pondělí 1. května 2023

DD039

.

Co se nedostalo ani do úplných ptákovin:

.

Na svatého Dyndy

viděl jsem dva Indy

jindy

zase Apače

všichni pijí lahváče

jenom paní z pavlače

loká lógr z kafáče

.

.

Na svatého Dyndy: Blíže vizte zde

.

.

.

Inovace přísloví:

Kdo chce psa bíti anebo golf hráti, hůl si vždycky najde.

.

.

.

(Kryptované) vzpomínky na pana Al_Mana:

.


.

.

.

Sakury neodolatelné sakury:

.


Foto: Praha, Lhotka; foceno mobilem; duben 2023.

.

.

.

Ze zahrady Františkánské:

.



.

.

.

Pražské hlavičky (speciál pro Janinku):

.


Foto: Praha, Spálená ulice; duben 2023; foceno mobilem.

.

.

.


V každé pokleslosti má být holub (nebo kravata):
.


Foto: Kanceláře OC Quadrio; duben 2023; foceno mobilem.

.

.

.

Muž spěchající na zmrzlinu:

.


Foto: Praha, pasáž Světozor; duben 2023; výřez.

Pasáž Světozor: Blíže vizte zde

Pro Čerffa (vizte zde) : V této pasáži jsem na žádného strážáka nenarazil.

.

.

.

Divize rébusů:

.



.

.

.

Osobnosti na starých pohlednicích:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

Láď Láďánek (v ženském šatu) už tu kdysi byl; druhý muž je Josef Wanderer, populární autor a humorista.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Znáte celé Wandererovo jméno?

2) Jak si představujete olejiště? Rozepište se. Nešetřete přívlastky.

3) Popište, co vidíte na obrázku v poklesslosti. Rozepište se. Nešetřete přívlastky.

4) Řešte rébus.

5) Bodujte, prosím, VBS zde (konec 5.5.2023)

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Pozdrav z Mariánek či B) Čaj Popoff. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest D.n.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Na toaletách kdosi vyryl kryptogram," zvolal emeritní učitel Bejla a básník F.C.Maraskin hnedle vytáhl papír a tužku a začal vykřikovat, že ho vcukuletu rozluští.

/poznámka k "vcukuletu" - gůgleno zde/

.

.

.

Bonus:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Která z osob bude mít nejdrtivější finiš? A která naopak upadne?

B) Přeložte a přebásněte text na pohlednici.

.

42 komentářů:

  1. Pozdrav z Mariánek
    Nechce jen krajánek
    I já bych ho chtěla
    Dávají tam do kupy těla

    OdpovědětVymazat
  2. Olejiste je proste kolejiste bez k

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TlusŤjoch: Anebo zdvojíme-li "j" -> Olej, jistě.

      Vymazat
    2. Nebo ujištění matadorovi, že bude oslavován: Olé? Jistě!

      Vymazat
  3. JAR ČEPEC KUBA RADA
    JARČE PECKU BÁRA DÁ

    Jsem pro A) Pozdrav z Mariánek.

    OdpovědětVymazat
  4. Co se týká olejiště,
    zkusím napsat něco příště.
    (Na hřišti jsem chytil klíště.)
    B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. někdo chytí klíště
      někdo zase sviště
      někdo pojí salát
      salát z pařeniště.😲

      Vymazat
    2. Proszę pana, lištu k liště
      Přibít, zastřešit cvičiště
      Abysi nezmokl, když tě
      Buzeruje "To si piště".

      Vymazat
  5. Prosím vyjevit A).

    Myslím, že olejiště je olejová louže.
    Kdo tam šlápne, tomu bota klouže.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten záběr kdy odpadává jeden okvětní lístek se ti fakt povedl!

    OdpovědětVymazat
  7. quick

    1) Josef Agaton Wanderer
    2) Velký širý lán žluté a zářivé řepky olejné, kde konce nedohlédneš.
    3) Holub hledá svoji datovou schránku.

    Prosím A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Agaton - To mne právě zaujalo, jako dítě jsem četl toto:
      Veledetektiv Agaton Sax je hlavní hrdina jedenáctidílné humorně až satiricky pojaté série detektivních románů pro mládež o soukromém detektivovi Agatonovi Saxovi, šéfredaktorovi fiktivních novin Byköpingsposten (Byköpinský kurýr) ve fiktivním městečku Byköping, kterou napsal v letech 1955–1978 švédský spisovatel Nils-Olof Franzén. (staženo odtud https://cs.wikipedia.org/wiki/Veledetektiv_Agaton_Sax)

      Vymazat
  8. Krásná neodolatelná sakura ♥♥

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, tu a tam se pletu,
    je lidské se mýlit.
    Změna přijde vcukuletu,
    černou se má bílit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ozlomkrk a vcukuletu
      dosáhneme krásnou metu
      bílou se má černiti
      vítězem jsou Husiti.
      /neb jsou pod obojí/.

