pátek 25. prosince 2020

P022

.


.

Technická data:

.

Foto: Praha, léto 2020; převod do ČB; otočeno o 90°.

Černý pátek: Hláška, kterou v televizi neustále vyřvává ten zelený Al Zák.

Záplata: Zažehlovací.

Záplaty: Lze vyslovit  "za platy".

Záplata: Neplést s Emiliem Zapatou.

.

.

Polepy la Vičkové:

.


.

Foto: Praha - Vršovice; prosinec 2020; výřez.

.

.

TlusŤjochovy domalovánky - domalujte Batmana nebo Jurie kosmonauta:

.


.

Foto: Praha; rozmezí Nusle/Vršovice; podzim 2020; výřez.

.

.

Z Tlusťjochova kalendária - Kterak eufemismy používati:



.

Foto: Praha, Modřany; podzim 2020; odbarveno.

.

.

.

Sekce Modré pozadí:

.


.

Foto: Praha, Na Poříčí; listopad 2020.

.

.

Divize rébusů:

.



.

.

SpQ - Kronika 1903:

.



.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Jmenujte alespoň dva amerikanismy, které jste slyšeli v prosinci.

2) Je již jazyk český v Dolnorakousku pokládán za v zemi obvyklý? Rokujte.

3) Řešte rébus či domalovávejte nebo revolučně přejmenujte polep la Vičkový.

.

.

Bonusy a jiné lákačky:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrotě neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) La Luge či B) Hannoversche Gummiverke.

TlusŤjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Nominkovi.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Nech si své amerikanismy," vyjel emeritní učitel Bejla na studenta Nepivodu.

.

.

Amerikanismus (vzpomínka na blog.cz) - editace 26.12.:

.


.

.

.

Domalovávanka od Nominka:

.



.

.

Domalovávanka od JR:

.



.

.

Batman od Janinky:

.



.

.

Domalovánka od JV KR (NnŽV):

.


Trúchliaca vdova kozmonauta majora Plota, pri pristávaní narazil do pivota...  

.

.

Bonus:

.



.

(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Kdo bude nakonec nejrychlejší? Kdo má nejlepší výstroj? Debatujte.

B) Máte rádi Lindtovu čekuládu?

.

58 komentářů:

  1. Že by Ježíšovi končila podpora? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na státní podporu má nárok jenom v případě, je-li občanem EU.

      Vymazat
  2. Záplata: Zažehlovací.
    On: Miláčku, radši pereš nebo zašíváš (žehlíš)?
    Ona: Mno, radši zašívám.
    On: Tak to jsem udělal dobře. Posral jsem se a vystřihnul jsem to.

    OdpovědětVymazat
  3. Štěpán zřejmě ví, že dáma je geolog.

    OdpovědětVymazat
  4. Fredy Kruger

    Kdo vekročil ,,U Váhy,, do hospody ??

    Hle !! slyšet jest křičení Nepivody !

    ... " Sice to provedli z ožralosti,
    přesto však pro mne ! ku radosti !
    ( před Štědrým dnem naši opili se )
    ... peníze vzali a složili se
    ( děd s bábou, fotter a mutter )

    ... a zakoupili mi Computer !!!"

    Díví se štamgasti : " Neser ??"

    " Zmáčknu Shift, Home, End, Enter...
    zaklikám myší, si někoho najdu
    a ihned mu napíšu do e-mailu !!!"

    řve hostinský : " Záchod mi vyemajluj !
    ... natři jej studente tam, kde se močí,
    stěnu i se žlábkem , pro odvod moči !

    Dobře ti zaplatím za práci !!"

    Vykřikl student : " Jste hlupácí !!
    nevěděl jsem, že
    až tak !
    ... víte-li co jest Whats App ???
    Fáceboók ??.... nebo Youtube ??
    kdo jest znás... vy, nebo já blbej ???"

    ... tu zakřičel někdo : " Smrkáči ! zmizni !!

    nech si své ame... rikanismy !!!"

    ( to zařval Bejla, jež dosud se zdržel )
    však studenta drzost už nevydržel !
    řka : " Kopnu tě studente ve otvor řitní !!"
    .... tak huláká učitel emeritní

    K Bejlovi přidal se Podpolickij :
    " Kák gówno zkaže se Amerícky ?"

    ... po něm zas Bejla : " Jak AMERICKY
    řekne se : ,,co je dnes k vobědu,, ???"

    " BRAVÓÓ !!" řvou opilci na dědu .....

    " Překládej studente !! ... tak... jedu !!!"

    " Což... kdybych... zazpíval koledu ?"

    " Dobrá ! zpívej ! však americky !!"

