i já, pořád chtěla péct linecké koláčky.

7

Fredy Kruger

D: Co do mne strkáte? Vlezu tam sama!

M: Jsem chtivý! Toužím, už abych byl s váma!
Ž: Tam otevři výfuk, Emane! Až omámíš ji svým metanem, počkej. Až omdlelá podklesne, vyskoč. Tu na rohu sejdem‘ se!

8

Tlustjoch

M: A v Linci nezapomeňte koupit linecká kolečka pro pana Al_Mana.

9

D. n.

M: Promiňte, co to má vaše služka v té krabici?
D: Ale nosí kočky mému sousedovi. Nějaký Schrödinger.

10

Axina

M: Maminko, tomu fotografovi se zřejmě líbíte ...

11

Axina

M: Tak šťastnou cestu, drahá! Titanic čeká.

12

Axina

Ž (si myslí): Kdy už konečně někoho napadne přidělávat ke kufrům kolečka ...?

13

Axina

M: Až se vrátíš, zajdeme si spolu na kankán. Co říkáš, zlato?

14

jednoR

D: Ani se nemůžu v klidu vyčůrat - kdo nás to zase fotí?
M: Nějakej Chscalík.

15

Fredy Kruger

Ž: Na dlažbě louže! Z ní nebo z něho?

Tu děje se něco nekalého!

D: Co mě tam tlačíš, ty jeden zmetku?

M: Šup tam! ... Ať porodíš beze svědků!

16

Tlustjoch

M: Už levitujete docela obstojně ...

17

Axina

Ž (si myslí): Ta krabice tiká. To jsou nápady brát si s sebou budík ...

M: Drahá, přeji ti, aby ses tam měla jako v ráji!

18

D.n.

M: Drahá, jeď prosím sama. Mám něco důležitého.
Ž (si myslí): Hmm, to zas bude v noci v saloně nablito!

19

quick

Ž (si myslí): A hele, Schrödinger má už zase novou kočku.

20

Oby

D: Netlačte se, pane, zlomíte mi paraple!

21

Oby

D: Spěchali jsme zbytečně. Fiakrista povídá, že tu má hodinu pauzu na oběd!

22

jednoR

M: Maminko, mazat si koleno Opodeldokem taky mohlo počkat, až budete vevnitř.

23

D.n.

M: Co zase nese služka v té krabici?

D: Ale, oblíbila si Schrödingerovu kočku a nosí jí Shannonovy myši.

.

Systém bodování:

.

Každý bodující má přiděleno patnáct bodů, které může rozdělit v libovolném poměru libovolnému počtu soutěžících (celé kladné číslo).


79 komentářů:

  1. 1R
    Ž: Sire, našemu kočárku někdo ukrad kola!
    M: To už jsme v Liverpoolu?

    OdpovědětVymazat
  2. M: Drahá, nemusíte sa hneď urážať, verte mi, je to len zásterka!

    OdpovědětVymazat
  3. Mrs 1R:
    M: Drahoušku, nejsi trochu příliš optimistická ohledně velikosti košíku na houby?
    V originále:
    M: My dear, aren't you a little too optimistic about the size of the houby basket?
    Můj překlad. Houby je jedno české slovo které Mrs 1R zná a používá. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. M: Zas to chcíplo? Našlápni to!
    D: Brrrrm, brrrrrrrrm!!

    OdpovědětVymazat
  5. D: Na dáreček k mým narozeninám si, hoffentlich, nezapomněl.
    M: To si piš! Dvě niněry, citera a foukací harmonika!

    OdpovědětVymazat
  6. Ž: Konečně se té báby milospán zbaví, už je tak zesláblej...
    Konečně i já, pořád chtěla péct linecké koláčky

    OdpovědětVymazat
  7. Fredy Kruger

    D : " Co do mne strkáte ? vlezu tam sama !"

    M : " Jsem chtivý ! toužím, už abych byl s váma !"

    Ž : " Tam otevři výfuk Emane ! Až omámíš jí svým metanem,
    počkej, až omdlelá podklesne, vyskoč, - tu na rohu sejdem se !

