neděle 19. února 2023

DD036

.

.

Vzpomínka na pana Al_mana:

.


.

Technická data:

.

Vlinec: Vlivný lobbista (Kočkopedie).

.

.

.

Z TlusŤjochova kalendária:

.


Foto: Stará kazeta (nenahraná) objevená u rodičů zapadlá v v dlouho neotevřeném šuplíku.

Maxell: Neplést s Maxwell, aneb jak jsem jsem se přes náhodné odbočky gůglení dostal k fotografii.

Maxwell: James Clerk, 1831 - 1879; Publikoval první barevnou fotografii jako důkaz teorie aditivního míchání barev (blíže vizte zde) .

.

.

.

Dodatek k roku Pavouka:

Vizte zde

.

.

.


.

Foto: Praha; Kačer off; únor 2023; foceno mobilem; výřez.

.

.

.

Sdílejte čaj s Mr. Nětem:

.


.

Foto: Praha; Národní třída; foceno mobilem; únor 2023.

Mr. Nět: Přezdívka bývalého ruského poslance statní dumy, který všechno vetoval.

Státní duma: Blíže vizte zde

.

.

.

Pražské  domy:

.


.

Foto: Praha, Václavské náměstí; foceno mobilem; únor 2023.

U Zlaté pšenice: Blíže vizte zde.

.

.

.

Opravdová lomografie:

.



.

.

Divize rébusů:

.


.

Nápověda: Místo toho nástroje mohlo být "BÝVALÝ ČESKÝ HOKEJISTA (RADEK)".

.

.

.
Osobnosti na starých pohlednicích:

.


.



.

Něco pro Oby:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic)

.

.

.

Oulofky antikvární - Pohádka  z reklamních prospektů:

.



.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

1a) Proč hastrman přinesl preclíky? Nebyly by ryby lepší?

1b) Jsou hastrmani dobří mariášníci? Nebyly preclíky poňoukáním k hazardu? Hrál by pan Al_man o linecké kolečka?  Debatujte.

2) Popište aditivní míchání barev.

3) Řešte rébus nebo si vygůglete Václava Amorta či Antonína Travěnce.

99) Speciální otázka pro Oby, expertku na esperanto - Přelož "Tuthomara Amikeco".

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeveno býti má A) Fry´s či B) Na pouti. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Oby.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Ne. o preclíky nehraju," odvrhl nabídku studenta Nepivody starý mariášník Piatníček.

.

.

.

Bonus:

.


(Z tlusťochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Přeložte text na pohlednici.

B) Pojmenujte ďáblíka, který drží půllitr.

C) Bez otázek.

40 komentářů:

  1. 1a) Kdyby přinesl hrníčky s dušičkama, mělo by to teprve ty správný grády!
    1b) Evidentně ne. Hrát o linecké koláčky je hřích.
    2) Hotová alchymie!
    3) Vygůgleno.

    Prosím si B.

    OdpovědětVymazat
  2. Fotografie jsou obzvláště vydařené.Vygůglit se mi sice podařilo Václava Amorta- sochaře, ale nějak mi to nejde okopírovat. Vypisovat se mi to nechce- byl zřejmě z celé rodiny sochařů. Volím B, když byl ten masopust.

    OdpovědětVymazat
  3. Super vydareny text a obrazy! Bravo!
    Co e "Fry's"? (beriem)

    OdpovědětVymazat
  4. Sdílejte čaj
    Share tea zní v. podobně jako Shirty, bad-tempered or annoyed.
    "she got quite shirty" = nakrkla se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To k tomu pasuje. Mr. Něj je nakrknutý (naprdnutý), že s ním ten čaj zatím nikdo nesdílí (viz prázdná miska).

      Vymazat
  5. Zkusila bych A.
    Hastrman ryby prodal do hostince U Vodníčků, preclíky mu dala paní hostinská Wasrmanová
    Pan Al man se svých lineckých koláčků nevzdá, ale kdyby mu je někdo jako výhru nabízel určitě by hrál.
    Jsem při neděli líná, guglit se mi nechce, uvidím co ostatní.

    OdpovědětVymazat
  6. Až se to dozví hygiena, bude s hostincem ámen.

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za dekret. Fry bude asi půvabnější, ale víc by mě zajímalo, co se dělo Na pouti. :-)

    Tak tedy: tuta = celý, homaro = lidstvo, amikeco = přátelství - a máme z toho přátelství mezi veškerým lidstvem, nebo přátelství mezi všemi lidmi.

    Preclíky byla u pacholků karbaníků oblíbená komodita. Neškodily kartám vlhkem ani odérem (což by ryby mohly).

    Rébus: bar barzoj éra duda = Barbar Zoje radu dá.

    Myslím, že nejsou, obvykle prohrávají. Vždyť přišel o všechny preclíky i o šos. Není tedy jasné, jestli pacholci hráli právě mariáš. Ale zdá se, že jsou dost mstiví - za utžený šos hned pacholka utopit je dost drsné.

    O linecká kolečka by pan Al_man rozhodně nehrál, jedině o linecké čtverečky. :-)



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za překlad.
      Aha, tak to měl raději hastrman přinést říční perlorodky.

      Vymazat
  8. Vypadá to, že Škodolibý pacholek je reklama na společnost zavádějící do domácností vodovod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš je to agresivní reklama na spojených pekáren.
      Koukej, jak dopadneš, když se budeš vyhýbat hře o preclíky.

      Vymazat
  9. Kombinace nápisů jsou vtipné.

