úterý 21. března 2023

VBS004

.

Velká bublinová soutěž č. 004:



(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic)

Poznámka: S přihlédnutím k návrhu Axiny (viz její komentář v článku z d e ) došlo ku změně názvu TKB (= tlusťjochovo kratochvilné bublinování) na VBS. Vše tedy teď nechť probíhá jako kdysi na LJCafé blogu.

.

OO (Označení osob):

DvM = Dáma v modrém (dá se zkrátit na prosté D)

ČsD =  Česač s dýmkou (dá se zkrátit na prosté Č)

SvT = Sběrač v trávě (dá se zkrátit na prosté S)

Dohoda: Ovoce se těžko určuje, takže lze použít "švestka (bluma)" nebo "jablko".

Termín ukončení: 31.03.2023; může být prodlouženo.

.

.



.

65 komentářů:

  1. Pozor! Neni bublina jako bublina

    OdpovědětVymazat
  2. Novinka ve VBS: Následující text je pro umístění na pohlednici, větu nikdo neříká :-)
    V sadu zrovna vedle silnice
    mladá paní jako růžička
    povzdechla si v stínu staré jabloně
    Bože, Bože, dej mi mužíčka!

    OdpovědětVymazat
  3. S: Crikey! [krajky!] Hrál jsem ve Francii boules, v Anglii bowls, ale tohle má jiný koule!

    OdpovědětVymazat
  4. Mám už dost jablíček, muži ke svádění jsou jen dva. Kterého si vybrat?♥

    OdpovědětVymazat
  5. S (myslí si úlisně):
    Kéž bych jako tahle bluma mohl být tak blízko lůna...

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak přidávám odkaz pro návod, jak psát text v komentáři tučně - tuším to tak kdysi u VBS taky bývalo.

    https://blogosvod.blogspot.com/2023/03/jak-napsat-tucne-pismo-ci-kurzivu-v.html
    Jestli někdo víte, jak to udělat snadněji, radu přivítám :-)

    OdpovědětVymazat
  7. S: Shazuj dál příteli. Ten pohled je k nakousnutí

    OdpovědětVymazat
  8. D: Bože, kolik budu ještě muset držet jablek, než to pochopí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna mě před chvílí napadlo podobné:
      D:
      Bože, jak vysoko mám tu sukni ještě zvednout, než pochopí, že nestojím o ta jablka...

      Vymazat
    2. ne anonym, nominek

      Vymazat
  9. Pro anglicky mluvící jeden z jejich limericků:
    There was a young lady from Hyde
    who ate too many apples, and died.
    The apples fermented
    inside the lamented,
    and made cider inside her inside.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. protaženo překladačem:
      Byla jedna mladá dáma z Hyde
      která snědla příliš mnoho jablek a zemřela.
      Jablka zkvasila
      uvnitř oplakávané,
      a uvnitř se v ní udělal cider.

      Vymazat
  10. Bubliny myšlenkové:
    DvM: Přece jsem mu říkala, ať si na blumy nebere ten světlý oblek!
    SvT: Bude dneska mačkadlice?
    ČsD: ...spíš bude držková...

    OdpovědětVymazat
  11. nominek

    Č: Pěkně mě napálil. Příště budu sběrač já!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S: S: Netušil jsem, že práce sadaře může být tak zajímavá…

      Vymazat
    2. D: (povzdech praktický)
      Chjo, ten trouba jde do kleku v tomhle světlém obleku…

      Vymazat
  12. S:
    Sakryš, ty švestky mě rozpalují, a to ještě ani neprošly destilací…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nominek, ještě k té destilaci

      S: Z těch švestek jsem na kolenou, dřív než prošly kolonou...

      Vymazat
  13. Ženu ani blumou neuhodíš! (strojový překlad z němčiny).

    OdpovědětVymazat
  14. **Č: Jsem překvapen, myslel jsem si, že jejich vztah do švestek nevydrží.**

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvěma hvězdičkami uzavřený text se zobrazoval tučně na blogu LJC.
      Měli to tam tak udělané.
      Nominek odkázala na univerzálně platné pravidlo jazyka HTML - uzavřít text do značek < b > a < /b >
      Poznámka. Mezery před "b" a po "b" se neuvádějí.
      Musela jsem to tak napsat, jinak by se v komentáři zobrazilo jen tučné "a".