    OdpovědětVymazat
  8. M: A v Linci nezapomeňte koupit linecká kolečka pro pana Al_Mana.

    OdpovědětVymazat
  9. M: Promiňte, co to má vaše služka v té krabici?
    D: Ale nosí kočky mému sousedovi. Nějaký Schrödinger.

    OdpovědětVymazat
  10. M: Maminko, tomu fotografovi se zřejmě líbíte ...

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. M: Tak šťastnou cestu, drahá! Titanic čeká.

    OdpovědětVymazat
  13. Ž: Kdy už konečně někoho napadne přidělávat ke kufrům kolečka...?

    OdpovědětVymazat
  14. M: Až se vrátíš, zajdeme si spolu na kankán. Co říkáš, zlato?"

    OdpovědětVymazat
  15. Ještě by mohl svou bublinou přispět Mozartdenkmal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by zabublinoval takto:
      Sjeďte si do Solnohradu na Mozartovy koule.

      Vymazat
  16. D: Ani se nemůžu v klidu vyčůrat - kdo nás to zase fotí?
    M: Nějakej Chscalík.

    OdpovědětVymazat
  17. Fredy Kruger

    Z : " Na dlažbě louže ! z ní, nebo z něho ?
    tu děje se něco nekalého !"

    D : "Co mě tam tlačíš ? ty jeden zmetku ?"

    M : "Šup tam ! .... ať porodíš beze svědků !"

    OdpovědětVymazat
  18. M(kD): Už levitujete docela obstojně...

    OdpovědětVymazat
  19. Ž (si myslí): Ta krabice tiká. To jsou nápady brát si s sebou budík...
    M: Drahá, přeji ti, aby ses tam měla jako v ráji!

    OdpovědětVymazat
  20. Průběžná statistika návrhů:
    Axina 5x
    jednoR 4x
    Fredy Kruger a Tlustjoch 2x
    lojzo, Mrs jednoR, eN, D.n. 1x

    OdpovědětVymazat
  21. M: Drahá, jeď prosím sama. mám něco důležitého.
    Ž: (Pro seba) Hmm, to zas bude v noci v saloně nablito!

    OdpovědětVymazat
  22. quick

    Ž: A hele, Schrödinger má už zase novou kočku. (inspirace D.n.)

    OdpovědětVymazat
  23. D: "Netlačte se, pane, zlomíte mi paraple!"

    D (k lidem za sebou): "Spěchali jsme zbytečně. Fiakrista povídá, že tu má hodinu pauzu na oběd!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to chápat jako 2 soutěžní návrhy, není-liž pravda? :-)

      Vymazat
    2. Ano, příště to pro jistotu očísluji. :-)

      Vymazat
  24. M: Maminko, mazat si koleno Opodeldokem taky mohlo počkat až budeš vevnitř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úvahy nad češtinou: Dal jsem za "počkat" čárku a zase ji vymazal. Přišlo mě to výstižnější.
      Jsem stále na vážkách, zdali M by neměl vykat? Měl jsem (mírně snobskou a upjatou) tetu, která svému tatínkovi vykala.

      Vymazat
    2. Můj otec své matce také vykal.

      Vymazat
    3. Snobské je spíš onikání, myslím.

      Vymazat
    4. Zajímavé! Prosil bych tedy upravit příspěvek na "až budete vevnitř."

      Vymazat
    5. Kdysi se vykalo i rodičům. Pak se vlastním rodičům tykalo a manzelovym/manzelcinym rodicum vykalo. A už desitky let se tyka rodičům svym i partnerovym. (Sorry, píšu z tabletu).

      Vymazat
    6. quick

      Někde se jim tyká a říká křestními jmény, asi aby se neupozorňovalo na věk, že mají dospělé děti.

      Vymazat
    7. Pro jednoR:
      Ještě to zvažte. Pro mne vykání znamená, že to muž říká tchýni. A to je trochu drzost. Matka by tu poznámku asi nesla líp.

      Vymazat
    8. Co bylo trochu zvláštní - my děti jsme našemu starému a zábavnému strýčkovi tykali a teta, jeho dcera, mu vykala.

