čtvrtek 1. června 2023

C016

.


.

Technická data: 

.

Rýžový papír: Recept vizte zde¨

Sloní papír: Blíže vizte zde

.

.

.

Kocůrova obrazárna - Vousy svatého Urbana:

.


Foto: Tlustjochůff archiff ÚÚ (=úložiště útržků); patrně polozamrzlý jez v Průhonicích.

.

.

.

V každé poklesslosti má být holub:

.


Foto: Praha, Kačer off; květen 2023; foceno mobilem.

.

.

.

Vzpomínka na pana Al_Mana:

.


.

.

.

Sekce de Kly:

.


.

Foto Praha; květen 2023

Story: Jedva jsem kanál ometl, vyfotil a pokračoval ve fotoprocházce Prahou, projelo kol mne oranžové auto a jeho řidič mi zamával. Docela přívětivě, tak jsem též pozdrav opětoval, ač mi v hlavě rotovalo, že toho pána určitě neznám a proč mi tedy kyne. Secvaklo mi to, až když se pustil do práce. Než mne napadlo, abych si ho zdigitalizoval, už byl u dalšího kanálu. Tam už jsem si ho zvěčnil.

.


.

.

.

Co se holt nevešlo do schránky:

.


.

Foto: Praha, Nusle; květen 2023.

.

.

.

Divize rébusů:

.


.

A ještě jeden "rychtaříkovský" (Co by u Jaga neprošel):

.

MRAVNÍ_POKLESEK SENEGALSKÉ_MĚSTO INDONÉSKÝ_OSTROV

.

.

.

Osobnosti na starých pohlednicích:

.



.

(Z TlusŤjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Jaké další papíry znáte? Víte, co je to podpapírák? 

2) Jak byste pojmenovali obrázek v Kocůrově obrazárně vy? Co víte o svatém Urbanovi?

3) Roztočte kolo štěstí nebo řešte rébusy.

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své vyssokodobroduššnosti rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Gruss vom Derkemer Worschtmarkt či B) Avis de passage. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Axině za sumarizační tabulku VBS č. 7.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Co se tu plížíš jako tichošlápek?" zahřímal fotograf Tamchyně na studenta Nepivodu.

.

.

.

Bonus:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Bude límeček vyhovovat?

B) Ohodnoťte mužův ohoz.

C).Gůglete si Karla Strakatého. Co vás v jeho životopise zaujalo nejvíce?

.


53 komentářů:

  1. quick

    3/2 Kdo lže, ten krade.

    OdpovědětVymazat
  2. Axina potěšeně vrtí ocáskem :-)
    Nikdo bohužel neocenil (staro)novou koncepci informovat o umístění VŠECH návrhů VBS, které dostaly alespoň 1 bod, ale dekret trojhlasný je dostatečná útěcha. Využívám ho pro bonus B) - Avis de passage (vizitka?)

    ad 4)
    IR ENATA SILÁK OLT
    IRENA TASILA KOLT

    IR ENATA KEL HALA
    IRENA TAKÉ LHALA

    Řešením rébusu ala strýček Rychtařík si nejsem jistá, ale mohlo by to být:
    (U) HŘÍCHU DAKAR (U) BALI
    UHŘI CHUDÁKA RUBALI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny rébusy máš správně vyluštěné. Gratuluji,

      Vymazat
  3. Irena také lhala.
    Irena tasila kolt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nepolepšitelné děvče. Gratuluji.

      Vymazat
    2. quick

      A ještě se nasáčkuje do rébusu!

      Vymazat
  4. 1) papíry na hlavu! a na podpapírák jsem párkrát v životě omylem šlápl...
    2) Lachmojarnen. a Urbana ne, Urbana neeeee
    3) vžuuuum eh

    prosím A

    OdpovědětVymazat
  5. Ad 2) proč Urbana ne? Je to patron vinařů.😵‍💫

    OdpovědětVymazat
  6. quick

    1) Třeba ruční, smirkový, pergamenový (nikoliv pergamen), jedlý - podle funkce obalovací, zabalovací, nabalovací, vybalovací, přebalovací, sbalovací.
    2) Au, řekla Loreley, ten hřeben je dnes nějaký ostrý.

