sobota 7. října 2023

P099

.


.

Technická data:

.

Čeněk Zíbrt: Blíže vizte zde

Pan Vajíčko: Blíže vizte zde

Veverka: Čistí-li se v sedě, poskytuje obraz čilé opičky. ostré nehty na dlouhých prstech jsou jí hřebenem, nožky a lysé tlapky kartáčem (Dr. Otto Schmeil: Přírodopis živočišstva).

Název poklesslodti: Obšlehnuto z firemního bulletinu.

Starý vtip: 

Víš, proč nám dal pánbů kříž?
Abychom nemuseli nosit p#del na kšandách.

.

.

.

.

.

.

.

TlusŤjochovy koláže:

.


Foto: Praha, ulice Politických Vězňů; odkaz na čelním skle  a na kapotě zaparkované limuzíny; foceno mobilem; říjen 2023.

.

.

.

Z Tlusťjochova kalendária:

.


Foto: Praha, Lhotka; říjen 2023; foceno mobilem.

.

.

Pražské domy:

.


Foto: Praha, Smích off; Radlická; říjen 2023.

.

.

.

Pěší lávka Smích off - Radlice se v pondělí začne bourat, tak jsem ji ještě stačil zdigitalizovat:

.


Další info vizte zde

Podivné je, že dva dny před plánovanou akcí vyhořela na nádraží ubytovna:

.




.

.

.

TlusŤjochovy domalovávanky:

.


Foto: Praha. Lhotka; zebra přechodová; foceno mobilem; říjen 2023.

.

Domalování od Quickové:

.

.

Domalovávání od JR:

.

.

Domalovávání od Janinky:

.



.

.

.

Divize rébusů:

.



.

.

.

Ouloffky antikvární:

.



.

.

.

Plénootázky a plnoúkoly:

.

1) Účastněte se VBS011 z d e

2) Víte k čemu slouží Vaja?

3) Řešte rébus nebo domalovávejte.

4) Která z reklam pana Vajíčka vám utkvěla v mysli? Debatujte.

.

.

.

Bonusy a jiná ovlivňovátka:

.

P.T. ctihodná obec čtenářské nechť ve své sobotě neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjeveny býti mají A) Šibřinky sokola vyšehradského či B) Zásilka. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest eN.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"`Okrohlá-Jírů šlehá bílek kopřivami," hlásil zadýchaně zarudlý student Nepivoda v hostinci U Váhy.

.

.

.

Bonus:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Připomíná vám někoho hlava nějaké kuželky?

B) Koho má symbolizovat dívka v rudém? Debatujte.

C) Neváhejte i nadále posílat bobulky do VBS.

.



49 komentářů:

  1. Není té pěší lávky škoda? Fotografie zajímavé. Vaja je zřejmě prášek do pečiva, ne? Volím A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prášek do pečiva to není. Ale s pečivem tu jistá souvislost je.

      Vymazat
  2. Děkuji za trojhlas a věnuji jej A)
    V hlavě mi utkvěly nejvíce reklamy dvě.
    Jedna: Kde je vlastně brácha? Šel pro med do Jednoty ( hovořil medvěd)
    Druhá: Triola, Triola, Triola - na prádlo
    Na těch reklamách bylo príma, že nás posílali pro boty do obuvi a pro ovoce zeleninu do obchodu ovoce zelenina 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Triolááááááá ... to mi taky ještě zvoní v hlavě.

      Vymazat
  3. Myslím si, že váha sloužila k nakládání vajíček. Já nakládala v létě vejce s použitím na Vánoce do prášku Vajo.

    OdpovědětVymazat
  4. Pukavé plody jsou ořechy, lusky, šešule, tobolky...
    Část budovy je okno, dveře, střecha, trám, balkon, lodžie, sklep, půda, okap, fasáda...
    Vojenský útvar je četa, rota, pluk, divize, prapor, armáda, brigáda, sbor,...
    Nadšení je elán, extáze, ovace, zápal, zanícení...
    Snaha byla, vzdávám to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vojenský útvar je poněkud zastaralé.
      Nadšení je v čísle množném.
      Pukavý plod. ve výčtu máš.

