středa 22. července 2020

DODATKY001

Co se nedostalo do ptákovin:

.
.
Poznámka: Smí se ještě používat obrat "stojí to černé na bílém"?
.
.
.

Z TlusŤjochova kalendária:

.

.
Foto: Cvikr na černém pozadí; Tlusťjochova pracovna; červenec 2020.
Cvikr: Též skřipec, je typ binokulárních brýlí, bez nožiček, které se spínají na kořen nosu. Býval často vázán s řetízkem, neboť se mnohdy stávalo, že upadl. Nosili ho převážně muži střední a vyšší společenské třídy, ženy výjimečně – dávaly přednost spíše lorňonu (Wikipedie).
Skřipec: Nástroj k mučení.
Skřipec: Zařízení odvozená od skřipce jsou častou pomůckou pro BDSM aktivity, kde se používají pro znehybnění submisivního jedince (Wikipedie).
.
.
.

Modré pozadí "Zátiší s lunou, ptákem a prýty".

.

.
Foto: Praha - Jesenice; červenec 2020.
.
.
.

TlusŤjochůff mrakozpyt - dialog II:

.

.
Foto: Praha - Lhotka; červenec 2020.
.
.
.

Další graffiti pro VendyW:

.

.
Foto: Praha - Modřany; léto 2020.
.
.
.

Divize rébusů:

.

.
.
.

Ouloffky antikvární:

.

.
(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).
Pohlednice naráží na obecní volby v Českých Budějovicích 1901 - 1905. Blíže viz https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/96936/1351535_martin_klecacky_82-105.pdf?sequence=1&isAllowed=y
.
.
.

Plénootázky a plénoúkoly:

.
1) Proveďte cvik "R". Jaké tepové frekvence jste při tom dosáhli?
2) Reprodukujte dialog na obrázku mrakozpytném.
3) Používají se i dnes nekalé praktiky v obecních volbách? Debatujte.
4) Řešte obě varianty rébusu.
5) Jak se staví k zabijačkovým pochoutkám Cyberštamgast? A jak vy?
.
.
.

Bonusy a jiná lákadla:

.
P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjevena býti má A) Marie Tichá či B) Tenisté.
TlusŤjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Axině, páč jako první vyřešila první rébus v prvním článku na blogspotu.
.
.
.

Pro Fredyho:

.
"Nasadila si lorňon a čučí do zelí," žaloval na kuchařku Okrouhlou-Jírů student Nepivoda.
.
.

.
Bonus:

.

.
(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).
.
.
.

Dodatečné otázky a úkoly:

.
A) Určete druh motýla na klobouku dámy.
B) Co je to "kostými"?
C) Je muž na snímku robot nebo figurína?
.

.

40 komentářů:

  1. cvik "R" nebylo mi možno provésti neboť mám reuma v kolenou.
    2) Dobrý den, pane mracoun jste dešťový, nebo sněhový?
    3) určitě obzvláště při volbě miss
    4) jsem neresitel jako pytel
    5) kdysi mi uvelice chutnal zabijačkový guláš, dnes už jen kroupovy jelito

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí to zátiší 8-) Jinak tě zdravím, jsem ráda, že jsi přemístil blog sem, také používám blogspot :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu. Přidal jsem si tvůj blog do oblíbených.

      Vymazat
  3. Černé na bílém - to vypadá nevyváženě pro bílé, je v podřízené poloze, a proti tomu ostře protestuji v duchu hesla White lives matter :).

    Graffiti je prima - vhled připomíná filmy Karla Zemana.

    Mrtvé už volby moc netankují :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke graffiti - líbilo se mi, že to barevně ladilo i s tím zábradlím.

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za dekret trojhlasný!
    Objevila jsem ho teprve před chvílí. Nezodpovědně jsem oslavovala konec 3-týdenního vysokého pracovního nasazení dílem v Číně (měli jsme ji s přítelem prakticky "pro sebe") a dílem ponořením se do matrik.

    Marie Tichá je dle pravidla nomen-omen klidná, nevýrazná osoba. Ale zdání může klamat. Jako nesportovec dávám 3 hlasy pro A)

    Pravidelní luštitelé tady na blogu se zachovali zdrženlivě a velkoryse mi nechali možnost publikovat řešení rébusů. Tak tedy:

    POLE KÁDĚ DAKL (I) SNY
    POLEKÁ DĚDA KLISNY

    POLE KÁDĚ DAKL (U) SAKA
    POLEKÁ DĚDA KLUSÁKA

    Další plénootázky ráno...


    OdpovědětVymazat
  6. 1) Cvik "R" provádím jedině s virgulí. A je to adrenalin. Tlak mi stoupá.
    2) Mrakozpyt ve mně evokuje neřestné myšlenky.
    3) Nekalé praktiky v obecních volbách? Sicher. Nikdy nepochopím, jak je možno dosáhnout výsledků přesných na desetiny, jakmile se vrátím z volební komise. "To je zázrak," řekl by Cyberštamgast
    4) Řešte obě varianty rébusu. Moje řešení, písmenko sem, písmenko tam.
    a) POLEKÁ DĚDA KLISNY
    B) POLEKÁ DĚDA KLUSÁKA
    5) Zabijačková pochoutka? Mňam.

    My tenisté, prosíme B

    OdpovědětVymazat
  7. Než jsem zpracovala, Axina mě předběhla. Máme stejně, takže asi budou obě varianty dobře, i když u druhé jsem si nebyla jista. Jdu spát.

