pondělí 8. ledna 2024

P103



.


.

Technická data:

.

Aly: Méně známá biblická postava. Tvrďák od narození, starší (drsnější) bratr Aliho (Kočkopedie).

Adamz: Podnikatel.

.

.

.

Modré pozadí z Prahy:

.


Foto: Praha, Vinohrady; prosinec 2023.

.

.

.

A z Žaponska:

.


.

.

.

Další de Kly žaponské:

.


.


.


.

.

.

Kromě deklů jsem v Žaponsku jako správný kavárenský povaleč koštoval zdejší kofeinové produkty:

.


.

Foto: Tokio; prosinec 2023; foceno mobilem.

.


A toto jsme si přivezli domů.

.

.

.

V Tokiu jsem si mobilem zdigitalizoval pouličního pohádkáře:

.



.

.

.

Ouloffky antikvární aneb dodatek článku z d e

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Dodatek k roku Holuba:

.


(Z tlusťochovy sbírky starých pohlednic).

.

.

.

Divize rébusů:

.


.

Ježto jsem poslední variantu zmastil odseknutím závodu, přikládám jako náhradu další (jednoduchý) rébus:

.


.

.

.

Plénoúkoly a plénootázky:

.

1) Víte, co je to orlování? /AI se z orlování zažila udělat rolování, ale utnul jsem jí tipec/

2) Jakou pohádku máte nejraději? Jaké pohádky jste se nejvíc báli? 

3) Souhlasíte s dělbou práce, tak jak je  uvedena v poklesslosti? Debatujte.

4) Řešte alespoň jednu variantu rébusu.

.

.

.

Bonusy a jiná podkuřovátka:

.

P.T. ctihodná obec čtenářská nechť ve své dobrotě neskonalé rozhodnouti ráčí, zda vyjeven býti má A) Cyklotrenér či B) České pěvecké kvarteto. Tlusťjochůff dekret trojhlasný pro tento článek udělen jest Růže z Moravy.

.

.

.

Pro Fredyho:

.

"Ano, ten reklamí slogan o holubech jsem vymyslel já," bušil se v prsa holubář Prunelka.

.

.

.

Bonus:

.


(Z Tlusťjochovy sbírky starých pohlednic)

.

.

.

Dodatečné otázky a úkoly:

.

A) Jmenujte členy Českého pěveckého kvarteta.

B) Co je to Mozarteum?


37 komentářů:

  1. Prosím B)
    Pohádek co mám nejraději mám víc.
    Které jsem se bála? Jako dítě.některých od Boženy Němcové asi i kvůli strašidelným ilustracím 😀

    OdpovědětVymazat
  2. ad 1) AI se ti pomstila oklikou. Ze "snažila" vyrobila "zažila".
    ad 2) Popelku z roku 1969 (Hrušková, Štědroň, Medřická, Pešek)
    a Zlatovlásku z roku 1973 (Štěpánek, Kotrbová, Holý, Pešek).
    Žádné pohádky jsem se nebála. Pohádky 60tých a 70tých let nebyly děsivé, byly laskavé.
    ad 4/1)
    ŠLÁGR ETAPA LITVA ŠEK RÁMY
    ŠLA GRÉTA PÁLIT VAŠE KRÁMY

    Dotaz: Druhé slovo zadání posledního rébusu je skutečně jen ČÁST, nikoli ČÁST ZÁVODU?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, má být část závodu. Odfláknul jsem to.
      Tak jsem tedy jako omluvu přidal ještě jeden rébus.

      Vymazat
  3. quick

    Axina vyluštila v podstatě všechno najednou.
    U posledního zadání závod zřejmě odpadl, ale jen papírově.

    OdpovědětVymazat
  4. Největší drsňák z Alyů byl Cassius Clay :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Co za sopku se to jeví v Japonsku?

    1) Víte, co je to orlování? Orlování u staváků a některých dalších ptáků je tleskání křídly za letu.

    2) Jakou pohádku máte nejraději? Jaké pohádky jste se nejvíc báli? Nejraději o Jeníčkovi a Mařence. Bála jsem se některých pohádek B. Němcové, zvláště té, kdy nejen macechu vyhnali, ale vypíchli jí i oči.

    3) Souhlasíte s dělbou práce, tak jak je uvedena v poklesslosti? Debatujte. Zajímavá dělba práce. Dělila bych i zisk. O nadstandadní zisk by se důchodce Adamz podělil s mladými. Tím by se odstranila řevnivost mezi mladými a důchodci.

    Volila bych B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní jsem já. Ach to vkládání komentářů.

      Vymazat
    2. Adamz napsal kdysi příručku "O nedělitelnosti zisku" /zdroj: Kočkopedie/

      Vymazat
  7. quick

    ) Když se předvádí holub před holubicí, cítí se být orlem. Tleská křídly (viz Mirijam) do té doby, než nad ním tleskne křídlem něco většího.
    2) Můj seznam pohádek je poměrně chudý, nikdy jsem na ně moc nebyla, novější znám jen z titulků a fotek na internetu.
    Mám ráda stejnou Popelku jako Axina.
    3) Eva se jmenuje manažerkou, hada přeřadí k trhání jablek a Adama posadí na poloviční úvazek ke křížalám.

