pondělí 15. května 2023

VBS007

.

Vítězná bublina:

.


.

VBS 007 bodování

místo

bodů

autor(ka)

návrh č.

text návrhu

1.

14

nominek

22

M: Drahá, a pamatuj - pravidlo, že dámy mají přednost, na křižovatkách neplatí!

2. - 3.

11

Tlustjoch

17

D: Ten chlap vedle mne? To je ekoaktivista, přilepil se k sedadlu.

2. - 3.

11

Axina

18

M: Vážený pane komisaři, rád bych Vás požádal, abyste při zkušební jízdě s mou paní přimhouřil nebo raději zavřel obě oči.

4.

10

nominek

13

D: Drahý, ten komisař z autoškoly je vážně bručoun. Pořád mele něco o přejetých slepicích, že to prý na řidičák není. A já prostě netuším, kolik jich budu muset ještě sejmout, než mi ho dá…

5.

9

Janinka

20

S: Nevíte, proč to nejede?
M: A nemůže v tom být olej?
D: Kdepak, ten já tam vůbec nedávám!

6. - 8.

4

jednoR

3

M: A bliká ten její klobouček?

S: Jenom když někoho pronásledujeme.

6. - 8.

4

Axina

4

M: Madam, mohla byste mne svézt?
D: Ja, natürlich! Vy v požadí. Já vás svést ještě dnes.

6. - 8.

4

nominek

9

D: Ne, netuším, kolik to má koní. Ale jezdecké boty jsou k tomu mnohem slušivější.

9.

3

nominek

14

M: Vážená Saxáno, mohla byste to zaklínadlo „ Dexem Po Velorex“ použít i na můj trakař?

10.

2

nominek

23

M: No jo, vy sice máte kliku startovací, ale já mám kliku, že se k vám už nevejdu.

11.-12.

1

Tlustjoch

5

D: Jednoduše, koukněte, takhle tam kopnu trojku ...

11.-12.

1

jednoR

8

M (si myslí): Kolik to má koní, netuším. Vidět jsou ale kozy, kravka a starej vůl ...

 

.

.

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

OO = Označení osob.

.

MsH: Muž s holí.

DvM: Dáma v modrém.

S: Spolujezdec.

.

Bubliny posílejte do25.5.2023.

.

.

Bodování: Vyberte pět nejlepších návrhů a přidělte jim body od 5 po 1.

.

Sumarizace:

VBS 007 návrhy

č. návrhu

autor(ka)

text návrhu

1

Fredy Kruger

M: Milostivá !?
D: Co chceš, chlape líný ??
M: Dala byste mi trochu hlíny ze svých „vysutých zahrad“ ??

S: Nasrat ! Na tuhle dámu nesmíš si myslet !
D: Co za mne mluvíš ? Ty ... na mě se wiser !

2

Tlustjoch

D: Žádná pravá ruka, tady platí moje pravidla.

3

jednoR

M: A bliká ten její klobouček?

S: Jenom když někoho pronásledujeme.

4

Axina

M: Madam, mohla byste mne svézt?
D: Ja, natürlich! Vy v požadí. Já vás svést ještě dnes.

5

Tlustjoch

D: Jednoduše, koukněte, takhle tam kopnu trojku ...

6

D.n.

D: Pojďte se projet, pane Johane.

M: Nemůžu. Napadlo mě něco vtipného a tak spěchám do administrace VBS.

7

Tlustjoch

D: Ne, s ekologickými aktivisty netančím.

8

jednoR

M (si myslí): Kolik to má koní, netuším. Vidět jsou ale kozy, kravka a starej vůl ...

9

nominek

D: Ne, netuším, kolik to má koní. Ale jezdecké boty jsou k tomu mnohem slušivější.

10

nominek

D: Koupě tohoto vozu mi dala zabrat. Netušíte, jak bylo náročné vybrat barvu, která mi ladí k vlasům.

11

nominek

D: Co myslíte tím: "Kolik to má rychlostí?" Tam není jen jedna?

12

nominek

M: Pane, nemusíte se rozčilovat, ten obdivný výkřik „To je ale pěkný kousek!“ se týkal vozu, né vaší ženy.

13

nominek

D: Drahý, ten komisař z autoškoly je vážně bručoun. Pořád mele něco o přejetých slepicích, že to prý na řidičák není. A já prostě netuším, kolik jich budu muset ještě sejmout, než mi ho dá…

14

nominek

M: Vážená Saxáno, mohla byste to zaklínadlo „ Dexem Po Velorex“ použít i na můj trakař?

15

nominek

M: Paní Berto, nebudete mít zítra cestu do Pforzheimu?

16

nominek

S: Ano, manželka je velmi vášnivá ... sběratelka pokut.

17

Tlustjoch

D: Ten chlap vedle mne? To je ekoaktivista, přilepil se k sedadlu.