    Pěkné fotky i verše, schránka nemá chybu. Prosím A.

    OdpovědětVymazat
  7. Podpapírák - kopírák, pauzovaci papír nebo-li pauzák, lepící barevné papíry na vytvoření vánočních řetězů na stromeček, ruční papír, dopisní papír, průklepový papír nebo-li průklepák vhodný po dobrém pomačkání jako náhrada nedostatkového toaletního papíru...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průklepák! Milimetrový papír se má toalety nehodí.

      Vymazat
  8. podpapírák by mohla být linkovaná podložka, aby byly úhlednější řádky?
    Cikaretový papír (výslovnost mého starého strýce)
    Kladívková čtvrtka
    Papírový provázek zvaný cukršpagát
    Navoněný dopisní papír od školou opatřených "přátel" ze CCCP
    "Papíry" na tu či onu činnost, nebo jako potvrzení vlastnictví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak termín podpapírák jsem slyšel, coby houbařskou záležitost. Tj zanechaný v mlází houbařem, jemuž procházka povzbudila peristaltiku.

      Vymazat
    2. Fialková vůně made in CCCP je nezapomenutelná.

      Vymazat
  9. Podpapirak je nevonna "houba"ktera se nechazi v lesich s pohrichu i v parcich pod papiry..Znam.pouze Urbanka, posledniho generslniho tsjemnika UV KSC, ten byl ale dosti nesvaty...

    OdpovědětVymazat
  10. Suší svou duši je vtipný a nápaditý verš. Doufám, že ta má zcela nevyschne.
    A z fotografických "glos" je kouzelná, co se nevešlo do schránky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch:
      Také bych nechtěl, aby se z mé duše stala vysušená treska.

      Vymazat
  11. Fredy Kruger

    Tamchyně olíz´ se, raduje se,
    když vidí, že číšník Mrdt guláš mu nese !

    ..... muž popad hned talíř a láduje se ,
    víckrát se uprd´ a zaříhal.....

    Tu uviděl studenta, zahřímal :
    " Co se tu plížíš jak tichošlápek ?"

    Chraňte mne ! honí mě nějaký chlápek ,
    v ruce má klacek, řve : " Hajzle ty línej !!"

    " Neboj se ! my si s ním poradíme !"
    ( řve Jimesch ) : "Až vejde do dveří,
    Rychetník na něj se zaměří,
    zatřese s ním jak s pápěřím !"

    " Myslíte ?"

    " Neboj se , pitomče !
    Já ho pak natáhnu bejkovcem !"
    chechtá se Jimesch : "Vo to de !"

    .... vrzají dvéře ! Někdo jde !!
    Ano ! kdos´ vchází do dveří !
    Jimesch se rozpřáhnul, ... udeřil !
    řka " Studente, vidíš ? ... teď mu dám ,,sodu" !!

    Však udeřil starého Nepivodu !!
    .... Jimesch teď stojí jak solný sloup !

    .... muž neupad ! jen očima loup´ ,
    řka : " Který mne natáhnul... dobytek ? !"

    " Promiňte !!" ( řve Jimesch ): " Promiňte !!!!"

    " Co vám můj zlosynek nakukal ?
    ano ! stíhám jej, pacholka !
    Na učení, on wisral se,

    .... pojď ke mně mizero ! hned sbal se !"

    Nepivoda se otce zděsil !
    .... tatík jej popadnul za pačesy
    a v zápětí spolu zmizeli kdesi !!

    " Jáááá...přes šišku ,,šmejk,, ho, jak ňákého lotra !!!!"
    šept´ Jimesch : " Mně promine ?... to asi sotva !"
    .... teď bojí se pomsty studenta fotra !

    OdpovědětVymazat
  12. 1) Svačinový papír, lakmusový papírek, fotopapír...

    Prosím si A.

    OdpovědětVymazat
  13. Fredy Kruger

    "Rád papír mám, z pytle od cementu !
    ... nosím ho s sebou, když chce se mi ....,,tento"
    je pevný furt ! ( i když jej pomačkám více )
    prsty mi nevniknou do zadnice ! "

    .... ( tak Jebb Šuk, se v diskuzi otevřel )
    řka : " Na ,,toaleťák" jsem zanevřel !
    mám vám to předvésti... vy woli ?"
    Muž v okolí setkal se s nevolí !