    Pěkné japonské deklíky. Kontrast techniky a hory je zajímavý.
    Prosím B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle filmová Popelka je milá i díky písničkám. Když ji vidim v posledních letech nemůžu se ubránit vzpomínce na Třísku. Přijel domů umřít... Proč jen neměl ten kritický den u sebe někoho blízkého a rozhodného.
      Ale abych to trochu vylehčila: Ve filmu je jedna nevinná scéna, kterou u nás doma kdysi někdo "znehodnotil" a už jí to zůstalo. Popelka říká holoubkovi:
      "Přileť zase k memu okénku. Nasypu ti!"
      1R by poznamenal: Vyprovodím se sám... ☺

      Vymazat
    2. Off sem, kdyby stavák požil redbul....

      Vymazat
  8. Rébus-náhradník:
    BUŠIDÓ RADOST ANDY
    BUŠÍ DORA DO STANDY

    Hlas pro bonus B.

    OdpovědětVymazat
  9. Fredy Kruger

    ,,U Váhy,, pije se, karty se mastí,
    .... tu výkřik štamgasty do uší praští !
    ( tak hrozný řev nikdo z nich nečekal )

    To Prunelka vykřikl : " Heuréka !!
    řvouc : " Nevím, proč bych se nepochlubil,
    já vymyslel slogan na holuby !
    Je trefný ! pasuje.... akorát !"

    muž bije se do prsou, vrávorá
    a jelikož silně je opilý,
    svůj slogan zapomněl ve chvíli,
    než by kdo stačil říci ,,švec,, !

    štamgasti křičejí : "Pitomec !"
    .... holubář na sesli sesednul
    a chrochtá : " Howno vím najednou !
    tuším, že bylo to o holubech !"

    .... muž strčil prst do nosu : " Však to zas pude !
    inspirace se začne mi vracet !"

    ... několik štamgastů začalo zvracet,
    když vidí, jak z rypáku holuby
    tahá a cpe si je do huby !"
    Rychetník od stolu vyskočil prudce
    a s Jimeschem, Hronem mu držejí ruce ,
    neb vlna hnusu se na všechny snesla ........

    .... Pak Prunelky hlava ke stolu klesla,
    ústa chrochtají : "Jsem z toho janek !"
    .... a všichni jsou rádi, že přemoh´ jej spánek !

    OdpovědětVymazat
  10. 🇨🇿1R 🇬🇧10. ledna 2024 v 23:09

    Jaké pohádky jste se nejvíc báli?
    Pohádky mládí. Krupičková kaše nebyla mou oblíbenou stravou, zejména byly-li v ní hrudky, cucky, pucky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je odkaz na. jemňoučkou krupicovou kaši:
      https://www.apetitonline.cz/jak-na/3-triky-pro-dokonalou-hedvabne-jemnou-krupicovou-kasi

      A jaký je váš názor na porridge?

      Vymazat
    2. 🇨🇿1R 🇬🇧11. ledna 2024 v 23:29

      Skotsko mám velmi rád a strávili jsme tam mnoho nezapomenutelných dovolených, ale k porridgi (a k whisky) jsem si nikdy nevytvořil bližší vztah. A že jsem, určitě v tom druhém úkolu, nijak neházel flintu do žita, ani ovsa a ječmene!

      Vymazat
  11. @@@@ Hlasování o bonu ukončeno @@@@@

    OdpovědětVymazat
  12. quick

    A) Antonín Drozd
    Bohuslav Stehlík
    Johannes Slavík
    Leonard Skřivánek
    Náhradník – mimo fotografii - Leoš Jarabáček.
    B) Podle moudrých sov dům v Jungmannově ulici v Praze 1, který navrhl architekt Jan Kotěra pro výše uvedeného nakladatele hudebnin Mojmíra Urbánka.
    V koncertním sále tam mělo své první představení také D34.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdrojem informací byla Kočkopedie? :-)

      Vymazat
    2. 🇨🇿1R 🇬🇧12. ledna 2024 v 12:37

      Ad A) Proslýchalo se, že měli placené roztleskávače z rodu Holubů. Ti činili tzv orlování.

      B) Co je to Mozarteum? Rum, do kterého se připletlo 6 písmen.

      Vymazat
    3. 🇨🇿1R 🇬🇧12. ledna 2024 v 16:26

      Ad A)Říkalo se: "Aha, zas dělají Holoubkové kvartetu vorloj!"

      Vymazat
    4. quick

      Axina - jak jsi to uhodla?

      Vymazat
    5. Náhradníkem nebyl L. Jarabáček, ale Dr. Koňadr.

      Vymazat
    6. 🇨🇿1R 🇬🇧12. ledna 2024 v 20:47

      Nápověda byl, ve své budce, pan Špaček.

      (Povzdech: Musel jsem změnit prohlížeč, abych mohl odeslat tento canc.)

      Vymazat
  13. ad A) Jmenujte členy české pěveckého kvarteta.
    Karel Šeferling, Rudolf Černý, Antonín Svojsík, Jan Novák

    OdpovědětVymazat
  14. Autorkou předchozích 2 anonymních komentářů je výjimečně Axina!

    OdpovědětVymazat
  15. Co je orlovani nevim, zato vim, co je supeni...a koseni, kviceni,zvoneni, lelkovani,syckovani,...Suo, kos, kvicala, zvonek a dalsi jsou nasi ptaci..

    OdpovědětVymazat