      Vymazat
    2. quick

      OŘECHY TRAKT ? ELÁNY
      OŘE CHYTRÁK T..E LÁNZ

      Zadrhla jsem se.

      Vymazat
    3. quick

      Mohlo by být
      OŘECHY TRAKT VOJ ELÁNY
      OŘE CHYTRÁK TVOJE LÁNY

      Vymazat
    4. quick

      Dík za nápovědu, vojenské názvosloví není moje parketa.

      Vymazat
  5. quick

    4) Jak zmiňuje eN výše – hranice mezi reklamou a programem byla ostrá. Dnes nevím, jestli pokračuje reklama nebo jde už o program.

    Pražské domy – na mě je tento trochu příliš barevný.
    Škoda lávky.

    Hlas veršům především a A.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak ho znám, sešlehaný Bílek jistě zase odjel lízat si rány do Chýnova.

    OdpovědětVymazat
  7. Fredy Kruger

    Do krčmy ,,U Váhy vběh´ňáký mladík .....
    Toť Nepivoda, jest udýchaný !

    .... řve : "Pod oknem něco se děje asi !"
    ( zarudlý student všem opilcům hlásí ):
    " Pojďte se raději podívat sami ,
    Okrouhlá - Jírů, jak kopřivami
    šlehá tam bílek ! ... řve ,,ty jedna swině ,, !!"

    Již všichni jsou u okna do kuchyně !
    " Prý šleháš tu bílek ?... nám věřit se nechce !"

    "Žádný bílek ! já šlehám tu wejce "

    ...mužové zahlídli Blekottu... strejce,
    jak poklopec zapíná, křičí : " Ta kráwa !
    mně pohlaví kopřivou sešlehala !!"

    .... a prchá z místa !!

    " Ten sotva se vrátí !
    pod okno soustavně chodil mi scáti !"

    ..."Já něvěděl" ( brebt´ student )
    " že tohleto "........

    " Nepivodo ! ty popleto !"
    kuchařka Okrouhlá k studentu praví :
    .... "Podruhé nešiř tu falešné zprávy !
    jsi ty holt ještě mlaďounké štěně !!"

    .... hoch vrací se do knajpy zahanbeně !

    OdpovědětVymazat
  8. Tedy já bych brala jako bonus B) Zásilka.

    Opět pěkná koláž.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Souhlasím s Oby. Také bych brala zásilku. Aspoň tu virtuální, když reálná díky České poště tradičně vázne.
    Internetový obchod mě v sobotu informoval, že předal zásilku dopravci. V pondělí (včera) ve 14:18 mi přišla info SMS, že mi bude ČP doručovat zásilku. V 15:56 mi přišla další info SMS, že se ČP zásilku nepodařilo doručit! Mám ji prý na místní poště, byl uveden telefon. Mohu si prý také objednat "znovudoručení" na zdocp.cz. Na webových stránkách na mě čekala informace, že zásilka se právě přepravuje! Volala jsem na poštu. Předem jsem byla varována, že hovor bude zpoplatněný. Na druhém konci se ozval melancholický mužský hlas. Vychrlila jsem na něj stížnost s praktikami ČP a požadavek, aby mi byla zásilka doručena dnes (v úterý) kdykoli odpoledne, tj. po 12. hodině. Normálně bych si zásilku dojela vyzvednout na poštu, ale tentokrát jde o 14 knih a nemíním se s nimi vláčet k autu. Kromě toho si přece platím doručení na adresu. Sdělil mi, že to mi zaručit nemůže. Všechno záleží na pracovníkovi balíkové služby. Někdy prý se nezdaří doručit zásilku opakovaně ani na druhý či třetí pokus! Nebyla jsem zdvořilá. Použila jsem silná slova a praštila s telefonem. Ve 20:20 mi přišel mail, že "od této chvíle" si mohu zásilku na poště vyzvednout a bude tam ještě 7 dní. Dnes se mírně (ale opravdu jen mírně) žinýruji jít si zásilku vyzvednout osobně. Ale třeba se na přepážce dostanu k někomu, kdo nebude mít o mém včerejším extempore ponětí...