      Vymazat
  10. Fredy Kruger

    " Když na toaletách, jsem před chvílí sral,
    uviděl jsem tam kryptogram !
    Na zdi byl někým vyrytý .....
    .... ač vědomostmi jsem nabitý,
    marně jsem na něj vejral !"

    ( zvolal učitel Bejla ) :
    " Jak dlouho jsem přemýšlel, u zdi se zmítal !
    já vyluštil howno ! " řve emerita

    ? Neboj ! ihned se do toho pustím ......
    kurwa ! abych to nevyluštil !"
    vykřikl F.C. Maraskin
    .... básník už běží ! ... má papír !

    Cos´ na papír čmárá tužkou :
    " Už to mám !... už to mám ! ... už to" .....
    ( básník se najednou zarazil )
    .... jak by jej někdo urazil

    Muž celý zrudnul a pliv´ slinu !
    Když utřel si u nosu bublinu,
    vykřikl do ticha : " Která z vás ... swině ??
    ... ty Hrone ? ... ty Bejlo ?" .... oba řvou : " I ne !"

    " Tak kdo z vás to načmáral ? kdo asi ??"

    Nikdo se k tomu však nehlásí !
    Křičí dál Maraskin : " Pěkní jste sráči !"
    Však štamgasti nevědí, o co tu kráčí !

    Maraskin u stolu rozčilen seděl
    a nikomu vůbec nic nepověděl !

    OdpovědětVymazat
  11. Shodou okolností jsem právě včera potkal v práci jednoho Inda a o Dyndym (tedy možná, jistý si tím nejsem) jsme si pěkně popovídali :-).

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkné květy a holub stalker. 😀😀
    Prosím A: Mariánky - tam jsem jednou byla.

    OdpovědětVymazat
  13. **** Hlasování o bonu ukončeno, Mariánky vyjeveny ****

    OdpovědětVymazat
  14. Překlad textu na bonusové pohlednici:

    Kráčíme, kráčíme jeden s druhým;
    ale pramen Kreutzbrunn často funguje přímo na místě!
    Pak běžíme a běžíme tak rychle, jak jen dokážeme;
    nohy skoro létají a každý běží sám.

    Přebásnění ponechám na povolanějších.
    Zejména se těším na Fredyho Krugera :-)

    OdpovědětVymazat
  15. " My nejdem , kdež ! běžíme ! .... jen si to serem
    o závod běžíme za pramenem !"
    .... tak rychle, jak jen to dokážeme

    My přímo letíme, jako fčely !
    Kdo přijde pozdě , je ve prdeli.....
    I první, však to má nelehké !

    .... skloní se k Kreutzbrunnu, zaklekne.
    a pije !
    ( Není to nepěkné,
    že počkáme, jestli se neposere ! )
    Když ne, tak i my, se napijeme !

    OdpovědětVymazat
  16. My jdem a jdem,
    všechno to rozbijem.
    Přec studna zřídla
    nám dává křídla.

    Vzestupy a pády,
    jak rychle by rády
    nohy létaly,
    ne ve zmatku se motaly.

    OdpovědětVymazat
  17. Fredy Kruger

    " V Mariánských Lázních já našel jsem štěstí !
    ... stále jsem pil a držel ho v pěsti ....
    Jak jsem si vyčistil močové cesty ! "
    Bobb Schourek je zdravý, též dobré je mysli !
    Těch obrovských kamenů, jež z něho vyšly !

    OdpovědětVymazat
  18. Dáma ve žlutém klobouku zakopne o svoji suknici, bude volat hilfe, ale nikdo jí vstát nepomůže, zejména pán co běží za ní ve žlutém obleku ji přeskočí a předběhne všechny ostatní, bude prga.
    Jsemť jazykový analfabet, překlad básně si zde budu užívat od jiných

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdá se, že muž ve žlutém bude skokanem roku.

      Vymazat
    2. Neuklouzne-li na skokanu zeleném, v trávě se schovávajícím.

      Vymazat
  19. Úvodní báseň je skvělá, máš talent Jana Vodňanského, měl by ses pokusit je vydat, škoda je jen pro blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to jsem až příliš lenivý. Může za to moje vrozená kocůrióza.

      Vymazat