18

Axina

M: Vážený pane komisaři, rád bych Vás požádal, abyste při zkušební jízdě s mou paní přimhouřil nebo raději zavřel obě oči.

19

nominek

M: Tak drahá, držím palce! A pamatuj - "přednost v jízdě" neznamená, že máš během řízení odhalovat své přednosti.

20

Janinka

S: Nevíte, proč to nejede?
M: A nemůže v tom být olej?
D: Kdepak, ten já tam vůbec nedávám!

21

Axina

M: Drahá, bylo by rozhodně zdravější, kdybys skládala řidičskou zkoušku v létě!

22

nominek

Drahá, a pamatuj - pravidlo, že dámy mají přednost, na křižovatkách neplatí!

23

nominek

M: No jo, vy sice máte kliku startovací, ale já mám kliku, že se k vám už nevejdu.

 .

.

.

58 komentářů:

  1. Fotografie je tak mnohoznačná, že jsem zvědavý, jak si autoři bublin s tím poradí. Mě nic vtipného nenapadá.

    OdpovědětVymazat
  2. Fredy Kruger

    MsH
    " Milostivá ! ? "
    DvM
    " Co chceš, chlape líný ??"

    Msh
    " Dala byste mi trochu hlíny,
    za svých ,,vysutých zahrad ??"

    S
    ( řve za ženu ) : "Nasrat !
    na tuhle dámu nesmíš si myslet !"

    DvM
    " Co za mne mluvíš ? Ty... na mě se wiser !"
    .... koňové ihned splašili se,
    když skočila mužovi do náručí !
    Vášni, té nikdo neporučí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti koňové byli motoroví !
      Myslíte, dědek ten, řídit že umí ?
      Kdežpak by řídil, na to je blbý !
      Jó, být to koně, tak na ty by hýkal...
      spolujezdec sjel do rybníka,
      jak to vše proběhlo rychle !
      Muž plove a huláká ,,Hilfe !!"

      Vymazat
  3. DvM: Žádná pravá ruka, tady platí moje pravidla<\b>

    OdpovědětVymazat
  4. Muž s holí: A bliká ten její klobouček?
    Spolujezdec (policajt): Jenom když někoho pronásledujeme.

    OdpovědětVymazat
  5. Muž s holí: Madam, mohla byste mne svézt?
    Dáma: Ja, natürlich! Vy v požadí. Já vás svést ještě dnes.

    OdpovědětVymazat
  6. DvM: Jednoduše, koukněte, takhle tam kopnu trojku...

    OdpovědětVymazat
  7. DvM: Pojďte se projet pane Johane.
    MsH: Nemůžu. Napadlo mě něco vtipného a tak spěchám do administrace VBS.

    OdpovědětVymazat
  8. DvM: Ne, s ekologickými aktivisty netančím.

    OdpovědětVymazat
  9. Muž s holí (v duchu sepisuje reportáž): Kolik to mělo koní, netuším. Vidět ale bylo kozy, kravku a starého vola.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Výrazovými prostředky použitelnými ve VBS jsou jen
      - bublina s textem mluveného slova
      - bublina s textem myšlenky
      Pro případné vítězství bych doporučovala text malinko upravit:
      Muž (si myslí): Kolik to má koní, netuším. Vidět jsou ale kozy, kravka a starej vůl...

      Vymazat
    2. OK.

      Až jsem se obával, že použití názvů některých ze zvířat je nyní Ty, ty ty! Doba je divná.

      Vymazat
    3. Od rána mám v hlavě podobný nápad, ale ze strany dámy - tj. neopisuji, byť to tak bude vypadat :-)

      DvM: Ne, netuším, kolik to má koní. Ale jezdecké boty jsou k tomu mnohem slušivější.

      Vymazat

  10. DvM: Koupě tohoto vozu mi dala zabrat. Netušíte, jak bylo náročné vybrat barvu, která mi ladí k vlasům.

    OdpovědětVymazat
  11. DvM: Co myslíte tím: "Kolik to má rychlostí?" Tam není jen jedna?

    OdpovědětVymazat
  12. MsH: Pane, nemusíte se rozčilovat, ten obdivný výkřik „To ale pěkný kousek!“ se týkal vozu, né vaší ženy.

    OdpovědětVymazat
  13. DvM k MsH:
    Drahý, ten komisař z autoškoly je vážně bručoun. Pořád mele něco o přejetých slepicích, že to prý na řidičák není. A já prostě netuším, kolik jich budu muset ještě sejmout, než mi ho dá…

    OdpovědětVymazat
  14. MsH: Vážená Saxáno, mohla byste to zaklínadlo Dexem Po Velorex použít i na můj trakař?

    OdpovědětVymazat
  15. citace z Wiki: První dálkovou jízdu s automobilem podnikla Bertha Benzová 5. srpna 1888, a to cestu z Mannheimu do Pforzheimu.