    Hlas pro bonus B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To i povídej.
      Nedávno mi balíkovna zašantročila jednu pohlednici z Aukra.

      Vymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. A teď jeden dotaz: Tento článek vyšel 7.10. Dnes je 10.10. Na obrázku z Tlusťjochova kalendária je datum 22.10.2023. Proč? Je ta přespříští neděle něčím významná?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to naprosto bezvýznamná neděle.
      Svátek má Sabina.
      Žádnou takovou neznám.

      Vymazat
  14. **** Hlasování o bonu ukončeno - bonus vyje ven ****

    OdpovědětVymazat
  15. Moc hezký bonus, žádná hlava mi nikoho nepřipomíná a děvucha mi evokuje Jokera.
    Joker podle internetu:
    často představuje divokou kartu v karetních hrách, což umožňuje manipulaci s hráčem.

    OdpovědětVymazat
  16. K pl(é)noúkolu 1):
    Správný odkaz na VBS011 je
    https://tlustjoch2.blogspot.com/2023/10/vbs011.html
    Ale to pravidelní návštěvníci blogu vědí.

    OdpovědětVymazat
  17. Radlice se bude bourat?
    Připomínají mi naše politiky a dáma karty a Einsteina s teorií relativity nebo gravitace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou TY Radlice, množné číslo. Pražská městská čtvrť. Zatím se bude bourat jen ta lávka :-)

      Vymazat
  18. quick

    Dívka se dnes večer cítí býti Napoleonem:
    Pánové, buď bude po mém, nebo budou padat nejen kuželky, ale i hlavy.

    OdpovědětVymazat
  19. @@@@@@ Domalovávanku poslala Quicková - děkuji vřele @@@@@@

    OdpovědětVymazat
  20. @@@@@ Domalovávanku poslal JR - děkuji vřele @@@@@

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. quick

      Plavec?

      Vymazat
    2. Pračlověk Janeček odpočívající v trávě, po té co ho na hlavě poštípaly vosy :-)
      Také jsem viděla v pootočeném základu postavu na skalisku, ale spíš vodníka.
      Domalovávanku quick považuji za cennější, více respektovala podklad, nic "nehodícího se do krámu" nepotlačila přemalováním. Prostě v souladu se zadáním domalovávala.

      Vymazat
    3. quick

      Pro Axinu – nepoužila bych zrovna výraz cennější, jen méně domalovaný.
      Jde o nápad a na to se vždycky těším, co napadne D.n., Janinku, 1R, nominka a ostatní.
      Každý domaluje a baví se po svém, ať je profesionál - nemusím jmenovat - nebo prostě jen tak, z radosti. :-)

      Vymazat
    4. Pro quick: Jak myslíš. Ale nesouhlasím. V matematice se často člověk dobere správného řešení, když uvažuje extrémní hodnoty proměnných. Představ si, že by někdo vydával za domalovánku výtvor, kde by inspirativní základ celý přebil nějakou svojí kresbou. Třeba i zdařilou.
      (Doufám, že budu ušetřena připodotků, že domalovávanky nejsou matematika a celé je to jen pro radost.)

      Vymazat
    5. quick

      Pro Axinu - Ušetřím. Dobrou noc. :-)

      Vymazat
  21. Fejkňůs je povedený. Líbí se mi domalovánka od Quickové, smutné dítě mořské panny na skalisku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Firma Karásek již o dotace požádala.
      Její reklama je pro P.T. nakupující stále přitažlivá:
      "KŠANDY OD KARÁSKA PEVNĚJŠÍ NEŽ LÁSKA!"

      Vymazat
  22. Variace na Tlusťjochovy Fejkňůs:

    Už si nemusíte utahovat opasky,
    vláda chystá dotace na oprátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to stačí ten opasek. Jde jenom o to, jestli ho budeš utahovat v pase nebo na krku.

      Vymazat
  23. @@@@@ Domalovávanku poslala Janinka - i jí patří díky převeliké @@@@@

    OdpovědětVymazat
  24. Podepsal jsem.kdysi petici za zachovsni lsvky, ale asi nejde nic delat...

    OdpovědětVymazat