    .... nebohý hoch vzpomněl na ROLNIČKY ....
    řka : " Umím je zazpívat hezky !!"

    " Idiot ! vždyť zpívá česky !!
    .... a falešně ! cožpak jsme wolowé ??"

    Zjištěno : Hoch umí KULOVÉ !!

    Bejla jej ošklivým úsměvem poctil...

    Hoch následně ožral se ze žalosti !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Kopnu tě studente ve otvor řitní !!"
      .... tak huláká učitel emeritní" - tak to kandiduje na nejštěpnější dvojverší roku la Butě!!!👍👍👍

      Vymazat
  5. 1) čoint, čoint venče, santa klaus, spreda, súperspredink, soušldistänsik, u.v.m.
    2) ťažko - pokial si pletú slovincov a čechov tak možno, ale ani expremier Vrana a iné české mena to ešte nezvádnu
    3) Polep Madame La Banqeutte inšpirije na maľovanie...neskôr. (Polep odstránený?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 3) Polyp, polep, lep a klep. Ba i sklep. Je to tajuplné.

      Vymazat
  6. Dráty mi připomínají kuši,
    na mou duši, dobře jsem se pobavila - jak u básničky, tak u eufemusmu :-)

    Děkuji za tři hlasy a dávám za A)

    Amerikanismus jsem pochytila jeden - a to zde na blogu v komentáři - ejčárka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ejčárky = kdysi kádrovačky. Kdysi jsem to použil i v jedné poklesslosti na blog.cz; možná ji někde v archivu najdu.

      Vymazat
    2. Nenajdeš. Protože trpíš kocúriózou a jsi leniff hledat. Ten dávný rébus jsi taky nenašel/nehledal. A to jsem věděla aspoň rok, kdy byl publikovaný...

      Vymazat
    3. Hledal. Ale de Sítky mi zdemolovaly disk, takže celý archiv mám zachráněný (cca 110 000 objektů) s poetickými názvy jako 1afca441b0_92713479_o2 a to i s mezi stavy...

      Vymazat
  7. Domalovávanku poslala Nominek - děkuji.
    Taky jsem dodal do článku jeden amerikanismus. Po ejčárkách pátrám.

    OdpovědětVymazat
  8. Jako další poslal domalovávanku JR. Děkuji vřele.

    OdpovědětVymazat
  9. Rébus: TIL KOŠTĚ PANDA MĚSTA HLUK AMEN = Tílko Štěpán dámě stáhl u kamen.

    Podepřu Nominka a přidám hlas A).

    OdpovědětVymazat
  10. Oby, gratuluji!

    A už taky vím, proč D.n. gratulaci od TlusŤjocha neobdržel.
    D.n. šel nejspíš stejnou cestou jako já:
    xxx KOŠTĚ PANDA MĚSTA RYK ÁMEN čili
    xxxKO ŠTĚPÁN DÁMĚ STARÝ KÁMEN

    TIL i TILL mne napadl hned, ale bohužel jsem ho zavrhla. Tílko mi nedávalo v kontextu smysl. Pročetla jsem obrovský seznam všech hornin!
    Nic nevyhovovalo.
    Už jsem začala podezírat TlusŤjocha, že velkoryse pozměnil dalnalit na dalnalyt a protože je Štěpán údajně podivín, dávalo to celkem smysl:
    DALNALYT KOŠTĚ PANDA MĚSTA RYK ÁMEN čili
    DAL NA LÝTKO ŠTĚPÁN DÁMĚ STARÝ KÁMEN

    Ovšem Štěpán není vůbec žádný podivín, chová se zcela přirozeně :-)
    A Oby zaslouží ovace!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale to si nezasloužím. Taky jsem se zpočátku zaměřila na kámen jako šutr. :-) Já zase hledala různé varianty pometla a sídel...

      Vymazat
    2. Milá Oby, gratuluju!!

      Vymazat
    3. Oby, taky gratuluji! :-)

      A Axino, ty Tvé výklady rébusů mě baví a pomáhají mi se v tom rozkoukávat.
      Teď bylo fakt krásně vidět, jak jedno z těch slůvek to rapidně změní :-)
      A znění tohoto dokončeného rébusu je zábavné :-)

      Vymazat
    4. Sloužím lidu!
      Nominku, vítej v klubu :-)

      Vymazat
  11. "Odeberte se k šípku" - opravdu kultivované vyjádření pro odeslání do p.....
    "Zastřelil se italský ministr financí" - asi se podíval na dno státní pokladny a tam nic :).

    OdpovědětVymazat
  12. 1) Do McDonald’s trampové nechodí.