      Vymazat
    9. Otec tety není strýc. Je to buď dědeček (je-li teta sestrou naší matky nebo našeho otce) nebo prastrýc, je-li teta manželkou bratra naší matky nebo bratra našeho otce 😊

      Vymazat
    10. V prvním případě máme s dotyčným pánem společné předky (jsme "jedné krve"), ve druhém případě (obecně) nikoli.

      Vymazat
    11. Strejda Kalinů (jak jsme mu říkali) byl manžel sestry mé babičky, té jsme říkali teta Mářa.
      Ano, oficiálně se jednalo o prastrýce a pratetu.

      V duchu si představuji: "Prateto, můžu si vzit kousek tvýho borůvkovýho koláče?" "Vezmem psíka na procházku, prastrejdo?" :-)))

      Vymazat
    12. Hovorová čeština si s tím neláme hlavu. Moje paní a já jsme tu teta a strejda dětem českých přátel zde žijících.
      Společné předky s nimi teoreticky mít mohu, ale to bychom museli zabrousit do dob, kdy Šemík byl ještě hříbě...so to speak. :-))

      Vymazat
    13. I já jsem samozřejmě své pratetě a svému prastrýci říkala "teto" a "strejdo". Ale když jsem o nich s někým známým mluvila, upřesňovala jsem, že jde o pratetu a prastrýce. Jinak následoval udivený pohled toho známého: "Teta? Strejda? Vždyť maminka je jedináček a tvému tátovi - myslím - zemřel bratr za války ještě jako student..."

      Vymazat
    14. Pro strýce lze použíti i "ujo", "ujec", či "báči".
      A předpona "pra" tomu nasadí korunu.

      Vymazat
    15. Mimo soutěž, pouze jako pokračování diskurzu
      Ž: Co to zase sbalil za prakočku. Říkám mu, že potřebuje k vočaři!

      Vymazat
    16. Nahraďte neexistující výraz "prakočku" za běžnější "babu" nebo "vykopávku", dejte na konec věty otazník a věta může soutěžit.

      Vymazat
    17. Mi se pojem "prakočka" dost líbí :-)
      Dala bych to jako soutěžní větu i tak.

      Vymazat
    18. quick

      Mimo soutěž:
      M: Slečno, potěšilo by mne, kdybyste si přišla prohlédnout moji sbírku mastí na bolavá kolena.

      Vymazat
    19. re quick:
      Panáčku, já už jsem dávno všemi mastmi m....slyšel jste to chřupnutí?

      Vymazat
    20. M: Jako když pes housle rozkousle? (Thanks, D.n.)

      Vymazat
  25. M: Co zase nese služka v té krabici.
    D: Ale, oblíbila si Schrödingerovu kočku a nosí jí Shannonovy myši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musela jsem si vyhledat, co je Shannonova myš. Hezké :-)

      Vymazat
    2. Ekologisté doporučují místo myší sójové mléko.

      Vymazat
    3. A kdo už to ví lépe, než takový kocúr :-)

      Vymazat
  26. My chceme hlasovat!
    My chceme hlasovat!
    My chceme hlasovat!

    OdpovědětVymazat
  27. Mám mobilovou aplikaci a nenašla jsem kde je možné hlasovat, mám problém i s přidáváním reakcí na příspěvky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlasuje/boduje se tak, že se k tomuto článku přidá komentář, ve kterém se uvede, kolik bodů kterým návrhům člověk dává. K dispozici je max. 15 bodů.
      Jednotlivé návrhy jsou očíslované a uvedené v tabulce na začátku tohoto článku.

      Vymazat
    2. Tak mi to když tak pošli mailem, já to zprostředkuji.

      Vymazat
    3. Jojo asi to budu řešit mailem jsem nějaká mimo...

      Vymazat
    4. Pro eN:
      U této VBS je už bohužel na bodování pozdě.
      Podívejte se event. na můj komentář u tohoto článku z 2. října 2023 ve 22:43.

