pondělí 12. února 2024

Š32

.


.

Technická data:

.

Rasura: Vyškrabané či vymazané místo v textu.

Cup: Šálek; kalich; pohár; sportovní soutěž.

Cup rum: Měď.

Čiv dov: Čti "či vdov"

.

.

.

Fotopříhody:

.

Předminulý týden mne  při fotopragulce nad Thomayerovou nemocnicí  oslovil protijdoucí chodec.

Čekal jsem obligátní frázi "Co to tu fotíte?" ale muž zahalekal:

"Vyfoťte si mne."

Já odvětil, že lidi nefotím, ale on byl neodbytný:

"Vyfoťte si mne, já jsem totiž obecní Jouda."

.

.

.

Z TlusŤjochova kalendária:

.


Foto: Otice; foceno mobilem; únor 2024; zrcadlová koláž.

.

.

.

Nepravidelná zpráva o šnečí počte (snail mail) aneb listy z Prahy:

.


Foto: Praha, poblíž OC Quadrio; foceno mobilem; únor 2024; zrcadlová koláž.

.

.

.

Pražské domy:

.


Foto: Praha, Hybernská; foceno mobilem; únor 2024; výřez.

.

.

.

Obrázky z Japonska:

.


Foto: Kjóto; prosinec 2023.

.

.

.

TlusŤjochovy domalovávanky:

.


Foto: Praha, OC Flóra; flek v podzemním parkovišti; foceno mobilem; únor 2024.

.

Domalovávanku poslala Quicková:

.


.

.

Domalovávanka od JR - s pomocí pana J. M. W. Turnera:

.

.

J.M.W. Turner: Blíže vizte zde


.

.

Domalovávanka od Janinky (Múza):

.



.

.

.

Divize rébusů:

.


.

.

.

Ouloffky antikvární:

.


(Z Tlusťochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

A ještě jednou šibřinky:

.


.



.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Co ještě se dá lovit v mlází?

2) Řešte rébus nebo zkuste domalovávanku (a vymyslete pro ni název).

3) Jak oslavíte Národní den holubníků?

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Böhmisches Streichquartett či B) Muži s monokly. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Janince.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Ach, ty lovy v mlází," zasnil se starý myslivec  Jech nad sklenkou alaše.

"Říkal lovy nebo vdovy?" dotazoval se nahluchlý Pastucha.

.

.

.

Bonus:

.



.

(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Odhadněte, jaký je vztah mezi muži s monokly.

B) Jak zareaguje na příjezd mužů s monokly kovů vozu s dámami? 

C) Odpovězte na dosud nezodpovězenou otázku č. 3)

.

Oprava: Místo "kovů" má být "kočí" (ach, ty automatické opravy).

.


42 komentářů:

  1. Doktor v psychiatrické léčebně mi řekl, že sny o nahých klaunech znamenají závažné narušení psyché!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psychiatr asi v mládí četl kultovní Kingovu knihu It.

      Vymazat
  2. Fredy Kruger

    " Ach, ty mé lovy v mlází !
    to je věc, co mi schází !
    ... jak mě tam tahaly za zvonec !"

    .... zasnil se Jech, - starý myslivec
    skláníc se nad sklenkou alaše :

    " Nebylo, že bych tam nenašel !
    to nejde povědět slovy ,
    jak já jsem ve mládí lovil,
    jedno či za vlhka, za sucha !"

    Rozčilen starý Pastucha !
    " Nevím, zda dobře poslouchal.....
    říkal Jech LOVY a nebo VDOVY ?"

    .... myslivec dlouho mu neodpoví,
    pak dí, držíc sklenku ve pěsti :
    " Všechny, jak kdy se poštěstí, -
    kromě bab chodících na klestí !
    Mě jedno, zda byl máj, září, - či leden !"

    ... Co všecko jsem zmeškal ! jáááá... idiot jeden !
    teď howno zmůžu, když už jsem starcem !"
    brebt´ Pastucha, smočiv pysk ve kořalce !

    OdpovědětVymazat
  3. Za ten báječný flek z podzemního parkoviště by ti jistě nabídli místo v Surrealistické skupině. Kruci, já se tam snad vypravím...

    OdpovědětVymazat
  4. Co ještě se dá lovit v mlází? Zajíc. Nicméně, když prodírám se mlázím a mám přetěžkou kabelu, do které házím vše, o čem sním ... tak v mlází bude nepovolená skládka všeho. 💖😍
    Prosím B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě podpis, když se nemohu ofiko hlásit.
      Mirijam

      Vymazat
    2. Zajíc. Ale chytit se dá v vlk, myslím.

      Vymazat
  5. 🇨🇿1R 🇬🇧13. února 2024 v 11:33

    Domalovánka by mohla být nedokončená skica krajiny s obloukem mostu přes řeku. Mohli bychom se dohadovat, co asi vyrušilo umělce od jeho práce: dotěrný hmyz, déšť, hlad, žízeň?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povodeň? Olejová skvrna na hladině řeky? Čjort znájet.

      Vymazat
  6. quick

    3) SOS: Nevím si rady s výrobcem kávy... vyměním za zajaté poníky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde o německou společnost, která praží kávu již od roku 1924.