    OdpovědětVymazat
  8. Cvikr je anglicky pince-nez, což je francouzsky. Skřipec nosu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užitečná pomůcka při konsumaci velmi uleželých sýrů, řekl bych. 😀

      Vymazat
    2. Milovníci syrečku vědí své.

      Vymazat
  9. King Rucola je tiež rozhodnutý raz voliť. Voli "ten isté" ako Mirijam? Ale halt ano...

    OdpovědětVymazat
  10. 1) Proveďte cvik "R". Jaké tepové frekvence jste při tom dosáhli?
    Cvičení provádím výhradně dechová a v podporu ležmo. Tepová frekvence se při nich snižuje na učebnicových 72/min.

    2) Reprodukujte dialog na obrázku mrakozpytném.
    Ona (vlevo): Hele, Pepa! Kam valíš, kémo?
    On (vpravo): Čaaau, Kotě...

    3) Používají se i dnes nekalé praktiky v obecních volbách? Debatujte.
    Myslím, že dnes je takové praktiky těžší uplatnit, než dříve. Ale když se chce, všechno jde.

    4) Řešte obě varianty rébusu.
    Řešila jsem :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Á, zapomněla jsem na poslední plénootázku.

    5) Jak se staví k zabijačkovým pochoutkám Cyberštamgast? A jak vy?
    CŠ: Velmi kladně. Hlavně když je na zapití správně vychlazené pivko.
    Já: Nemám ráda jelita. Ani na talíři, ani v životě. A "prdelačku" mi zošklivila již před desítkami let sousedka. Dej jí Panbůh věčnou slávu. Prakticky stále chovali s mužem čuníka. Když přišel čas zabíječky, povolala řezníka a nechala udělat dvojí "zabijačkové lahůdky". Lepší jitrnice pro ně, horší pro sousedy. Lepší tlačenku pro ně, horší pro sousedy. A zabijačková polévka pro sousedy byla neochucená, jen převařená krev. Aby si prý jí mohl dochutit každý podle svého. Po neuváženém ochutnaní mi bylo na b.... !

    OdpovědětVymazat
  12. 1) nízké, prášky zabírají
    2) oni mluví nějakou cizozemštinou!
    3) ale jistě!
    4) eh
    5) dáme si oba rádi

    prosím B

    OdpovědětVymazat
  13. Nezlob! Zas krásný graffitti! Hele, no já bych moc neprovokovala s tím černým na bílým. I když to by se mohlo líbit zastáncům černejch životů, páč v tomhle spojení ten černý stojí na bílém, ale zas bys mohl vyprovokovat určité rasistické tendence na blogové scéně protože černý stojí na bílém ;-) :-) Jinak jsem ráda že jseš zpátky mezi starou dobrou partou!

    OdpovědětVymazat
  14. myslím, že sa definitívne presťahujem. Nikto si ma nevšíma na krásnych nových adresách! Tak "back ti the roofs"!
    Moja adresa: https://nivnice.blogspot.com
    PISÁLEK JE TAM NIKTO INÝ NEŹ JEHO VELIČENSTVO KING RUCOLA!
    Bogate navštevovať a komentovať ináč...!

    OdpovědětVymazat
  15. líbající mraky!
    a šlo by bílé na černém?
    jinak děkuji za návštěvu a postřehy

    OdpovědětVymazat
  16. Fredy Kruger


    " Nasadila si lorňon a čučí do zelí !!"

    " Nu... a co k tomu říká ???"

    " Jen kroutí prdelí !!"

    " A nadává ti ? čí hudrá ??"

    " Vůbec nic ! ona jen bublá !!

    ... je... vidět jí jenom už půl prdele !!"

    ... zařvali štamgasti : " Do prdele !!
    ona se topí v zelném sudu !
    Ještě, že máme Nepivodu !!"

    ... vyběhli : Jimesch, Hron, Pastucha,
    Pullprdel Jerzi, Džonn Bezucha,
    ... přibrali Jecha Pepu...

    ... a jako když tahají řepu !
    Nakonec Třebenský přiběhl taky !

    Kuchařce strženy ,,bombarďáky,,

    ... tahem i suknice roztržena !
    Kuchařka ze sudu vytažena !
    Ačkoliv nahá je , obnažena,

    všechněm děkuje !!

    " Šťastná to žena !!"
    ... vykřikl hostinský... celý je šťastný
    a na kuchtu hodil zimník svůj vlastní !

    ..." To zelí k vepřové... chuť má dnes zvláštní !!
    ... hovoří purkmistr Antonyn Szimák
    a žere až boule má za ušima !

    OdpovědětVymazat
  17. Tedy, Fredy, ty válíš :-D
    Já tu kuchtu přímo vidím! Trochu se mi do toho sice plete představa oběti ve vinném sudu (jeden z dílů seriálu "Můj přítel Monk"), ale to nevadí. Tam Natalie (osobní asistentka pana Monka) také konstatovala, že má to víno nějaký divný "ocas" :-)

    OdpovědětVymazat
  18. 🧷🧷🧷Hlasování o bonu ukončeno.

    OdpovědětVymazat
  19. A) Určete druh motýla na klobouku dámy.
    Babok steroidní
    B) Co je to "kostými"?
    Oživlé oděvi. Klobouci, páskové, kalhoti, atp.
    C) Je muž na snímku robot nebo figurína?
    Tyto dvě možnosti se navzájem nevylučují.

    OdpovědětVymazat
  20. Kochám se kochám.
    K černobílé otázce se nemohu vyjadřovat, abych nebyla politicky nekorektní.

    Motýl na klóbrcu bude nějaký pozůstatek z třetihor.
    Fredy jako obvykle perlí...
    Nemám smajlíka... úsměv

    OdpovědětVymazat