    OdpovědětVymazat
  13. === Batmana poslala Janinka. Děkuji mnohokráte ===

    OdpovědětVymazat
  14. A) První pán přibrzdí, dáma nedobrzdí, první pán dámě galantně pomůže a třetí jezdec (druhý pán) kašlaje na dámu i na pána bude v cíli jako první a bude z toho mít dětinskou radost.
    B) Nemám. Známý mne obdarovává bonboniérami Lindt (asi proto, že málokterá je dražší, než Lindt a on je snob) a já sbírám odvahu mu říct, že Lindt je chuťově nic moc. Obyčejný nugát mi chutná mnohem víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Darovanému koni na zuby nehleď. Koneckonců se lindtka dá použít i na vaření.😇

      Vymazat
  15. Myslím, že být ministrem vždy bylo dost nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
  16. Včera práve počul, ako to bolo s tým p. Lindtom. Vymýšlal roky o čokoláde a nič nevymyslel. Potom zabudol vypnúť miešačku cez víkend a ajhľa: senzácia bols čistou náhodou zrodená. Údajne 20 rokov držal svoj recept v tajnosti, napriek lákavým ponukám. Mal totiž stáleho odberateľa menom TOBLERONE. (Tie nemenej slávne čokolády neskôr vymyslel jeho vnuk.) Nakoniec predal patent na Sprüngliho a dodnes je v mojom susedstve na brehu curyšského jazera továreň na čokoládu Lindt & Sprüngli, kde sme častými návštevníkmi, lebo čerstvé a výhodné. Šéf firmy je Čech menom P., oženil sa tam s niekym z rodiny Sprüngli. Ku sviatkom, ako dnes, predávajú aj niečo veľmi "exotické" - totiž čoko-flaštičky plnené vaječným koňakom, len na sviatky, ináč nikdy!

    OdpovědětVymazat
  17. A) Musí vyhrať ten skeletonista, lebo sa veľmi ponáhla, toho trenia v podbrušnej časti má už plné zuby...

    OdpovědětVymazat
  18. 1.Asi nejčastěji lajkovat a hejtovat.
    2.Čestina v Dolnorakousku? Kéžby.
    3. Mrož s nevicvičeným mužem.
    4. Jím...a dost ráda😊

    OdpovědětVymazat
  19. quick

    A. Vyhraje voříšek Alík, je s velkým náskokem mimo obrázek.
    B. Když radostně vyhrabe všechny ze závějí, doprovodí je na koňakové flaštičky v čekuládě (viz JVKR(NNŽV) i bez čekulády.

    Vyzval muž mrože
    k souboji na nože.
    Když nože docvakly
    řekl mrož:
    Druhé kolo je na kly.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 🙂
      Nestala se chybička
      že ten nůž byl rybička?

      Vymazat
    2. Začnu z toho šílet,
      co když to byl stilet?

      Vymazat
    3. Na pořádnou bitvu,
      je třeba mít břitvu.

      Vymazat
  20. Snad jen člověk zcela blind,
    nezná bonbon značky Lindt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další slovo, se kterým se dá Lindt zveršovat, je vint 😏

      Vymazat
    2. Také: Peer Gynt, Pfeffermint, pint...

      Vymazat
    3. A kapitán Flint z Ostrova pokladů prý rád mlsal Lindt.

      Vymazat
    4. Nevěřte tomu, D.n., to je cint :-)

      Vymazat
    5. Ten byl hlavně na absint.

      Vymazat
  21. Tak mimo téma - za mě bod pro Janinku a jejího Batmana, dost povedený :-)

    A) protože vyráželi v minutových odstupech už teď je jasným vítězem jezdec číslo tři, neb ten první to dost brzdí, poněvadž si z jezdeckých holínek zapomněl odepnout ostruhy.
    B) Lindt čoko - moc mi nejedou ty jejich plněné, ale chutná mi tabulková s chili a nejlepší na tom je, že jsem si díky bonusu na jednu zašitou, před dětmi dobře schovanou, vzpomněla - čili zítra si dám bonus v reálu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tabulkovou s chilli neznám. Ale vzhledem k tomu, že jsem se shodly, že ty plněné bonbóny jsou nic moc, tak je pravděpodobné, že mi chutnat bude.

      Vymazat
    2. ohladnee chili-schocko: chuti ako tschokolada ale stipe a pali ako chilli! Very fine, hlavne dobra na chudnutie (pepsin a pod.)

      Vymazat
  22. Domalovávanku poslalo i JV KR (NnŽV). Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
  23. Jo tak doufám že ti divocí alespoň rozvrscelo parlamentní nudu.. My máme Piráty a také s ní a nuda není, i když jinak nic moc..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že se, co se týče parlamentu, nic moc nezměnilo.

      Vymazat