      Vymazat
    2. quick
      Dík.
      Zajal oba, následně povolal léčitele.

      Vymazat
  7. Ten Jouda mi připomněl jiný dialog, a to z Vesničky střediskový mezi Zdeňkem Svěrákem jako malířem a Oldřichem Vlachem jako živočichářem o namalování jeho domu. I s nabídkou zbytku barvy z okapů "Aby jste to trefil!" A odpovědí Že tohle nemaluje, že maluje jen hezký věci....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malovat hezké věci je pohodové.
      Ale já nesnažím "malovat světlem" všechno...

      Vymazat
    2. ach, ty opravy.
      má být - já se snažím.

      Vymazat
  8. Prosila bych ty muže s monokly. Krásné pohlednice 😀😀

    OdpovědětVymazat
  9. @@@@ Domalovávanku poslala Quicková, jest vyjevena hned pod původní fotografií.
    Děkuji mnohokráte.

    OdpovědětVymazat
  10. quick

    Ještě bych zahlasovala - prosím B, abych si - i když je Národní den holubníků - nedělala tady z toho holubník.

    OdpovědětVymazat
  11. Zajímalo by mě, proč se říká: To je ale Jouda!
    Vyjeviti prosím B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem chtěl dát do dodatečných otázek, pár to sám nevím a ani se mic nepodařilo vygůglit (takže i já jsem Jouda).

      Vymazat
    2. quick

      https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/vyznam-slova-jouda

      Vymazat
    3. Význam znám, ale šlo mi o původ slova; třeba takové "trdlo" je palice na drcení plodin a z toho se přešlo na označení nešikovného jedince.

      Vymazat
    4. Ke krčskému soudu,
      předvolali Joudu.
      Našli totiž paragrafy,
      že na místní fotografy
      nesmí šíti boudu.

      Vymazat
    5. A u toho soudu
      napad svědek Joudu,
      hodil po něm hroudu.

      Vymazat
    6. Pravda je, že možná bylo nejdříve slovo jouda- hlupák a pak Jouda s velkým J jako jméno.

      Vymazat
    7. 🇨🇿1R 🇬🇧16. února 2024 v 23:25

      Tento zdroj uvádí, že nejvíc Joudů se vyskytuje v Iráku. V ČR prý nic.
      https://forebears.io/surnames/jouda

      Vymazat
  12. ### Domalovávanku poslal JR, i jemu patří vřelé díky ###

    OdpovědětVymazat
  13. @@@@ Hlasování o bonu ukončeno, monokly vyjedeny @@@@

    OdpovědětVymazat
  14. 🇨🇿1R 🇬🇧16. února 2024 v 19:22

    A)Vztah mezi muži s monokly není ani chladný, ani vřelý, řeklo by se takový t....

    B)Příjezd mužů s monokly kovů
    udivil by leckterou sovu

    C) Odpovězte na dosud nezodpovězenou otázku č. 3)
    Národní den holubníků oslavím svévolnými příchody a odchody a pozdravy "Cukrů, cukrů."

    OdpovědětVymazat
  15. ) muži jsou bratranci, neboť jeden má matku co je sestra a matka toho druhého, Pelageja Vladimírovna a Máša Vladimírovna, bratranci jsou Sergej Ivanov a Ivan Sergejevič

    B) Kočí koně zpomalí, protože je vše domluveno, dostal instrukce od Tatiany Mitrofanovny, protože se musí domluvit s bratranci kde si společně vypijí čaj.

    C) Národní den holubníků budu ignorovat, protože můj byt není žádný holubník, aby se v něm odbývaly takové mejdany , ale bonus se povedl.

    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta ruská otčestva mi připomněla jeden starý vtip:
      Baví se tři vězni v gulagu, za co jsou zavřeni.
      "Já jsem kritizoval Ivana Ivániče."
      "Já jsem rehabilitoval Ivana Ivániče."
      "Já jsem Ivan Ivánič."

      Vymazat
  16. quick

    A) Vlažný.
    B) Kočí zpomalí, dámy si (nenápadně) prohlédnou muže s monokly, kteří (nápadněji) udělají totéž a podle výsledku dostane kočí povel buď k dalšímu zpomalení nebo zrychlenému odjezdu.

    3) https://www.youtube.com/watch?v=K7-Apk3tcjE

    Holubník široko daleko žádný, na smrku před oknem hrdličky, pod stromem straky, v kaluži kos, na krmítku vrabci a sýkorky a holubi bivakují pod mostem. Oslava zatím odložená na neurčito.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad B) Záleží off šem i na tom, která dam je velitelkou vozu...

      Vymazat
  17. quick

    Myslím, že už bych mohla dát celý rébus:

    EDUSCHO RÝM IPON (Í) KYZ (A) JALTA TAR
    EDU S CHORÝMI PONÍKY ZAJAL TATAR

    OdpovědětVymazat
  18. A) Jsou to bráchové.
    B) Bude vděčný, když bude moci dámy pánům předat, jeho koně jsou kvůli jejich váze úplně splavení!
    C) Nebudu doma uklízet. Národní den je národní den, nedá se svítit.

    Domalovánku pošlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domalovávanka dorazila. Již je vyjevena.
      Děkuji tisícekrát.
      Ad C) to je ten správný přístup.

      Vymazat