středa 3. ledna 2024

DD048

.

Dodatek k roku Holuba:

.


Foto: Tokio; prosinec 2023; foceno mobilem.

.

.

Jak jsem lovil kanálové dekly v Žaponsku (inspirován článkem z d e )

(Po čtrnáct dní jsem relaxoval na ostrově Honšů).

.


.


.







.



.


.

Off šem těch barevných jsem našel v Kjótu jen pomálu:

Byl jsem tuhle velmi vzteklý
když jsem v Kjótu sháněl dekly
Překočil jsem zřejmě v Kjótu
mejdindžepen deklů kvótu.
.

.

.

A taky jsem se kochal přírodou:

.


.

.

.

Vzpomínky na blog.cz:

.


.

.

.

SpQ - Kronika 1905:

.


.

.

.

Ouloffky antikvární:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Divize rébusů:

.


.

.

.

Plénootázky a plénoúkoly:

.

1) Co víte o ruském obrněném vlaku typu Chunchuz? A co na to Chunchuzové?

2) Víte k čemu byl původně určen Karlínský tunel? A víte co se v tunelu skrývá za plechovými vraty?

3) Který z žaponských deklů byste si pořídili (resp. který se vám nejvíc líbí)?

4) Řešte alespoň jednu variantu rébusu.

.

.

.

Bonusy a jiná lákadla:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrotě neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Grus aut Bad Wörishofen či B) Gruss vom Schützenfest. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Cihelně.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Vykutálený intelektuál  Třebenský prý zcizil na Žižkově kanálový dekl a prodal ho v Žaponsku za těžký peníze," žaloval student Nepivoda.

.

.

.

Editace 5.1.2024 - Dodatek novoroční od Quickové:

.



.

.

.

Bonus:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatečné otázky úkoly:

.

A) Je v kouleném sudu pivo nebo střelný prach? Nebo něco jiného? Diskutujte.

B) Víte jaké je téma výstavy EXPO 2024 v Osace?

.


50 komentářů:

  1. To se někdo měl! Ale jo, deklíky tam mají pěkné, čisté, umetené, bez vajglů a jiného smetí. Ten poslední se mi líbí. Doufám, že nám ukážeš ještě nějaké fotky k pokochání.
    Volím B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Časem něco vyjevím, přes weekend chci třídit fotky...

      Vymazat
  2. Krása, lebedím si, neb - jak dobře víš - Japonsko je moje srdeční záležitost a Fudžisan obzvlášť :-).

    OdpovědětVymazat
  3. quick

    4) Odvážná holka, zlikviduje, na co přijde.

    OdpovědětVymazat
  4. Ouloffek antikvariátní jest fenomenální.
    Prosím bonus B i když nevím do čeho jdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi moc líbil.
      Ale dneska jsem ulovil restauraci u Jaurisů s podpisem samotného majitele.
      Až přemohu svoji kocůriózu, oceňuji a pošlu ti ji.

      Vymazat
  5. 🇨🇿1R 🇬🇧4. ledna 2024 v 14:32

    Z deklů ten předposlední.

    OdpovědětVymazat
  6. quick

    Nějak moc tady dnes "řinčí" zbraně, takže protiatomový kryt v Karlínském tunelu (nedávno o něm na internetu psali) i obrněné vlaky nechám odborníkům.
    Podle moudrých sov byly ruské obrněné vagony či vlaky pojmenované po čínských lupičích, kteří loupili dokonce i v Tulácké pohádce Karla Čapka.
    Dávám přednost Picassově holubici, třebaže i tam vyšlo najevo, že předlohou nebyla holubice, ale holub. No co už, nikdo není dokonalý.
    3) Poslední dva.

    Prosím třeba B.

    OdpovědětVymazat
  7. 🇨🇿1R 🇬🇧4. ledna 2024 v 19:52

    K deklúm: Informoval jsem se o figurce, která bude representovat Expo 2025. Jmenuje se Myaku-Myaku a reakce na ní se různí. Zde má navíc i vzpřímený bimbas.
    Dalo by se říci "Až z toho jde hlava kolem!"

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. ad 4)
    ANČAR (U) SOV IPON (I) ČICH LADIČ
    ANČA RUSOVI PONIČÍ CHLADIČ

    ANČAR (U) SOV IPON (I) ČITA RAS
    ANČA RUSOVI PONIČÍ TARAS

    ANČAR (U) SOV IPON (I) ČIP LÍCE
    ANČA RUSOVI PONIČÍ PLÍCE

    OdpovědětVymazat
  10. upas_(noční ptáci) (bod v judu)_(asijský stát) bitvy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré, ale u Jana by to neprošlo, neboť jádro i nápověda má stejný slovní základ (podle mne).

      Vymazat
    2. U Jaga, ach ty automatické opravy...

      Vymazat
    3. Ach, to utajování detailů řešení... Nesnáším ho.

      ANČAR (U) SOV IPON (I) ČÍNA BOJE
      ANČA RUSOVI PONIČÍ NÁBOJE

      Pořád si myslíš, že ten rébus není podle pravidel?

      Vymazat
    4. Myslím, že boj i náboj mají stejný slovní základ. Ale třeba se letu.

      Vymazat
    5. Mluvnicky se nepleteš.
      Jenže já si myslím, že při tvorbě rébusu nemá mít stejný slovní základ slovo v podání a slovo v náznaku. Ne slovo v náznaku a slovo v řešení.
      Poslala jsem Jagovi mail s prosbou o vyjádření. Buď mailem nebo komentářem tady na blogu.