    MsH: Paní Berto, nebudete mít zítra cestu do Pforzeimu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez obav, do tabulky píšu Pforzheimu.

      Vymazat
    2. Děkuji, všimla jsem si toho až dnes, včera jsem na to už špatně viděla.

      Vymazat
  16. S: Ano, manželka je velmi vášnivá ...
    ... sběratelka pokut.

    OdpovědětVymazat
  17. DmV (k MsH): Ten chlap vedle mne? To je ekosktivista, přilepil se k sedadlu.

    OdpovědětVymazat
  18. Průběžná statistika:
    Aktuálně máme zatím 17 návrhů "bublin" od 6 čtenářů.
    8x nominek, 4x Tlustjoch, 2x jednoR, 1x Fredy Kruger, 1x Axina, 1x D.n.

    OdpovědětVymazat
  19. M: Vážený pane komisaři, rád bych Vás požádal, abyste při zkušební jízdě s mou paní přimhouřil nebo raději zavřel obě oči.

    OdpovědětVymazat
  20. MsH k DvM - před zkouškou na řidičák:
    Tak drahá, držím palce! A pamatuj - "přednost v jízdě" neznamená, že máš během řízení odhalovat své přednosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě podobné k přednosti - MsH k DvM:
      Drahá, a pamatuj - pravidlo, že dámy mají přednost, na křižovatkách neplatí!

      Vymazat
  21. S k MsH: "Nevíte, proč to nejede?"
    MsH: "A nemůže v tom být olej?"
    DvM: "Kdepak, ten já tam vůbec nedávám!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mimo soutěž - vybavilo mi to vtip, jak volá žena muži, že auto nejede, protože má vodu v karburátoru:

      Manželka: "Je problém s autem. Má vodu v karburátoru."
      Manžel: "Voda v karburátoru. To je směšné."
      Manželka: "Říkám ti, že má auto vodu v karburátoru."
      Manžel: "Ty ani nevíš, co je to karburátor. Já to zkontroluju. Kde je auto?"
      Manželka: "V jezeře."

      Vymazat
    2. To je dobré.

      Existuje ftip na théma "Přední náhon". Šel by zde použít, ale to bych se chlubil cizím a velmi košilatým peřím.

      Vymazat
  22. M: Drahá, bylo by rozhodně zdravější kdybys skládala řidičskou zkoušku v létě!

    OdpovědětVymazat
  23. MsH k S:
    No jo, vy sice máte kliku startovací, ale já mám kliku, že se k vám už nevejdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi mám dlouhé vedení, ale já tomu vtipu nerozumím. Proč je klika nevejít se do auta s vnadnou dámou? Děkuji předem za polopatické vysvětlení.

      Vymazat
    2. Děsná řidička, už ji viděl řídit a život je mu milejší...
      nomi

      Vymazat
    3. To jsem si oddechla. Už jsem se bála, že "klika" má více než dva významy :-)

      Vymazat
  24. Odpovědi
    1. Můj problém to není, ale bylo by dobré pro ty cca 2 zbývající návštěvníky blogu, kteří obvykle hlasují, stanovit do kdy je možné hlasovat.

      Vymazat
  25. 1. místo 5b č, 22 (Nom)
    2. místo 4b č. 09 (Nom)
    3. místo 3b č. 03 (JR)
    4. místo 2b č. 18 (Axi)
    5. místo neuděleno.

    OdpovědětVymazat
  26. Nestihla jsem se zúčastnit, tak aspoň zaboduji. Moc se všem omlouvám, všechny hlášky by zasloužily nejmíň 5, ale musela jsem jako obvykle losovat návrhy z klobouku. Zdař! :-)

    5 bodů - 20 (olej)
    4 body - 22 (přednost)
    3 body - 18 (přimhouřit oči)
    2 body - 17 (ekoaktivista)
    1 bod - 3 (klobouček)

    OdpovědětVymazat
  27. 5 bodů: návrh 13 (nominek: přejeté slepice)
    4 body: návrh 17 (Tlustjoch: přilepený ekoaktivista)
    3 body: návrh 14 (nominek: Dexem Po Velorex)
    2 body: návrh 22 (nominek: přednost na křižovatce)
    1 bod: návrh 20 (Janinka: olej)

    OdpovědětVymazat
  28. 5 b. - 13 Nominek
    4 b. - 18 Axina
    3 b. - 22 Nominek
    2 b. - 23 Nominek
    1 b. - 5 Tlustjoch

    OdpovědětVymazat
  29. Jé, několikrát jsem nakukovala, když se ještě nehlasovalo a teď jsem to asi prošvihla.
    Ale i tak za chvilku ještě hlasování přidám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlustjoch explicitně nevyhlásil konec bodování. Ani nereagoval na moji připomínku. Takže si myslím, že to bude tradičně do konce 7. dne publikace souhrnné tabulky návrhů, neboli v tom případě do půlnoci 31.5.2023 (SELČ).

