středa 28. srpna 2024

ZzC03

Na pár dní ve Varšavě:

.

.

Polská graffiti I - Staroušci:

.


.

.

.

Polská graffiti II- Hrátky se znakem města:

.


Poznámka: No, on je to spíš polep.

.

.

.

Chráněné kadibudky:

.



.

.

.

Powisle:

.



.

.

.

Vrána šedá recyklující:

.


.


Foceno mobilem.

Vrána šedá: Blíže vizte zde

.

.

.

Protestující muž:

.


.

Šváb: Blatta orientalis, druh hmyzu.

Rus: Blattela germanika, druh hmyzu patřící mezi šváby.

Šváb: Obyvatel Švábska.

.

.

.

Robot a jeho drabant:

.


.

Drabant: Druh, souputník, ochránce.

.

.

.

Pohled z Paláce kultury:

.



.


.

Palác kultury: Blíže vizte zde

Palác kultury:

.


.

.

.

Divizi de Klů:

.

.

.

.

Divize rébusů:

.


.

.

.

SpQ -Kronika 1907:

.


.

.

.

Ouloffky antikvární aneb pochoutky o Hulaty prop P.T. ctihodnou obec čtenářskou:

.


.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Nepřipomíná vám varšavský Palác kultury hotel Internacional v Praze Dejvicích? Debatujte.

2) Byl zákon na ochranu svobodných voleb projednán? Debatujte. Neměl by být znovu projednán i v dnešní době? Debatujte.

3) Proč jsou staroušci otlapkaní?

4) Řešte rébus.

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjet býti má A) Cyklopošťák či B) Rolnická vzájemná pojišťovna. Tlusťjocgůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Růže z Moravy.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Jeho tvář napůl kočičí a napůl psí jest," odplivl si starý myslivec Jech.

.

.

.

Bonus:

.


(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

1) Který z mužů na poutači RVP je lepší sekáč? Z čeho tak usuzujete?

2) Víte čemu se říkalo "Husákovo ticho" a proč?

3) Vymyslete úderný reklamní slogan na Hulatův salám.

45 komentářů:

  1. Navrhuji za B) tu vzájemnou.
    Do debaty nezasáhnu, jsem nějak pořád bez věže...
    Skvělé fotografie

    OdpovědětVymazat
  2. Ohromit ovčáka, otroka čí Etruska, to snad opravdu umí jen Lotar.
    Ovšem oholit Vasila, to u ž je síla!
    B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotara jsem na mysli nemeč, byť i on je darebák....
      Ale i tak gratuluji.

      Vymazat
    2. Tak nevím, co se to ta AI naučila, z “neměl” udělá “nemeč”.

      Vymazat
  3. Když na lotra mi toho přišlo moc.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak pražský Internacionál a polský palác kultury vznikly jako pocta panákům z Kremlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že to taváryšči přímo postavili.

      Vymazat
  5. Děkuji za dekret trojhlasný. Ručičky na těch staroušcích jsou proto, že děti ukazovaly to je moje babička, tahle zase moje atd. Krásné záběry jako obykle. Koukám, že se historie opakuje s těmi vraždami. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu. Ale ještě, prosím, zvol ten bonus. Zatím vede B.

      Vymazat
  6. Fredy Kruger

    Do knajpy ,,U Váhy" vkročila postava,
    jak jí Jech uviděl, hned začal nadávat :
    " Jeho tvář napůl kočičí
    a napůl psí jest !!" Jech zakřičí ......
    .... muž napil se, zlostně pak odpliv si ,

    řka : "Ocas mu vyráží z tepláků klotem!
    co to máš na sobě, idiote ?
    .... slyš wole !! .... co to máš za šaty ???"

    " Pane Jech ! jsem student Maťatý !
    .... s Nepivodou jdem za maškary !"

    ..... ohmatal postavu myslivec starý,
    Maťatý zamňoukal, zaštěkal !!!"

    Uprd´se Jech !! .... tak se vylekal !
    řka : " Nepivodo ! jdeš za koho ? pojď sem !!"

    řve chlapec : " Jáá... jdu za bezdomovce !
    Já kalhoty půjčil si od svého otce
    mě nabádal :,,do rána navrať se,,
    ( prý zítra si vezme je do práce )
    Chlupatý hubertus dědek mi půjčil
    bych mu ho nepoblil, hlavou mu ručím !!"

    " A toho kulicha ??"

    "Ukrad´ jsem bábě !!"

    " Já říkal, že vypadá zanedbaně !!
    ( hovoří Jimesch ): " Je rozdrbán, šišlá !!"

    .... dvojice maškar již z hostince vyšla !