      Vymazat
  28. 5 bodů: návrh 9 (D.n.: kočky pro Schrödingera)
    5 bodů: návrh 17 (Axina: krabice tiká)
    4 body: návrh 19 (quick: Schrödingerova nová kočka)
    1 bod: návrh 22 (jednoR: Opodeldok)

    OdpovědětVymazat
  29. 5 b. č. 3 (Mrs JR)
    4 b. č. 23 (D.n.)
    3 b. č. 9 (D.n.)
    3 b. č. 2. (Lojzo).

    OdpovědětVymazat
  30. 03 Mrs 1 bod
    07 Fre 2 body
    09 D.n. 4 body
    10 Ax 2 body
    11 Ax 1bod
    16 Tl 1 bod
    17 Ax 1 bod
    19 Qu 1bod
    21 Oby 2 body

    OdpovědětVymazat
  31. 2b - 3 Mrs JR
    3b - 17 Ax
    4b - 22 JR
    4b - 8 Tl
    2b - 20 Oby

    OdpovědětVymazat
  32. nominek

    5b - č. 3 - 1R
    5b - č. 15 - Fredy
    3b - č. 11 - Axina
    2b - č. 22 - 1R

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že jsi se nezúčastnila. 🙃

      Vymazat
    2. Taky mě to mrzí, chtěla jsem, ale nějak mi mozek zůstal někde na prázdninách nebo co :-) Snad to zas brzo naskočí.

      Vymazat
    3. No, obrázek na další VBS mám nachystaný....

      Vymazat
  33. 2 b - 2 lojzo (zásterka)
    2 b - 11 Axina (Titanic)
    3 b - 9 D.n. (nosí kočky)
    3 b - 3 Mrs 1R (košík na houby)
    3 b - 15 Fredy (tajný porod)
    2 b - 19 quick (nová kočka)

    OdpovědětVymazat
  34. ***** Gratuluji vítězce a jakož i všem zúčastněným ****

    OdpovědětVymazat
  35. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  36. Gratulace vítězce! Snad jí to někdo přeloží ;-)

    A nakonec obvyklá ministatistika:
    Ve VBS010 soutěžilo celkem 10 soutěžících: jednoR, lojzo, Mrs jednoR, eN, Fredy Kruger, Tlustjoch, D.n., Axina, quick a Oby s celkem 23 návrhy. 15 návrhů bylo bodově ohodnoceno, 8 návrhů nezískalo ani 1 bod.

    5 lidí soutěžilo a bodovalo: Axina, Tlustjoch, jednoR, D.n. a Oby.
    (Zajímavé je, že v tomto pořadí bodovali tito soutěžící i u předchozí VBS.)

    5 lidí soutěžilo, ale nebodovalio: lojzo, Mrs jednoR, eN (ač jí Tlustjoch nabízel, že může bodování zaslat mailem, když má momentálně technické potíže s komentováním), Fredy Kruger a quick.

    Nesoutěžila, ale bodovala: nominek.

    Nesoutěžili a nebodovali všichni ostatní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeloženo!

      Vymazat
    2. Paní 1R měla radost a chlubila se vnoučatům. Ta se obratem ptala, kolik toho vyhrála.
      Jenom tu slávu, jenom tu slávu.... :-))

      [Kupodivu zde mohu komentovat. Poslední 2 dny to nešlo.]

      Vymazat
  37. Nikdo mi nedal ani bodík?😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci být nepříjemná, eN. A hluboce nesnáším metodu "já na bráchu, brácha na mě". Ale jste si vědoma, že zrovna Vy jste nepřidělila nikomu ani 1 bod? (Viz moje poznámka v předchozím komentáři.) Nebo snad zase nastal "punkevní efekt", jak tomu říká Tlustjoch, a Váš komentář s bodováním se ztratil?

      Vymazat
    2. Na druhou stranu: To, do kterého dne se bodování přijímají, nebylo u této VBS (a nejen u této) vůbec uvedeno! Tlustjoch jen tak zmínil (až v reakci na moji připomínku) v diskusi u úplně jiného článku (DD045), že "nechává tomu čas do neděle".
      Vzpomínám na Jaga. U jeho VBS se vždy jasně vědělo do kdy se přijímají návrhy a do kdy se přijímají bodování.

      Vymazat