      Vymazat
  30. 5 b - 17 Tlusťjoch - ekoaktivista
    4 b - 4 Axina - svézt vs. svést
    3 b - 20 Janinka - bez oleje
    2 b - 18 Axina - zavřené oči u zkoušky
    1 b - 8 1R - "sv. trojice"

    OdpovědětVymazat
  31. *** Gratuluji vítězce i všem účastníkům ***

    OdpovědětVymazat
  32. Nominku, také gratuluji k vítězství! V jednoduchosti je krása... Ale osobně jsem se ze všech vtipů nejvíc zasmála tomu se sejmutými slepicemi :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Děkuji za gratulace a Tlusťjochovi za oprášení VBS i za krásné obrázky, které do ní vkládá :-)

    Axino, mě ty slepice bavily z těch mých nástřelů nejvíc asi taky, ale je fakt, že do bubliny to bylo dost dlouhé.
    Jinak mi přišlo dost povedené to svést x svézt, psala jsem to i do komentáře, ale skončil ve spamu nebo možná v jiném vesmíru... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) Já jsem také vkládala největší naděje do té slovní hříčky.
      Jinak - byla jsem připravena trochu zmenšit písmo a ty sejmuté slepice do bubliny dostat!

      Vymazat
    2. Slovní hříčka byla dobrá.

      Proč jsem nebodoval:
      Stávající systém mě nevyhovuje, je příliš hrubý. Kupříkladu často se mě stává, že příspěvky A, B, C a D mě pobavily stejnou měrou (ať už byly od kohokoli). Ale chce se po mně, abych je seřadil "podle velikosti". (V minulosti to pro mne nestranně dělala pí J, která česky neumí).

      Napadlo mne dnes ráno, že by mohlo být spravedlivější, kdyby každý dostal (řekněme) 10 bodů a mohl je 'utratit' dle uvážení. Na příklad dát A, B, C a D po dvou bodech a zbývající 2 body méně zábavným E a F, popřípadě neudělit.
      Začít s více body (20, 100) by byla ještě jemnější gradace švandy, ale větší komplikace při sčítání.

      Vymazat
    3. Z mé strany žádný problém.
      Teď jde jen o to, co tomu návrhu řekne Tlustjoch.

      Váš přístup mi přijde dobrý. Liberálnější. Rozvinula bych ho v tom smyslu, že každý bodující by měl k dispozici max.15 bodů (5+4+3+2+1), stejně jako má dnes. Souhlasím, že by tak šlo bez problémů vyjádřit bodováním, že se bodujícímu líbí stejnou měrou více návrhů. Např. 3 návrhy (5+5+5). Nebo 3+3+3+3+3. Osobně by mi na to oněch 15 bodů úplně stačilo. Myslím, že nikdy nebudu rozlišovat více než 3 kvalitativní úrovně vtipů. Výborný, velmi dobrý, dobrý. Jako na VŠ :-)
      Všimla jsem si, že někteří bodující mají tendenci přidělovat body tak, aby nějaké body získal každý z jemu spřízněných autorů. Asi aby se nerozházely dobré virtuální vztahy. Protože však dosud není možné přidělovat stejný počet bodů více návrhům, je to pro ně tak velké dilema, že radši nebodují vůbec :-) Tím nemyslím zrovna Vás. Ale to, že takoví jedinci jsou, neomylně dokládá fakt, že ve své bodování uvádějí KOMU dali body a ne kterému NÁVRHU dali body.

      Vymazat
    4. Souhlas.

      (Jen ve vaší poslední větě bych - at the risk of splitting hairs - "neomylně dokládá" nahradil "naznačuje".) 🙂

      Vymazat
  34. Je opravdu těžké obodovat pět návrhů od jedné do pěti, obzvláště, jsou-li některé na stejné úrovni…

    Ad komentář Axina – bodovala jsem také s dodatkem jmen blogerů, a to z jednoduchého důvodu - v tabulce je v prvních dvou sloupcích číslo návrhu a jméno autora, proč to tedy nabourávat… Rozhodně to ale nebylo kvůli udržení dobrých virtuálních vztahů, tady nejsme dětmi ve školce. Kupříkladu k Vám mě nic nepoutá, a přesto jsem vám body dala - a bylo to jednoduše proto, že mi Váš návrh přišel vtipný… 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výjimka potvrzuje pravidlo.
      Ale aby to bylo ještě složitější: Jsou i tací, kteří uvedou ve svém bodování text NÁVRHU (takže z hlediska mé předchozí hypotézy nejsou nápadní), ale ve skutečnosti přidělují body především autorům, až potom návrhům.

      Vymazat