    Básník odpočívající v Bohatých Málkovicích u Bučovic - tu obec známe, je na spojnici mezi Vyškovem a Bučovicemi, zajímalo by mě, zda někdo z dnešních obyvatel ví, že tam žil tak plodný literát, který napsal tisíce básní a epigramů.

    Rádio, kde je mechanika na audio kazety, ještě mám, ale s překvapením zjišťuji, že mně chybí DVD mechanika, stolní počítač mám jen v práci a doma sice nový notebook, ale bez této vymoženosti, budu muset koupit DVD přehrávač k televizi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch: vida, jak je ten svět malý. Myslel jsem, že tu obec nikdo nebude znát.

      Vymazat
  10. 1/ Ryby by byly lepší, ale preclíky se mohou jíst hned...
    O mariáši nic nevím. Akorát, že je to pekelná hra. Pan Al_man ví, že se k lineckému dá přijít jednodušším způsobem než hrou.
    2/ Vygůglila jsem, ale také se mi to nechce při neděli kopírovat.
    3/ Sochař, básník. Už bylo řečeno.
    Volím B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch: anebo mohly být ryby i preclíky….

      Vymazat
  11. Na rébus kouknu ráno, tak zatím jen krátce - představa odmocniny z pí chrnící v marmeládě mě tak nějak zvláštně dojemně pobavila :-)
    a chvíli na to sdílený čaj s Dr. Mrnětem mě úplně rozesmál :-) To se fakt povedlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch: Quick se domnívá, že než čaj je lepší kaše (viz komentář níže)

      Vymazat
  12. Fredy Kruger

    Piatníček, Rychetník, Kunderák Vlastík,
    sedějí u stolu, karty tam mastí !
    ... bankovky šustějí, též mince chrastí ....

    " Tuhle hru prosral jsem ! máte mně v pasti !"...
    vykřikl rozčilen Kunderák :
    " Krále bylo mi potřeba ! "

    Však výhra se s prohrou přelévá !
    " Před chvílí vyhrál jsem hromádku skrovnou,
    teď jsem však prohrál a zase mám howno !"
    ... křik´ Rychetník, hrábnuv si do kapsy......

    Student, by také rád zahrál si :
    " Hej ! můžu hrát s vámi ? ... Vím, jak se líže !"
    Wole ! mi hrajeme o peníze !"
    ( huláká Piatníček )

    ... hoch ( v tváří má tiky ) :
    "Jááá... zahrál bych s vámi si o preclíky !"
    zaškemral student Nepivoda...
    ( v duchu si šeptá : "Což kdybych je prodal ?")

    "Na ty ti serem "! řve Rychetník

    Křik´ Piatníček : "Jdi hráti kulečník !"

    ... Hoch přiblížil se ke kulečníku .....
    " Vypadní odtud ! tyy... tajtrdlíku !"
    řve Bill Hounno ( metař obecní ):
    " Kulečník, toť hra jest noblesní !
    ... zahraj si kulečník ,,kapesní,, !
    Když jsem byl mladý, též jsem jej hrával !!"

    .... u kulečníku, mužů jest nával....

    šeptá si student : " Mizerní kanci !"
    vida, že u stolu nemaje šanci,
    odchází domů !
    řvou za ním : " Ty tele !!"

    Hoch jde !
    ... v kapse hrabe se rozmrzele !

    OdpovědětVymazat
  13. Kvadratura kruhu,
    nejde nám moc k duhu.
    Může za to číslo π,
    snad to někdo pochoπ.

    OdpovědětVymazat
  14. quick

    1) Ryby výhodně prodal.
    2) Pan Al_man by hrál jen v případě, kdyby měl o kolečko víc.

    Hlas veršům, fotkám a B.
    Mrně pořádá 3x denně pro turisty kašičkový obřad.
    A nikdo nechce třídit, všichni chtějí řídit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch: Linecké kolečka někomu mohou připomínat hrací žetony v kasinu.

      Vymazat
  15. ad2: Rorschach® Farbentest, alebo "zelen modra - pre blazna dobra!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch: To používala moje babička, která byla švadlena u Podolské.

      Vymazat
  16. *** Hlasování o bonu ukončeno - bonus vyje ven ***

    OdpovědětVymazat
  17. quick

    Opičí Ďasík: Se mnou budeš mít nezapomenutelný zážitek,
    opice v domě lepší než domácí dobytek.

    OdpovědětVymazat
  18. Namísto volů, telat, skopců a prasete přinesl jsem domů velkou opici.
    Opice.Pohlednice nemá chybu:)

    OdpovědětVymazat
  19. Právě jsem dokončila třetí lekci esperanta...a zjišťuju proč, úlpně jsem zapomněla, kdo mě k tomu poňoukl. Ale dobrý, tuthomara amikeco už bych taky přeložila, takže můžu doporučit.
    Aditivní model barev je ten, který funguje u světel (a tedy i monitorů), přesně opačný, než jaký známe z vodovek. Základem je červená, modrá a zelená, splácáním všech vzniká bílá.

    OdpovědětVymazat
  20. Ty největší opice
    Mívaj uši do špice
    Slyší i jak roste tráva
    Jen z nich ráno bolí hlava

    Mmch: Ďasík si zapamatuji. Pro případ, že bychom měli zase někdy kočku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďasík: Ostatní Preslovy názvy s koncovkou "-ík", které často vznikly z překladu latinského, řeckého příp. německého ("ďasík" - kobalt pochází od německého pojmenování skřítka - kobold)

      Vymazat