    OdpovědětVymazat
  7. Díky za krásný výlet do Polska, udělal mi radost :)
    Našla jsem reportáž z vytváření graffiti - https://fpbb.pl/oswajanie-starosci/sztuka-w-przestrzeni-publicznej/mural-w-warszawie/

    Prosím si B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za odkaz. Jsou tam i ti staroušci, já jsem to bral víc zblízka.

      Vymazat
  8. Chválím výlet do Polska. Já to tu mám přes kopec, ale byla jsem nejdál v polském Těšíně. Je to ostuda. Zaujal mne protestující muž. Připomněl mi jednoho známého, který stejně protestoval v mém rodném městě na Hané a pak se přesunul do Prahy k Hradu. Tam Jsem se s ním setkávala roky. Už jsem v Praze dlouho nebyla, tak nevím, jestli tam ještě stojí...Toho tvého obdivuji, že při demonstrování si ještě čte a nebolí ho nohy.
    Zdravím a volím A.

    OdpovědětVymazat
  9. Nepřipomíná vám varšavský Palác kultury hotel Internacional v Dejvicích?
    Aby nepřipomínal! Je to stejný styl, podobně Ceausescův palác v Bukurešti. Myslím, že Werich (?) to nazval "Jako když se cukrář zblázní".

    Zdali jsou moderní, neozdobené mrakodrapy estetičtější, je jiná otázka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alternativní název stylu PK v Dejvicích byl "Pozdní český doprdelismus".

      Vymazat
    2. Ne PK, ale Hotelu Internacional.

      Vymazat
    3. Jojo, Stalinův dort se mu říkalo...

      Vymazat
    4. Ty lidové názvy jsou vždy trefné.
      Stalinův dort si nepamatuji, ale vzpomněl jsem si na "Husákovo ticho".

      Vymazat
  10. quick

    3) Kolemjdoucí je chtějí pozdravit.

    Jen si zahlasuji – prosím A.

    Potěšilo, že jsi nezapomněl na deklík.
    Sopka Etna zdá se býti pořád pracovitou, ne a ne jít do důchodu.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na deklíky nezapomínám nikdy.
      Etna je tak pracovitá, že by ji jistě kdysi vzali s radostí do BSP.

      Vymazat
  11. Jeden by nevěřil, jak dokážou být kadibudky fotogenické...

    OdpovědětVymazat
  12. @@@@ Hlasování o bonu ukončeno @@@@

    OdpovědětVymazat
  13. Muž na poutači RVP je lepší sekáč ten s bambulema. Usuzují tak podle nápadné barevnosti.

    2) nevím...


    Jedině Hulatuv salám
    Může na večeři k nám

    Tlustjoch v 19:14

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 😋🤗
      Tvé salámy, Hulato,
      K večeři jsou nad zlato.

      Vymazat
  14. Salámy od HULATY,
    jsou plněny pouze,
    z českých luhů selaty,
    ba i v dobách nouze.

    OdpovědětVymazat
  15. Jen výborný salám Hulimi od Hulaty
    Vozíme každý týden do naší chaty

    OdpovědětVymazat
  16. 👏👍

    Psali o tom na chatu
    Pro salámy na chatu
    Volí mladí Hulatu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přechodníková varianta:
      Velebíce Hulatu
      Vezem salám na chatu.

      Vymazat
  17. Salámy HULIMI
    jezte ústy plnými.
    Vždyť i holka okatá
    ví, co dělá Hulata!

    Palác kultury, tedy jeho pražskou variantu, popsal Jan Werich v jedné předscéně:
    "Byla tam věž... A z toho věž... A z toho ještě jedna věž... A bylo to vooošklivý!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I v Mexiku Zapata
      znal co dělá Hulata.

      Vymazat
    2. Podle mne to byl aplikovaný systém “matrjoška”.

      Vymazat
  18. Och ten Palác kultury! Děs, ale jinak skvělý orientační bod :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Off šem v době GPS v mobilech už ztrácí svůj význam...

      Vymazat
  19. Budou psány disertace
    na HULata IMItace

    OdpovědětVymazat
  20. Imitace za tři dvacet
    Není třeba se k ní vracet.😎🙄

    OdpovědětVymazat
  21. quick

    1) Ten, který má větší konto v RVP, rozhodla dívka v hanáckém kroji.
    2) Husákovo ticho se k nám z Prahy na vesnici nedoneslo.
    3) Hulatův salám
    na chuťové pohárky balzám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Husákovo ticho se říkalo těšnovskému tunelu - blíže viz: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/husakovo-ticho-tesnovsky-tunel-videoserial-humorem-proti-totalite.A191126_144828_praha-zpravy_rsr

      Vymazat