    OdpovědětVymazat
  14. Notový papír
    Pečicí papír
    Voskovaný papír
    Krepový papír (na růže ve střelnici)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TlusŤjoch:
      A papír filtrační.
      A novinový.
      Na krepák jsem úplně zapomněl.

      Vymazat
    2. Anka, Anka, co to děláš, povídají, že ji nemáš
      Však já si ji ušiju z krepového papíru
      Papírová? To nic není - jednou práskneš a je po ní
      Nejlepší je kožená, ta je na to stavěná
      (lidová tvorba)

      Vymazat
    3. Zpívávali jsme to na chmelových brigádách.

      Vymazat
  15. **** Hlasování o bonu ukončeno ****
    rozhodl trojhlas.

    OdpovědětVymazat
  16. Podpapírák?! :))) tak ten nechceš najít, cítit a až vůbec ne do něj šlápnout:)))

    OdpovědětVymazat
  17. Mužův ohoz mě připadne vkusný. Jeho elegance je podmíněna mužovým držením těla, rovným jako jedle.

    OdpovědětVymazat
  18. V Nuslích berou zhoršující se mezinárodní situaci vážně.

    Rýžový papír se jistě vyrábí i v růžové verzi :-).

    OdpovědětVymazat
  19. Pan Lachmann přišel v přestrojení na kontrolu zjistit jak pracuje jeho nová prodavačka. Odešel spokojen, velmi ho zaujal elegantní úchop límečku v prstíkách prodavačky a vůbec její celkový milý přístup k zákazníkovi. Prodavačka dostala smlouvu na dobu neurčitou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, že se už tenkrát praktikoval mystery shopping?

      Vymazat
    2. Mně připadá úchop límečku dokonce rafinovaný. Velmi příhodná poloha pro případné políbení ruky.

      Vymazat
  20. A) Musí.
    B) Dobrý, akorát si zapomněl svléknout župan.
    C) Pozvání na dvorní vánoční koncert od anglické královny Viktorie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad B) Opravdový gentleman župan před dvanáctou neodkládá.

      Vymazat
  21. Prodavačka: Ten límeček máme za hubičku.
    Elegán: V tom případě jich beru deset.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdový elegán by vzal plný tucet.

      Vymazat
    2. :-) No vida. Tahle pohlednice by klidně mohla být VBS008.
      *************************************************************************************
      To mi připomíná: Doporučuji pozornosti P.T. čtenářů podívat se ještě jednou na VBS007. Přibyl tam v komentářích zajímavý návrh jednoR a moje podpora tomuto návrhu.
      *************************************************************************************

      Vymazat
    3. Do VBS mám už připravenou jinou pohlednici.

      Vymazat
  22. Napadá mne, že autor obrázku měl omezené možnosti použití barev (pořád mám dojem, že šlo o reklamu na vizitce). Bílý kabát by z muže udělal zdravotníka, černý kabát by splynul s pozadím. Takže autor zvolil, co zvolil a bohužel mu vyšel sklerotik, který si přes vycházkové oblečení navlékl župan. Ovšem sklerotik rovný jako svíce! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, nejde o vizitka, je to skutečně reklamní pohlednice.

      Vymazat
    2. Google Překladač vyhodnocuje text "Avis de passage" jako francouzský s významem "vizitka". Nevím, neposoudím, francouzsky neumím.

      Vymazat
    3. Ještě mě napadá, že to "vizitka" může znamenat: Límeček a manžety - Vaše vizitka.

      Vymazat
    4. Jistě.
      Cílová skupina je střední a vyšší třída, nikoliv "blue collar workers" (modré límečky).

      Vymazat
  23. Kolo štěstí jsem roztočila nedávno a vyhrála jsem hadr na nádobí. :-)

    Jinak jsem to tu prošvihla, protože jsem se ve čtvrtek přejedla kyselého zelí a celý víkend jsem se zotavovala. :-)

    OdpovědětVymazat