      Vymazat
    2. Holt
      nevím jak se píše
      bold

      Vymazat
    3. Aha, to s mezerami jsem netušila, nevěděla jsem právě, jak to tady v komentáři napsat :-)

      Vymazat
  15. D: Kde je moje chůva Alžběta?
    Č: Je z toho všeho na větvi.

    OdpovědětVymazat
  16. S: Mon Dieu, Miriam, nebuďte tak neoblumná!

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. D (pro sebe): To je ale pitomá role. A příští týden hraju zase s tímhle blbcem v "Šla Nanynka do zelí"!

    OdpovědětVymazat
  19. D: "Doufám, že manžel při česání nevidí, jak vysoko mám sukni".
    S: "Doufám, že se ten její nedívá. Ale pohled je to zajímavý."
    Č se nedívá.

    OdpovědětVymazat
  20. D: "Chlapci, víte o tom, že člověk pochází ze švestky?"
    Č+S: "Coo???"
    D: "No, na počátku všeho byla švestka. Z ní se pak stala slivovice, z té zase opice a z opice člověk!"

    OdpovědětVymazat
  21. D "Kdepak, ty ptáčku, hnízdo máááš?"
    S "Něco vám upadlo, madam." Tiše: "Ó,ó, to jsem nečekal..."
    Č "Říkala jsi něco, Boženko? Co je to za chlapa?"

    OdpovědětVymazat
  22. S: Slečno, dovolte, abych se představil, Rudolf Jelínek jméno mé

    OdpovědětVymazat
  23. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  24. Č: Pražáci! Zase jsem je nachytal na švestkách!

    OdpovědětVymazat
  25. Č(k S): Ne, pane, foukej, foukej, větříku se dá použit pouze v případě hrušek.

    OdpovědětVymazat
  26. S: Ten starej bluma
    neví co má doma.
    Švestky ať si klátí sám
    já mám s tím slovesem jiný plán!

    OdpovědětVymazat
  27. D: Jenom samý švestky, učenej z toho nebe ne a ne spadnout!

    OdpovědětVymazat
  28. Musím říct, že se mi moc líbí ty obrázky, co vybíráš - těch příběhů se z nich dá vyčíst ohromné množství.
    Tak tady jdu sázet své další poznámky, když jsem konečně v klidu na netu.

    Bude toho dost, nemusí jít vše do soutěže, jen mě to fakt chytlo a baví :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SvT říká směrem k dámě:

      Ač studuji hlavně krajty,
      rád bych poznal zdejší kraj-ky.

      ---

      Slečno, jsem vášnivý herpetolog. Ovšem tahle krajka mřížkovaná mě také nenechává chladným ...

      ---

      Slečno, jako rodák z kraje bez krajek jsem krajně poblouzněn…

      ---

      Boje v Africe jsem hrdě ustál, ovšem krajky mě dostaly na kolena.

      ---

      Slečno, mohu vás pozvat na Švestku? V sobotu ji hrají u Cimrmanů.

      ---

      Slečno,
      málokdo tak hezky
      umí držet švestky!

      Vymazat
    2. Myslí si SvT:

      Co se skrývá v krajkoví? Možná vánek napoví…

      ---

      Tvářičky má jako růže, zda-li hledá sobě muže?

      ---

      Nenápadně do toho jabka žduchnu a skutálí se jí až pod kanýry, cha!

      ---

      Tomu říkám plody přírody!

      ---

      Bože, se mnou tu chtíč cloumá – a ona kdes bl(o)umá…

      ---

      Tenhle ten sběr ovoce, rozpaluje emoce…

      ---

      Prý „Sbal si svých pět švestek a jdi.“ Jak mám ale sakra poznat, které jsou ty moje?

      Vymazat
    3. ČsD – zde jako dívčin otec – myslí si:



      Jít na jabka - najít muže. Co víc si přát holka může…

      ---

      Prý na kolena, na kolena jé, jé, jé,
      jen aby mu to sako nepo..al pták!

      ---

      Zajímavé převelice – bývá více slivovice,
      když s sebou na den sběru beru dceru Věru …

      ---

      On se vůbec neleká, sbírat s dcerou jablka… Ten musí být z daleka.