      Vymazat
    6. Reaguji opožděně, leč přece: Tohle by neprošlo, i když tolerance k etymologii poněkud vzrostla. Dříve by autor dostal v autorské soutěži nulu, teď už sice ne (já s tím osobně nesouhlasím), ale hádanka by ani tak neměla šanci na slušné umístění. Axině posílám podrobnější vyjádření (text směrnic ČSHAK) mejlem.
      BTW: Hádankářské směrnice jsou "návodem", jímž se mají řídit ti, kteří se účastní činnosti (soutěží) ČSHAK, jiní si mohou stanovit, co chtějí. Je to podobné, jako v obdobných zásadách pro tvorbu křížovek: Nikdo nezakazuje použít v křížovce např. dva stejné výrazy, slova čtená pozpátku, neodůvodněně nesouměrnou síťku a pod., ale s takovou křížovkou si její autor v solidním mediu neškrtne.

      Vymazat
  11. Fredy Kruger

    " Většího hajzla tu, - ,,U Váhy,, není !!"
    řve Třebenský silně jsa rozčilený,
    neboť když studentu domlouval,
    aby se v rypáku nedloubal,

    .... hned Nepivoda jej pomlouvá :

    řka : "Třebenský zcizil z kanálu dekl
    kradl, však daleko neutekl
    vykutálený intelekt-uál !!
    ... z Žižkova kradený dekl pak prodal
    v Žaponsku za těžký peníze !!"

    " Magore ! s tebou jsou potíže !"
    řve Třebenský : " Dekl jsem neukradl,
    do prázdné díry jsem navíc sám spadl,
    když běžel jsem společně s Vandlíčkem - radou
    za zlodějem Pištou Lobobušem !
    .... s výronem v kotníku ... špatně se kluše ! "

    " Kradení deklů já nesnesu !"
    ( řve rada ) : "Jááá... běžel mu v závěsu,
    chňapl jsem po něm a snědý ten kanec
    upustil dekl, - ten na můj spad´ palec !

    .... křičím : Chyťte ho kurva !!!"
    ( též Vandlíček na nohu kulhá ) :
    " Nadběhli mu však tři strážníci
    a dovedli k výslechu na strážnici !
    Tak jest to studente, pitomče !

    .... a cožes´ to myslel s tím Žaponskem ??
    Jako, že v Japonsku litinu prodal ???"

    ...... drbe se ve vlasech Nepivoda ,
    i v zadnici škrábe se se rozpačitě......

    " Zeměpis nezná ! pitomec... item !"
    ( křik´ Jimesch, jež k němu byl nejblíž tu )
    a pivo mu z zadu vchrst´ na šišku !!


    Vandlíček - rada se zamyslil :
    " Jest palec můj zalomen ? .... nemyslím "
    fusekli sundal řka : "Uvidím !"

    .... sved´ nohu, až prasklo mu ve kyčli,
    hematom z palce pak dovedně vysál
    řka : " To by tak hrálo, by palec mi zhnisal !"

    OdpovědětVymazat
  12. Ty dekly jsou kouzelné, hlavně ten poslední! Krásné kochání přírody, to jsou barvičky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, fujisan vyšla parádně, neboť bylo super počasí.

      Vymazat
  13. ##### Hlasování o bonu ukončeno #####

    OdpovědětVymazat
  14. EXPO 2025 v Ósace bude na téma "Navrhujeme společnost budoucnosti pro naše životy". Letos se žádná EXPO nekoná. Na těch deklech je to správně ☺ Předchozí EXPO byla roku 2020 v Dubaji.

    OdpovědětVymazat
  15. Expo mě nijak nevzrušuje, je mi fuk, co tam tak asi budeme chtít ukazovat? Nahé pozadí...
    V sudu bych byla ráda kdyby bylo pivo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V sudu může zrát i víno...

      Vymazat
    2. 🇨🇿1R 🇬🇧7. ledna 2024 v 12:25

      Nebo Diogenes.

      Vymazat
    3. Nebo v něm může být šlapáno zelí.

      Vymazat
    4. Pravda, pravda, ale ten obrázek mi evokoval pivo ač jsem vinař...

      Vymazat
  16. quick

    A) Pivo. Střelný prach není na jídelním lístku.
    B) Také jsem se mrkla, co praví moudré sovy o Myaku-Myaku, že to není - jak jsem mylně předpokládala podle obrázku prvok (améba) - nýbrž puls.
    Dva výtvarníci se nezávisle na sobě shodli na stejném názvu.
    A vysvětlili nám proč:

    https://www-expo2025-or-jp.translate.goog/en/overview/character/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modrá-červená-bílá -> barvy jako má naše vlajka.

      Vymazat
    2. 🇨🇿1R 🇬🇧7. ledna 2024 v 12:36

      Myaku-Myaku: Hezky a umně tvůrci okecáno. Zrůdička je odvážný koncept, vezme-li se v úvahu radioaktivita a možné účinky jejího úniku v Japonsku.

      Vymazat
    3. quick

      1R - Hezky a umně.
      To je výstižné.

      Vymazat
  17. Nejvíc se mi líbí deklík s Pokémonem.
    V sudu je ukryt neplatič, který se tiše odkutálí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, odkutálení neplatičů je takové stará střelecká kratochvíle.

      Vymazat
  18. Sud je vypit. Jsou v něm posudky sudích ze Sudoměře.

    OdpovědětVymazat
  19. K Zaponskemu kanalu jedine poklop s moivem samuraje a gejsi...

    OdpovědětVymazat