      ---

      Ještě jednou jí pod ty sukně koukne, tak ho majznu tou tyčí!

      Vymazat
    4. DvM - říká:



      Co bych vám pak nabídla?
      Máte chuť na povidla?



      DvM - myslí si o muži Sbírajícím:

      Vymazat
    5. DvM - myslí si o muži Sbírajícím:

      Pěkně jsem ho nachytala na švestkách…

      ---

      Super, už přede mnou klečí. Teď jen kdyby mi místo blumy konečně podal ten prstýnek, co má v kapse...

      ---

      Kruci, kdy konečně pochopí, že než sebrané ovoce chci svatební ovace!

      ---

      Bóže, to zas bude účet za čistírnu...

      ---

      Chjo, jsem mu přece jasně řekla, ať si vezme těch svých pět švestek a jde...

      ---

      Tss, dneska se vážně nedá nikomu věřit. Prý, mohu vás, slečno, krapet zneužít? Pojďte se mnou do sadu…
      Kdo sakra moh´ tušit, že to myslel pracovně!

      ---

      Hm, mám ještě hrát nafrněnou, když ho už mám na kolenou?

      Vymazat
  29. Tak mi to zrovna sežralo několik komentářů, asi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsem ze spamové pasti vytáhl.
      Ověř pro jistotu, zda něco nechybí.

      Vymazat
    2. Řekla bych, že jo. Díky.
      Očividně jsem Ti ten antispamový systém nějak vyděsila :-)

      Vymazat
  30. No pěkně jste se rozjeli... :-D

    S: Milostivá, kdybyste chtěla se mnou péct, umím bezva štrůdl.

    OdpovědětVymazat
  31. Č: Máňo, neposlouchej ho. Mně minule sliboval povidlovej koláč...

    OdpovědětVymazat
  32. Č (pro sebe): Říkal švestky nebo šestky?</b

    OdpovědětVymazat
  33. Fredy Kruger

    Č)
    "Já, že jí mám zhora hladiti,
    ä ty bys chtěl ze spoda klátiti ?
    Co z toho, že bych jen hladil jí vlasy ??
    .... poslyš ! s tím zásadně nesouhlasím !!"

    S)
    " Nemluv ! buď tiše ! .... ni slovo dej !!"

    D) " Můžete říci mi, vo co de ??"

    OdpovědětVymazat
  34. Č ke Sběrači: Hele hni sebou, začíná se tvářit nakvašeně!

    OdpovědětVymazat
  35. Dáma k nebesům: Pane Bože, vidíš ten materiál, co s nimi tak asi mohu dělat? Do čeho´s to duši vrazil?!

    OdpovědětVymazat
  36. Ti kavalíři se ale mají, blumy a ještě pohled na spodničku.
    Jen ten střelec si ještě dopřává dalšího potěšení.

    OdpovědětVymazat
  37. Dáma si myslí zasněně:
    Mňam, dám si švestkové knedlíky, povidlové koláče...

    OdpovědětVymazat
  38. S říká:
    Slečno, můžu vás pozvat na jablka v županu?
    D myslí si:
    Hm, tem má teda kuráž!
    Před otcem mi praví, že
    mě chce vidět v negližé…

    OdpovědětVymazat
  39. D:
    V roce Švestky přece nebudeme sbírat hrušky, to dá rozum!"

    OdpovědětVymazat
  40. D: „mm mmmmm“ – tiché zasněné brumendo.
    Č: „Tak pojď dolů, ty potvoro.“ míněno jablko.
    S: „Tak s tebou si ještě tak někdy vyrazím. To bylo úsměvů a vrkání. Já blbec! Ulepenej vod nahnilejch jablek, všude samý vosy a voblek zprasenej. Tohle už ty tvý kolínka nezachráněj! Jestli pak jsou ještě kluci U kocůra? “ drtí šeptavě Sběrač přes křečovitý úsměv. Sebere poslední dvě jablka, nešetrně je vhodí dámě do nastavené sukně, s ledabylou úklonou se spěšně omluví a vydá se zjistit, jak vypadá situace U kocůra.

    OdpovědětVymazat